28 april 2024, 03:00:04

Welke Nutribird?

Gestart door Kenay, 16 februari 2005, 21:54:24

« vorige - volgende »

Kenay

Hallo allemaal,

nu mijn valkjes op eitjes zitten die volgens de kweekkalender op deze site volgende week uit zouden komen heb ik voor als het nodig zou zijn Nutribird gekocht. Nu heb ik enorm zitten twijfelen welke ik moes hebben, de A19 of de A21. Ik heb hier op het forum ergens gelezen maar kan dit niet meer terug vinden. Kan iemand mij helpen met de vraag of ik de goede pap heb gekocht? Ik heb de Nutribird A21 mee genomen omdat daar op stond dat het voor alle babyvogels was en de A19 voor grijzeroodstaarts, ara's etc. ik hoop dat jullie me kunnen helpen  :-[ :-[

Groetjes
Kenay

its-me

hoi kenay, de a21 is goed hoor. maar mocht je nou een keer nergens de a21 kunnen krijgen kan je ook de a19 gebruiken. ik heb dit nagevraagd bij dokter feld.

groetjes its-me

Kenay

16 februari 2005, 22:16:13 #2 Last Edit: 16 februari 2005, 22:17:02 by Kenay
maar liever A21 dan A19 dus?
Dan heb ik gelukkig de goede mee genomen.. hopen dat ik het niet hoef te gebruiken... ik gooi die 15 euro liever in de vuilnisbak dan dat ik het aan die kleintjes moet voeren hoor :D

groetjes Kenay

Karin

Heel verstandig om het alvast in huis te hebben, heb ik ook altijd  ;D Maar heb jij er 15 euro voor betaald ? ik betaal 9 euro per pot.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kenay

ik heb er 14,65 voor betaald.. vondt het wel erg duur maar vondt het noodzakelijk om in huis te hebben...

groetjes Kenay

Riny

17 februari 2005, 02:13:07 #5 Last Edit: 17 februari 2005, 02:13:47 by Riny
Hoy Kenay
Ik gebruik ook altijd nutribird 21, maar betaal ook €8,95 per 800 gram.
Dus zou ik de volgende keer toch een andere winkel bezoeken als ik jou was.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Kenay,

De A19 is veel vetter dan de A21 omdat papagaaien een hoger vetgehalte moeten hebben in het voer.
Ik neem zelf ook altijd A21 en Kleintje is er groot mee geworden.
Maar ik vind het ook duur ik betaal ook rond de 9 euro voor een pot van 800 gram inderdaad.

Groetjes, Paul

its-me

hoi paul, maar als de a19 veel vetter is en het voor papegaaien is waarom zegt dokter feld dan dat je de a19 ook kan voeren ? en ook gewoon de zelfde hoeveelheden kan voeren als dat je al deed ? ik heb dit speciaal nagevraagd bij dokter feld omdat er geen a21 meer was.

groetjes its-me

Suzanne

Hoi,

Ik heb ook de A19, omdat ze de A21 niet hadden. In de dierenwinkel zeiden ze dat ik het gewoon kon gebruiken voor jonge valkjes en kakarikies. Ze gebruikten het zelf ook voor jonge valkjes, dwergpapegaaitjes e.d. De samenstelling schijnt ook bijna hetzelfde te zijn.

Als Feld zegt dat het geen probleem is de A19 te gebruiken dan heb ik daar vertrouwen in.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi,

tuurlijk is A19 daar ook geschikt voor, maar het is geproduceerd voor papegaaiachtigen, A21 is speciaal voor parkieten en grotere parkieten gemaakt. Het geeft ook geen probleem als je A19 gebruikt, de ene geeft bijv. meer zonnebloempitten (vet) aan zijn valk dan de andere, het is gewoon iets minder gezond voor het valkje in kwestie maar verder zal het geen problemen opleveren.

Groetjes, Tara