19 juli 2025, 22:04:56

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

remco1976

hoi valerie,

heb net even gekeken,en ik denk dat het wildkleurtjes worden.teminste zover ik nu beoordelen kan.

gr.remco

Valerie

Vandaag nog wat spullen gehaald bij de bouwmarkt. Een paar dikke stokken voor zitstokken in de buitenvolière. Houten platen voor de bodem,...
Mss kunnen ze dit weekend al verhuizen naar de garage. :)

Riny

Hoy Valerie
Kijk goed rond of je ergens knotwilgen ziet staan.
daar kun je erg mooie zitstokken van maken.
Je vogels kunnen er heerlijk op knagen,en aan slopen.
Groetjes Riny :D

Valerie

;D ;D ;D
Die staan hier achter de hoek!  ;D
Dus daar zullen we in november flink aan gaan zitten, als niemand kijkt.  ;D Die bomen waren toch altijd al kaal?  ;D

Riny

4 oktober 2006, 08:59:41 #2419 Last Edit: 4 oktober 2006, 09:05:15 by Riny
Hoy Valerie
In deze tijd van het jaar zijn ze nog niet kaal.
Dat gebeurt pas in de late herfst.

Groetjes Riny :D[/size][/b]

Rianne

Hey Valerie,

dat schiet lekker op met je voliere! :D Dat wachten tot ze naar buiten kunnen duurt dan zooooo lang!

Valerie

Ik heb eigenlijk geen nieuws.  :-X
De volière is bijna helemaal klaar. Volgens mij wordt ie morgen afgewerkt en kunnen ze dan naar het binnenhok toe.
's Avonds zitten de valkjes (uitgez. de jongste) uit mijn hand lekkere zaadjes te pikken.  :P
Ricky wordt beneden verwend! Krijgt iedere dag wat lekkers te snaaien.
Ik moet nog een keer wat afspreken met Remco, want ik ben superbenieuwd hoe de jongen er nu uitzien en ik moet de leenkooi nog terugbrengen.  :P

remco1976

hoi valerie,

leuk dat je voliere bijna klaar is,mischien even wat fotos plaatsen hierzo ;) .denk dat iedereen graag wil zien hoe je het na pijn en moeite voor elkaar hebt gekregen.je kan van het weekend wel een keer komen kijken naar de jongen.met die kooi heb ik geen haast.laat maar horen of je zondag komen kan.das zal wel in de middag worden.

gr.remco

Valerie

Ik heb er een  :censuur hekel aan dat het 's avonds zo vroeg donker is!! Anders zaten de valkjes nu al in de garage.
Maar omdat het zo snel donker is kan Han het laatste stuk Golfplaten niet afwerken. Vanavond is hij iets later thuis, dus weet ik ook niet of het lukt.
En dan de vraag hoe snel het kouder gaat worden.
Want als het onder de 10 ° wordt, gaan ze niet in de buitenvolière! Dan mogen ze van mij alleen maar in het binnenverblijf met de verwarming aan!  :-X Wat balen zeg!
Ik heb de knoop doorgehakt.  :-\ Spikey staat op de verkooppagina. Hij begint te fluiten, dus is volgens mij een mannetje. Als ik hem zelf hou, dan heb ik kans dat hij met zijn zusje gaat of Daffy een keer neemt. Dat zou betekenen dat ik of inteelt krijg, of voortdurend eitjes moet weggooien.
Liever niet. Laat hem dan maar ergens anders gelukkig zijn. ;)
Dan is het nog afwachten wat Kyla betreft. Ze fluit de oren van je lijf. Ik twijfel nog steeds, maar ze (of hij) gaat niet weg.
Als het een mannetje blijkt, dan koppel ik hem aan een nieuwe pop en Luna aan Peppie. Luna is het allereerste jong van Valko & Daffy, dus zij gaat niet weg.
Zolang Valko ervanaf blijft, is er geen probleem.
Maar Valko heeft toch enkel oog voor zijn Daffy. Ze zaten gisteren alweer bezig.  ::) Ze moeten niet denken dat ze een nieuw nestje mogen, hoor, met de winter voor de deur. Er komt GEEN blok.  :P :-X

Petra en Cheeky

Ha die Val,

Wat streng van je: ER KOMT GEEN BLOK!!! Juist als het kouder wordt, wil je als valkje toch ook wel 'ns wat? Hahahaha!

Leuk dat je bent komen buurten in m'n nieuwe verhalenboek. Nee, de vier valkjes wonen niet samen hoor, alleen maar tijdens de vakantie. Patrick en ik hebben een weekendrelatie, zal ik maar zeggen, tot nu toe.

Wat goed zeg, dat de voliere bijna klaar is! Als ik met m'n nieuwe baan ben begonnen (1 november) moeten we maar 'ns wat afspreken. Want ik ga voor die tijd eerst een weekje met Pat naar Zuid-Frankrijk om wat bij te tanken. Dat was hard nodig, want ik was heel erg moe van alles en zo'n nieuwe job wil je wel vol frisse moed en energie beginnen!

Hoe is het verder met jullie?

Groetjes,
Peet

remco1976

hoi valerie,

zoals ik je zei toen je bij mij was,kan je de vogels best nu in de buiten voliere laten.zo koud is het niet.ik zou zeker de kachel nog niet gebruiken,dat die ik pas als het echt koud begint teworden(nacht vorst).als je de verwarming teveel gebruikt kunnen ze daarlijk helemaal niets meer hebben.en zullen veel sneller ziek worden.je kan het beste de vogels vast laten wennen aan de buiten tempratuur.

gr.remco

Valerie

Moet ik ze dan in hun kooi buiten zetten??
Wordt beetje lastig, want ze valkjes zitten in een grote jockkooi. Alleen Ricky zit in een kleine kooi, die ik zo buiten kan zetten.
Kan hij meteen spinnen jagen.  ;D
Ik moet eigenlijk het zwembad schoonmaken en opruimen, maar er zitten 2 dikke spinnen in.  :-\ :-X :-\

Hee Peet,

hier gaat alles verder gewoon zijn gangetje hoor.
Mijn contract in Deventer is nu afgelopen en nu val ik weer hier en daar in.
Morgen mijn laatste dag weer in een praktijk in Elburg.
Verder heb ik een nul-urencontract bij de revalidatie en de laatste week van november + de week voor en na kerst kan ik fulltime in een praktijk in Zelhem werken.
Vandaag heb ik lekker een dagje vrij.  :P Had wel liever woensdag vrij ipv dinsdag, maar ja...

remco1976

hoi valerie,

nee niet in een kooitje buiten zetten,maar als je ze toch in je binnen voliere laat.kan je ze rustig een paar uur in je buiten voliere laten.en dan steeds langer.kunnen ze mooi wennen.

gr.remco

Wilma1

[size=120pt]Hoi Valerie,

Ben eindelijk OOK eens bij jou wezen buurten, mooie voliere heb je, heerlijk voor de vogels in het voorjaar lekker naar buiten....als ik dit zien kan ik amper wachten  :P met mijn voliere, maar die is nog lang niet zover  ::)

Wat een mooi vogeltje is dat ....eh... Ricky ??? die rode in de luxaflex!!
;) Wilma
[/size]

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ann

Hey

Ben langsgesweest in je dagboekje.
Mooie valkjes heb je, maar ja... welke valkjes zijn dat niet ;).
Nog veel succes met de nieuwe volière.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl