24 juli 2025, 01:07:29

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Christine,

De kiemzaadjes goed afspoelen hoor, onder stromend water. Wat doordat ze in water zijn geweekt kunnen ze schimmels en sporen bevatten. Maar door ze in een zeef te leggen en goed te spoelen, was je alles eraf.
Op de verpakking van het eivoer staat hoe je het moet behandelen. Ik maak mijn eivoer aan met heet water (paar druppels), want dan ruikt het echt lekker. En dan rul ik het door het goed door te roeren.

O, ja: gefeliciteerd met Jazzy!!!

Groetjes Gerda

Christine

thx gerda ik kon geen andere naam verzinnen we hadden hier een lijstje klaar met allerlei namen en men vriend heeft Jazzy er uit gekozen.
het kiemzaad zal ik zeker door een zeef doen ik heb zo de indruk dat Fien ook Jazzy voed in de donker men papa zei dat dat niet kon maar ja ik heb toch gelijk :D.

Christine, Fien, Flutty en Jazzy

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

kiemzaad door het voer gedaan, in een ander bakje eivoer waar flutty op dit moment goed van aan het eten is :D

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Met Jazzy gaat alles goed heb haar toch maar is vast genomen en heb gezien dat ze een vol kropje heeft dus ze wordt blijkbaar heel goed gevoerd. nu wat het eten betreft ik heb kiepzaam door het eivoer moeten rullen inplaats van het gewoon voer door de kiemzaad want dan eet flutty niet

Kirsten

Hoi Christine,

Gefeliciteerd met Jazzy, wat is ie klein he?,. Je bent er ook vroeg bij vandaag, maar je nieuwsgierigheid of alles goed ging kon je niet in je bed houden ;)
Lekker genieten hoor en ik ben nieuwsgierig naar de foto's

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Christine

ik heb het deze morgen proberen te trekken, ik zeg nu wel geprobeert :P nee Kirsten ik ben deze morgen om 7u30 wakker geworden van men broer zijn wekker die iets meer dan een kwartier ging.

dit is kleine Jazzy het gaat waarschijnlijk niet al te duidelijk zijn want simpel is iets anders om ze te trekken.

Christine

toen ik ze op mijn hand had wriemelde ze erg en zat geen minuut stil, dan ging ze echt in een bolleke liggen maar toen heb ik ze toch terug in het nest gelegd wat zou ik blij zijn als ze een weekje oud is

Lin

Hey,

Ik vind Jazzy een leuke naam. Leuk dat je meteen een foto hebt gemaakt. Moeilijk he fotos maken van een bewegend kleintje? De volgende keer kan je er iets verder vanaf staan en het koppie op je duim leggen en omhoog houden. en dan kijken of je een macro (bloemetje) op je camera hebt en dan scherp stellen.

Misschien wordt deze wel een geparelde of bonte wildkleur dat zou wel leuk zijn. vandaag komt er misschien ook wel een tweede. Ik ben blij dat het voeren goed gaat.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

4 juli 2005, 10:43:33 #278 Last Edit: 4 juli 2005, 10:46:21 by piperke
hey linda ik heb er heel goed opgelet en ja flutty voert Jazzy ook en natuurlijk voert Flutty Fien is heel grappig om te zien gisteren had ik echt schrik met Flutty omdat hij er zo wild mee om ging maar nu is hij er vele rustiger mee

men mama is nu zenuwachtiger dan mij omdat Jazzy zo klein is ik had het wel kleiner verwacht en zij verwachtte het groter, groter kan wel niet want het is zo een klein eitje  :D

Christine

4 juli 2005, 13:06:04 #279 Last Edit: 4 juli 2005, 19:14:05 by Christine
hey'kes Flutty en Fien hier nog is eh.
toch een tijdje geleden dat jullie mij gehoord hebben maar heb het nu ontzettend druk met Fien en Jazzy.
Eerst het mee helpen broeden op de eitjes en dan nu op dit moment mee helpen voeden en broeden het voeden van Jazzy en het broeden van de twee overige eitjes.
men baasje zegt dat ik het uitstekend doe vooral met het voeden van Jazzy en natuurlijk Fien ook een beetje eten geven dat doe ik vooral heel graag.
Baasje heeft voor lekker eten gezorgd en dank zij jullie doen we het nu heel goed met de tips die baasje kreeg van jullie daarom dikke  :-* van mij, Fien en natuurlijk ook Jazzy.

Ik vind dat Flutty heel goed zijn best heeft gedaan om voor ons baby'tje te zorgen. Baasje heeft natuurlijk een hele mooie naam gekozen voor onze baby ze vraagt haar nu al af welke mutatie het gaat worden, maar zoals ik het altijd zeg (Fien) zal ze het moeten afwachten tot Jazzy in veertjes komt en dan kan ze direct een foto maken van ons schatteke en die op het forum plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe flink onze baby is :D :D.

vele groetjes van Flutty en Fien :-*

Christine

dit zijn nog een paar foto's van Fien maar Jazzy zit onder haar dus is ze niet zichtbaar

Christine

nu heb ik echt mooie foto's getrokken van Jazzy met een lampje lukte het heel goed en je ziet soms ook waar het lampje schijnt.

trienke

hey

wat een leuke foto's zeg van je kleine ukkie, gefeliciteerd nog.

Groetjes Trienke

Christine

ik had daarjuist Jazzy nog maar is gepakt en ze liet direct een kakje ik vond zelf dat het veel kleine zaadjes bezat

Lin

Hey,

Leuke fotos!! Ik hd je al verteld wat je dan moest doen. ;D doe de volgende ochtend als je gaat voeren eerst het bakje met eivoer erin. Dan wacht je een totdat ze een deel hebben gegeten en dan geef je de bak met zaadjes. succes!!

Groeten, Lin

ps het kleintje heeft toch wel gele dons?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)