19 juli 2025, 05:27:54

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

Hoi valerie,

zo te zien zit het je ook niet mee zo met je valkjes een ei haha ow sorry
maar ik zou het gewoon zo ff laten en kijken wat ze gaan doen of er nog meerdere volgen en hun alsnog erop gaan broeden.

dan kan je ze mss bij diegene de valkjes leggen en hun nepperds geven bv.

en uhm die dozen die je nog hebt staan komt vast wel goed elke dag kom je een stapje verder en als het eind in zicht is ben je dolgelukkig in je huisje(jullie)

liefs mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Valerie

Het staat nog vreselijk vol in de garage. We komen er niet aan toe.  :'( Wat een gedoe! Maar ik denk dat ik ze in een kleine kooi zet met broedblok. Of ik ze er dan iedere dag even uit moet laten??

patty_dordtse valkjes

;D ;D ;D nou eerlijk te zijn is het hier dan echt oorlog in huis als ik spikey eruit laat tijdens een nestje haha dan mag ik echt oppassen dat ik niet word aangevalluhhhhh
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Valerie

Ik vrees hetzelfde hier met Daffy.  ;D Met haar eigen willetje. Valko daarentegen is een watje.  ;D

Riny

Hoy Valerie
Als ik in jou schoenen zou staan, liet ik die 2 netjes op neppers broeden.
Ze broeden 21 dagen na het tweede gelegde eitje.
Als die tijd voorbij is, komt het allemaal beter uit i.v.m. je verhuizing.
Dan laat je ze dan toch een tweede nestje zelf uitbroeden.
Op die manier hebben ze vast een goede generale repetitie achter de rug.
En wat ook heel belangrijk is ,jij kunt dan met volle teugen genieten van het valkjesoma worden.
Op die manier is het rustiger voor de valkjes en ook voor jou.
Groetjes Riny :D

Valerie

Gaat Peppie hen dan niet storen? En waar haal ik zo snel nepeitjes?

Riny

hoy Valerie
Nepeitjes kun je kopen in een dierenwinkel.
Groetjes Riny :D

Valerie

Ja, maar niet iedere dierenzaak heeft ze. :s

Ivy

Je kan ze ook bestellen bij de webwinkel hier...
En gefeliciteerd met je eerste ei!
Ik heb de mijne ook omgeruild omdat ik nu met vakantie ga. Ze zijn net afgegaan van hun eerste nestje... de volgende ronde laat ik ze op hun eitjes broeden - ze zijn al druk bezig met eitjes bevruchten, ik denk dat Nicky binnenkort weer een eitje gaat leggen... Het is wel een goed oefenning voor ze, ze hebben wel geleerd dat ze elkaar moeten afwisselen (eerste week ging het nog niet zo lekker...).

Veel succes met alles!
Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Valerie

Han wil de jockkooi vrijdagavond of zaterdag overdag hierheen brengen en ze dan laten broeden.
Maar ik kreeg alweer advies om de volière af te wachten en de eitjes bij een ander onder te brengen. Maar ik heb geen flauw idee wie er ook eitjes heeft, die dicht bij woont en dat wil doen voor me.  :-\ Dan zou ik de eitjes kunnen markeren (als er nog eitjes komen natuurlijk, weet ik niet eens). Het is ook allemaal zo nieuw voor me.
Je leest zo vaak over iemand die onverwachts eitjes krijgt en nu sta ik er zelf voor.  :-X

Valerie

Ik heb een oproepje geplaats voor een pleegkoppel, voor geval van nood.
Mss dat we ze toch hierheen halen met jockkooi en als het niet lukt en het ei toch bevrucht lijkt te zijn, kan het mss elders uitkomen.
Ik ben zo nieuwsgierig wat voor jongen daar dan uitkomen.
Het ei zou nog heel zijn. Valko en Daffy hebben het al verlegd, maar doen verder nog niks.
Mijn schoonmoeder blijft eraf, want ze wil het niet storen, bang dat ze dan helemaal niks meer doen.
Vanavond ga ik kijken hoe of wat.
Wss haal ik de eitjes weg, kenmerk ze en leg ze in een doosje met watten. Die wijze raad heb ik deze ochtend over de mail ontvangen.
Tenzij ze verder zou leggen, als ik ze hierheen haal en dan een open blok of klein bakje met watten of houtkrullen geef.
Vandaar dat ik een pleegkoppel zoek. Als ze niet broeden en er bevruchte eitjes zijn, wil ik ze laten uitkomen.
Maar de mensen die er dan voor zorgen, mogen dan zelf de jongen houden (lijkt mij ook eerlijk), als ik maar kan volgen hoe en wat en weet wat er uitkomt.
Nu ga ik me eerst douchen en dan eivoer klaarzetten voor vanavond.
Zou een vervoerskooitje (zonder deksel) een oplossing zijn? Gewoon een klein trapje ertegen aan?

Agnes

Hoi Valerie,

Je maakt het jezelf wel moeilijk hoor! ;)
Wel begrijpelijk, want het is heel spannend zo'n eerste ei.

Ik heb zelf ook wel zitten dubben wat te doen, maar heb besloten ze op neppers te laten broeden.
Volgend jaar geef ik ze dan een broedblok, en laat een nestje uitkomen.

