3 mei 2025, 23:56:13

aanvallen

Gestart door lynne, 8 februari 2005, 20:07:37

« vorige - volgende »

lynne

hallo allemaal
We hebben een klein probleempje met ons valkparkiet
het is duidelijk een mannetje want hij verliest al zijn parels hij is nog niet ouder dan een jaar hij is van begin juli.Maar we denken dat hij ook last heeft van zijn hormonen maar soms gaat het toch wat te ver.Zit die rustig op je schouder komt die naar voorgekropen wilt die zomaar beginnen aanvallen op je gezicht wat doe ik dan ik neem hem weg en zet hem op mijn vinger ondertussen eet die bijna mijn vinger op  ;)kan soms wel pijnlijk zijn en praat ik rustig tegen hem dat die moet braaf zijn maar dat helpt niet die doet gewoon voort. Daarvoor was die echt zo lief,nu nog hoor maar soms valt die echt aan en krijgen we er gewoon schrik van .Wat kunnen we  er best aan doen?
En ook als die boos is kan die daarna terug lief zijn precies of er is niets gebeurt.We willen terug dat valkje dat niet aanvalt !!
groetjes lynne en co

aletta@wanadoo.nl

hoi lynne
mijn valkje heeft ook af en toe van die momenten,dan komt hij eerst kroelen,en ineens word hij boos,dat is al een paar keer voor gekomen,wat ik dan doe is,ik zet hem in zijn kooi en negeer hem een poosje.na een tijdje haal ik hem dan weer uit zijn kooi,dan is alles weer normaal.

GR SANDRA

Riny

8 februari 2005, 21:23:57 #2 Last Edit: 8 februari 2005, 21:24:24 by Riny
Hoy Sandra en Lynne
De enigste verklaring die ik hier voor heb is dat jullie valkjes in de puberteit zitten.
Ze zijn jullie aan het uittesten wie er de baas is.
Nu is het voor jullie zaak dat jullie als winnaar uit de bus komen.Probeer met zachte hand toch aan zijn verstand te peuteren wat mag en wat niet.
Tegen dat schreeuwen kan het vaak helpen als je er een tweede valkje erbij neemt,zodat ze altijd iemand te spelen hebben.
Veel succes en groetjes Riny :D :D :D

the_lost_valley

mijn valkje begint nu ook in de puberteit te komen, en valt ook af en toe aan. Ik heb hem altijd geleerd, dat als ik duidelijk '' nee'' zeg, iets niet mag. Als hij begint met 'aanvallen' dan zeg ik duidelijk 'nee'. Gaat hij dan door, dan zet ik hem direct in de kooi. Gewoon volhouden, en duidelijk maken wie de baas is. Maar vooral consequent zijn. Niet de ene keer wel iets toelaten, en de andere keer niet. Dan weet je vogel ook niet meer waar die aan toe is, en wordt het alleen maar erger.
Suc6, Natalie

Pucky

Wanneer zijn ze dan uit de pubertijd? Die van mij die bijt is 3.5 jaar oud.

Groetjes,
Hester

Riny

Hoy Allemaal
Met 3,5 jaar heeft het niets meer met de puberteit te maken.
Dat is dan gedrag wat afgeleerd moet worden maar dat is niet zo simpel.
Maar je zult consequent moeten zijn , wat vandaag niet mag,mag morgen ook niet.
Veel succes Riny :D :D :D

Pucky

Hallo Riny,

Wat zou ik dan moeten doen om hem dat af te leren. Hij krijgt het zo plotseling. Als we rustig televisie zitten te kijken. Of dat ik weg loop naar de keuken en hij zit bij mij op de schouder.

Groetjes,
Hester

Paul

12 februari 2005, 18:43:02 #7 Last Edit: 13 februari 2005, 23:45:31 by Paul
Hoi Hester,

Hoe bijt Pucky dan als hij in zo'n bui is?
Ze bijten soms ook gewoon om aan te geven dat ze iets niet fijn vinden dat is hun manier van praten.
Het is dus vaak niet een kwaad bedoeld van ze.
Bijt Pucky dan zo hard dat het bloed of geeft hij gewoon even een knauw die minder hard aankomt?

