18 juli 2025, 21:51:45

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Wat een geluk dat je de twee donsjes levend onder
je valkje trof  !!! Ik hoop voor jou dat het verder goed gaat
met de valkjes hoor !!  Grtjs Ann

Valerie

Dankje Ann.

Ik was ook blij, want het is niet meer zo warm nu.

Valerie

Goeiemorgen,

Gisteren is een 3de donsje geboren. Zo lief! Het was nog nat (net uit ei en dons nog niet opgedroogd en mooi uiteen).
Ze worden wel goed verzorgd. Laten we dat zo houden.
De verwarming staat aan en het is tussen de 15 en 17°.
De andere jongen doen het goed. Op aanvraag heb ik het wildkleurtje gisteren gekortwiekt, zodat ie niet als een gek tegen muren enzo aan kan vliegen. Hij wordt of zondag of begin volgende week opgehaald. Als ik 200% zeker ben dat hij zelfstandig is.
Want als hij alleen (zonder soortgenootje) komt te zitten, wil ik ook dat hij eet.
De cinnamon ben ik nog niet 100% zeker dat die weggaat.
Ik kreeg vanochtend de vraag of ik hem wilde kortwieken. Ja, dan is het tammaken makkelijker en de bedoeling is tam maken en dan gaat die ergens anders heen.
Als die gaat doorverkocht worden, gaat ze nergens heen. Ze zit me hier nog niks in de weg.
Ik ben niet van plan te gaan handelen in valkjes.   >:(
Ik snap dat niet.

Valerie

De 2 zitten sinds vanochtend in de woonkamer.
De cinnamon zit nu trosgierst te eten. De andere heeft nog niks gegeten.
Ik heb daarnet grasparkietenzaad gehaald. Dat is makkelijker pellen voor ze.
Straks wegen en mss de wildkleur dwangvoeden (als die is afgevallen). De bedoeling was dat die zondag opgehaald werd.  :-X Dan moet ie echt gaan eten.
Ik heb Luna bij de 2 gezet (dan zitten ze maar zielig in een parkietenkooitje, ik heb niks anders) om ze aan te sporen te eten. Vaak volgen ze een voorbeeld.
De cinnamon gaat waarschijnlijk volgende week toch weg.
Ik heb duidelijkheid gekregen. Hij gaat naar een opvang voor daklozen. Lang verhaal, maar daar hadden ze een valkje gevonden en terugbezorgd aan de eigenaar (die het kwijt was). Dus krijgen ze een nieuw tam valkje als dank. Dat vind ik op zich wel mooi. :)

margreet

hallo Valerie,

Reageerde net bij het buurtcafe, maar ik lees hier dat je de valkjes al verkocht hebt, een zorg minder.
Heb je ook geruld eivoer op de grond staan, daar doe ik dan losse parkietenzaadjes en los trosgierst overheen?
Veel succes met je valkjes.

groetjes Margreet

Valerie

Ik wordt er gek van!  :-X  >:(
Ze eten niks, enkel een klein beetje trosgierst (na een hele dag zelfs dat niet te eten).
Ze komen niet op de bodem, zitten alleen hoog op een stok.
Ik verlies bijna m'n geduld. Ze zijn bijna 8 weken.
Nu wegen ze 86 g, gisteren was dat tegen de 90 g. En pap krijg ik er met geen geweld in.
Hoe voel je trouwens een krop van een 7 weken oude valk?
Zo gaat er dit weekend geen weg.  :(  :'(

*Yvon

Hoi hoi

Moeilijk is het allemaal he?  :-\
Ik denk dat je valkjes ook even aan hun nieuwe situatie moeten wennen.
Hopelijk gaan ze morgen wel gewoon eten.
Dat ze dan ook afgevallen zijn is niet zo gek,maar dat kunnen ze zo weer aangegeten hebben.
Hoe je het kan voelen of ze hebben gegeten zouik ook niet weten.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Valerie

Het lijkt ietsje beter te gaan.
De cinnamon is zelfstandig. Weegt tegen de 90 g. De wildkleur heb ik niet laten ophalen. Ik had er geen vertrouwen in. Hij weegt nu rond de 82-83 g.
De cinnamon is makkelijker en laat zich ook wel kroelen. De wildkleur is echt bang.  :-X

Valerie

11 oktober 2007, 14:57:41 #2948 Last Edit: 22 oktober 2007, 16:25:01 by Valerie
Het gaat steeds beter.
De 2 eten hier als gekken.  ;D
Het wildkleurtje wordt na de 17de opgehaald. (dan heeft ie een mooie ruime en nieuwe kooi om in te zitten)
Ook zitten ze beter in de veren. Wel krijg ik de wildkleur niet tam.
Is zo vervelend. De cinnamon is zoveel makkelijker. Zou dat komen omdat dat een pop is?

*Petra*

Hoi Valerie,

Phoe, dus dat zelfstandig eten valt ook niet altijd mee.
Wat staat me nog te wachten  ???
Nou ja, we zien het wel.
Gelukkig zitten mijn jonkkies binnen, hoef ik me geen zorgen te maken om de kou. Het is wel super leuk, maar je kan je soms toch behoorlijk zorgen maken om het kleine grut.
Fijn dat alles nu beter gaat,

groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Gelukkig maar Valerie dat ze toch goed zijn gaan eten... kan me voorstellen dat je je behoorlijk zorgen maakt..

en nog succes met je donsjes!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Valerie

Hoi,

Petra,

Dat zelfstandig eten heeft, volgens mij, veel met tamheid te maken.
Ze waren erg bang, toen ik ze naar binnen haalde. Daarom aten ze in het begin niet goed.
En dat komt, denk ik, mede omdat ik mijn valkjes niet meer binnenshuis heb.  :(

Debbeltje, dankje. ;)

Valerie

Wat groeien ze toch als kool! Ik moet as vrijdag maar zien foto's te maken. ;)
Maareh... minder leuk... Valko is helemaal kaal geplukt in z'n nekje. Ik begin nu toch te twijfelen of ik er goed aan doe ze samen te houden.    :( :-\ :-X

Romy

Hoi Valerie

Wat fijn dat je een nestje hebt! Dat lijkt me echt heel leuk om mee te maken!
Ik vind dat je erg goed voor je valkjes zorgt hoor, ook als het moeilijk gaat. Zo bewonder ik het dat je je valkjes zeker niet weg doet als je twijfelt of ze al zelfstandig eten. Dat vind ik een heel wijze beslissing.

Ik ben heel benieuwd naar foto's. Hoe oud zijn ze nu ongeveer?

Groetjes
Romy

Valerie

Hoi Romy,

Dankje voor je compliment.  :-[
De kleintjes zijn nu (het laatste nest) 13-15 daagjes oud.