Natuurlijk moet jij doen wat je het beste lijkt, maar denk wel aan je eigen rust en die van de vogels :D

Strekte met je beslissing ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy

Hoi Valerie.
Ik heb Nicky's allereerste ei uitgeblazen en zo heb ik ook een aandenker... Je zal het straks moeilijk krijgen als er wel jongen uitkomen bij iemand anders en ze verkopen ze misschien aan iemand aan wie je nooit een valkje zou verkopen... Als je wacht, kan je zelf bepalen wie ze mag hebben... Maar het is je eigen keuze natuurlijk!
In ieder geval veel succes!
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Valerie

Ik heb gisteren tussen de middag een broedblok gehaald. Wel erg luxueus, want een rechthoekige hadden ze niet (voor valkjes is nooit rechthoekig, werd me verteld  ::) ::) ::) ). Het is een zeskantige, waardoor hij in de diagonalen niet 24, maar 30 cm haalt.
Het enige jammere is dat de bovenkant niet open kan en ik dus enkel de voorkant eruit kan nemen.
Ik heb er zaagsel (laat me a.u.b. weten als zaagsel slecht zou zijn!) in gelegd en het eitje (wat ik genummerd heb) en dan boven in de kooi op 2 dikke zitstokken gezet. Het staat heel stevig. Zo kunnen ze er ook niet bovenop poepen. Ik had niks om het op te hangen.
Ze gingen er meteen in! Prachtig om te zien!!!
Peppie apart gezet en die begon meteen te fluiten en babbelen! :) Mooi!! Had ie al in weken niet meer gedaan. En toen... erg schattig! Valko in het blok. Ik om uit te testen dat voorkantje met gat erop gezet. Valko eerst blazen in het donkere blok. Toen hoorde ik heel erg gedempt "peppie kom hier! fwiet fieuw!" LIEF!!!!
Maar heb besloten dat stukje er tijdelijk nog uit te laten, want nu hebben ze natuurlijk niet de kans gehad het blok eerst te ontdekken en inspecteren. Ze gaan er anders niet in en nu wel.
Ik heb nog niet gebeld met mijn schoonouders, dus weet nog niet of er een 2de ei is.
Maar de planning is om ze, als het lukt vanavond en anders, morgen op te halen.
Dan gaat de grote jockkooi hierheen in een aparte kamer.
Die ga ik nu klaar maken. Dan mogen ze daar ongestoord een nestje maken.
Om terug te komen op de eitjes bij een ander onderbrengen en dan wat er met de jongen moet.
Ik vind het niet meer dan normaal, dat als anderen voor mijn eitjes (lees: daffy's eitjes) moet zorgen en de jongen groot brengen, dat zij ze mogen houden of vergoeding mogen vragen. Het enige wat ik met zekerheid wil is, als ze uitkomen, weten welke mutaties (verborgen splits van Valko en Daffy) er uit komen. En ik wil de jongen volgen, als dat kan.
Dus zo moeilijk hoeft dat niet te worden, als er toch een pleegkoppel aan te pas zou komen.
Maar als ze gewoon gaan broeden, laat ik ze volledig doen. Komt er niks uit, dan is dat jammer.
Voor hetzelfde hoor ik straks dat er geen 2de eitje is en dat ze niks doen.  :-[ Weet je maar niet. Dus ik houd me toch nog realistisch.
Maar hoedanook, ze komen vandaag of morgen hierheen.
Nu moet ik voor Peppie op zoek naar een vriendinnetje, want nu zit hij alleen. (wel bij Ricky in de kamer)  :-\
Ik houd jullie op de hoogte van alles.

Valerie

Nou, begin al vast maar te lachen...Er is nog geen 2de ei en ik zie nog niks verdikking voor een ei(of zie je dat niet altijd?).
Ik heb ze nu wel hier bij mij en het broedblok is in de kooi. Als er verder niks gebeurt, jammer dan. Ik ga er ook maar vanuit dat dat eitje niet bevrucht is, anders kwamen er vast meer eitjes.
Ook bedacht ik me vanavond. Daffy wordt in augustus pas 2, dus is ze nog vrij jong. ;)
Ik kan alleen maar zeggen, dat ik eruit geleerd heb. :)
Als er morgen of overmorgen nog geen volgend eitje is, haal ik de advertentie hier weg. Ik zie dan nog wel of ze wat met het broedblok doen of niet.
Tenslotte zijn het nog een stelletje pubers.  ;D
IIG hartstikke bedankt voor de nodige raad!  :-*
Ik hoop wel dat ik er goed aan deed.  :-\ Peppie schreeuwde even. Maar die is al vaker zonder soortgenoten (en dan echt alleen, geen andere vogels) geweest.
Arme Ricky werd even bang. Hij dacht dat ie ook al wegmoest.
Ik wou dat alles al voor mekaar was en de vogels in de voliere. Dit gedoe breekt mijn hartje.  :'( Ik zie het niet zitten Ricky weer te moeten pakken binnenkort.  :'( Maar het moet wel. En daar heeft bijna dubbel de ruimte om dan de vleugels te strekken.  :)
Tot later..  :-*