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Hester
Ik heb het zelfde probleem gehad en wist me ook geen raad meer.Ik ben toen begonnen met als hij dat deed , om hem zonder pardon in zijn kooi te zetten, met een doek eroverheen. Ik mopperde dan dat ik hem even niet meer wilde zien.Dat zal het beestje echt niet verstaan hebben , maar ik was dan heel erg boos.Hij moest dan zeker 15minuten voor straf in de kooi blijven.
Maar na verloop van tijd verbeterde het wel,Maar je zult heel consequent moeten zijn.
Hopelijk werkt dit bij jullie ook.!!!!
Veel succes Groetjes Riny :D :D :D

Hester

Hallo,

Nou als hij bij mij zit kan die heel lief doen zeg maar dan spreek ik met hem, zijn vleugeltjes gaan op zij en begint vrolijk mee spreken. Als ik dan op hou met dat spreken dan knijpt hij mij. Ga ik niet door dan bijt hij mij en echt tot bloedens toe. Laatst was mijn man met Pucky aan de gang en Pucky werd een beetje boos en ging op de kooi zitten. Ik had dat dus niet gehoord en liep naar de kooi waar pucky dus zat. Wat doet hij hij vloog me zo aan. Hap in de neus en echt ook weer tot bloedens toe. Ik kon er bijna een piering er in doen. :D ;D :D.

Het gedrag wat Riny omschrijft komt aardig in de buurt. En inderdaad doe ik hem dan in de kooi. En Tommy mag er dan wel uit. Tommy vindt het dan wel zielig en blijft bij Pucky maar Tommy wordt dan door Pucky in zijn pootjes gebeten.

Wat moet ik doen??

Groetjes,
Hester

andre28

Hallo, ik heb ook twee valkjes.
Beb en Lucky heten ze.
Lucky is de man en die is nu 1.5 jaar oud.
Hij viel mij ook aan als hij los was.
Ik heb hem de vleugels gekortwiekt.
Het was meteen afgelopen met aanvallen en bijten.
Al het andere hielp niet.
Na een paar maanden begon hij in de rui te raken en kon hij weer vliegen.
Als hij nu weer mij gaat bijten zal ik het weer gaan doen.
Het bijten kan ik niet tolereren.

Christine

ik ben tegen het kortwieken een valkparkiet heeft ook de tijd nodig om aan je te wennen

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Paul

Hoi,

Ik heb hier mijn eerste valkje die heb ik zelf 8 jaar gehad en ik kon alles met hem doen.
Toen ik mijn vriendin leerde kennen vond ze vogels eerst niks maar later vond ze hem wel leuk en hij trok heel erg naar mijn vriendin toe.
Mij valt hij soms echt aan als ik te dicht bij mijn vriendin kom.
Maar hij komt soms ook heerlijk toch even een kroeltje in zijn nekje halen omdat ik dat beter doe  :D
Kan je nagaan hoe slim ze zijn want normaal kan ik niet in zijn buurt komen en dan mag ik hem gewoon aaien.
Maar kortwieken doe ik hem niet hij is dag en nacht los en ik denk dat hij helemaal gestrest word als ik hem kortwiek.
Zo heb ik ook een rozella die is nog linker die vliegt me gwoon aan.
En als mijn vriendin alleen is dan is hij heel erg lief als hij uit de kooi is.
Sommige vogels zijn gewoon heel erg op 1 persoon gericht en daar doe je met kortwieken helaas toch weinig aan.

Groetjes, Paul

Pucky

Ik vind het grappig om te zien dat als mijn man Pucky roept hij wil dan niet komen en ik hoef maar een keer te roepen en hij komt al. Maar hij bijt mij het meest. De twee vogels wat wij hebben waren allebei gekortwiekt nu is Tommy in de rui en dan kan hij ook fatsoenlijk vliegen maar als ik zie hoe hij vliegt en hij was gekortwiekt net zo goed hoor.

Groetjes,
Hester