5 mei 2025, 23:12:08

witte valk parkiet doet

Gestart door babs, 20 maart 2003, 12:59:22

« vorige - volgende »

babs

als mijn mannetje fluit iedere keer haar saart en kont omhoog omdat we niet weten wat het is maar wat betekent dat  is dat dan een pop of niet

gr bianca

babs

het mannetjes valk parkiet dan he als die fluit doet zij haar knt en staart omhoog

gr bianca

moonwitch (diana)

hoi bianca

je vraag is niet helemaal duidelijk,
maar wat ik van jouw begrijp is dat je 2 valken hebt en als het mannetje fluit dat de pop dan haar achterwerk omhoog gooit. maak ze er dan ook geluidjes bij??
waarschijnlijk wil ze dan paren??\
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

babs

ja ze maakt er ook  geluiden bij maar we weten niet precies wat het is dus daarom was mijn vraag ook is het dan een pop als het de staart om hoog gooit en geluiden maakt  hij was net weer aan het fluiten de mannetjes valk parkiet en  de witte valk parkiet maakte weer  geluiden en  de staart ging ook om hoog

gr bianca

babs

dit is de vogel waar ik het over had  de doet  de staart omhoof en maakt rare geluiden

Mandy

Hoi Bianca, :)

Het gedrag dat je omschrijft (staart omhoog, zachte tjilpgeluiden) zie je inderdaad bij poppen die willen paren,
net als bij jouw valk dus. Het mannetje zal naar haar fluiten, z'n vleugels een beetje van elkaar houden, tik-trommel bewegingen maken en ze zullen dan allebei een beetje heen en weer bewegen over hun stok waarna het mannetje zal proberen op het popje te klimmen en gaan paren, met een net woord; betreden. Na een poosje kan je dan eieren verwachten, dus als je jonkies wilt zou ik er maar een nestkast bij hangen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

babs

de broed hok hangt er al moet er nou ook nog wat in zand of hooi of zo

gr bianca

Tara

Hoi Bianca,

Wat er goede bodembedekking is is bijvoorbeeld turfmolm, maar bij mij liggen er houtsnippers, dat gaat ook :)

Groetjes, Tara