19 juli 2025, 05:28:43

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Valerie
Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren.
Ik hoop echt voor jou dat je snel nieuwe baasjes vindt, voor je jonkie's.

Woonde je maar wat dichter bij mij in de buurt.
Ik krijg geregeld vragen of ik nog jonkie's heb.
Maar ja deze afstand is wel erg groot.
Groetjes Riny :D

Valerie

Ja, en ik heb geen geewang of andere zeldzame mutatie. Voor een wildkleur reizen ze geen 2 uur.  :-\

Rianne

Erg vervelend als je zo met je jongen met lopen 'leuren'. Maar misschien werkt een briefje bij de supermarkt of dierenwinkel? :)
Gelukkig heb je genoeg ruimte voor ze.

Valerie

Ik moet zo ook nog even mijn advertenties veranderen.
Kreeg een best niet onverstandelijk advies. Ik heb nl in een aantal advertenties staan dat ze handtam zijn. Maar kennelijk is iedereen zijn menig over handtam verschillend. En dat kan wel eens flink in mijn nadeel gaan lopen.  :-X
En ook maar even de prijs weghalen, want die is voor de tijd van het jaar blijkbaar ook te hoog.

Blijven hopen, gewoon. ;)

remco1976

hoi valerie,

het advies dat ik je gegeven heb,is niet negatief bedoeld.niet dat je denkt wat een bemoeial. ;) hoop dat het nu wel gaat lukken dan.

gr.remco

Valerie

Hee Remco!

Ik wist dat het positief bedoeld was! Ik ben er heel blij mee!  :-*
Stel dat ik er een verkocht had als handtam (wat ik onder handtam versta) en de nieuwe eigenaar stelt aan handtam 10 x zo'n hoge eis. Dan gaat ie rondverspreiden dat ik een kat in een zak verkoop. Dat zou ik enorm kwetsend vinden.
Dus maar goed, dat jij me daar aan herrinnerd hebt! ;)

Valerie

Zondag komt er iemand naar de jonkies kijken.  :)
Ik hoop dat 1 van de 3 lieve valkjes mee mag gaan naar een nieuw baasje.
De wildkleurtjes zitten zo prachtig in de veren. Alleen de bonte is iets minder mooi, door het kortwieken. Maar die wordt na de rui net zo als de bonte die ik van bij Remco heb. Ik kan dezelfde kleuren over het lijf zien.  :)

remco1976

hoi valerie,

zie je toch dat die tip geholpen heeft? ;D
weet zeker dat ze er 1 nemen.

gr.remco

Valerie

Nou Remco,

Die dame had gereageerd toen ik de advertenties nog niet gewijzigd had.
Ze was erg enthousiast over de valkjes en vond de wildkleurtjes enorm mooi.
Ook vond ze ze heel erg tam.
Het maakt niet zó veel uit of het een pop of mannetje was. Een pop leek haar erg leuk. Ik heb gezegd dat ik ze allen van een mannetje verdacht.
Ze heeft degene met de vlekjes in de hals meegenomen. Die vond ze heel erg mooi!
Ik had er een heel goed gevoel bij. De manier hoe zij ermee omging en ertegen praatte. Dat deed mij een beetje aan Angelique denken. :) Dus ik weet zeker dat ie nu een goed tehuisje heeft. :)
Ik heb het bonte jong van Valko en Daffy nu naar binnen gehaald, dan is het ene wildkleurtje niet zielig alleen. ;)

remco1976

hoi valerie,

dus je hebt hem toch kunnen verkopen voor 30€?.ik blijf erbij dat het een pop is,want ik heb dat ene jong ook nog hier en das ook een pop.en ook met die vlekjes allemaal in de hals en borst.ik heb zelf een wildkleur van de zelfde leeftijd,en die heeft al een hele gele kop.dus.......

gr.remco

Valerie

Nee niet voor 30. Wss had ze dat wel gegeven, ware het niet dat ik mijn advertenties gewijzigd had. Maar dan had ik me bezwaard gevoeld.
Ze heeft er minder voor gegeven.
De valkjes beginnen wel wat te roepen en half fluiten. Maar we zien het wel. Ze zou als die wat ouder wordt foto's maken en sturen. Dan zie ik het vanzelf. ;)

Rianne

Hoi Valerie,

fijn dat er eentje een nieuw baasje heeft. Dat zal jou ook wel een goed gevoel geven. Gelukkig vond ze haar goed tam. Maar met een beetje aandacht kan ze ze nog tammer maken hoor. :)

Valerie

Tammer kan zeker. In de kooi stapt ze niet op.

Ik heb voor de bonte ook een reactie. Maar in eerste instantie werd gevraagd naar de leeftijd van de valkjes ivm tam maken. Dus heb eerlijk gezegd dat er wat geduld voor nodig was.
Afwachten.

Romy

Hoi!

Weet je al iets meer in verband met die reactie voor het bonte valkje?
Gaat het ook verkocht zijn?

Groetjes
Romy

PS : het lijkt me zo leuk om ook te kweken met valkjes! Daarom vind ik het heel leuk om je dagboekje te volgen :)

Valerie

Dankje Romy!  :-*
Ik heb niks meer gehoord van die persoon.
En de bonte begint 's avonds wel eens te krijsen (eerder proberen te fluiten). Duidelijk een mannetje.
Maar goed, ze zitten in een kleine kooi. Die kan ik makkelijk in een andere kamer zetten, als we film kijken en hij gaat kabaal maken.  ;D Kwestie van de vrede bewaren in huis.  ;D