20 juli 2025, 14:18:44

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Christine

hier nog een paar foto's van flutty en fien.

groetjes
christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Nog even een tip. Als je straks jongen hebt probeer dan geen grote zonnepitten erin te hebben. Bij sommige zijn hier jongen aan doodgegaan. Wat veel fotos heb je gemaakt. Niks te doen ozo???

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

bwa is rap gemaakt en ja ik heb al alles klaar liggen heb zelf een spuitje bij en voeding voor de jongen dus ja ze mogen komen als het van mij afhangt maar ja nog twee weken geduld.
foto's trekken is heel rap gedaan, zoveel werk is dat ook weeral niet pakt maar 15min. van men tijd inbeslag. :P :P

christine

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

ik heb vandaag een ei geschouwt maar helaas heb ik niks gezien, alleen een gele eidooier en geen bloedvaten. is dit nu te vroeg om te kijken? want zou dat echt wel willen weten.

christine

Christine

amai flutty kan nogal krijsen juist nen peuter da achter zijn eten roept en dat niet kan wachten, hij had het erg. maar ja twee bakskes met vers eten (zoveel doe ik daar nu ook niet in maar dan kunnen ze alletwee eten) en mee tellen dat hem kan, 3lepels voer en 2 lepels eivoer zo fier dat hem is dat hij dan terug veel kan eten en nen snoeper is het, trosgierst op twee drie dagen kweetni of dat normaal is maar hij eet supper goed, en fien eet alleen wanneer ze kan en dan eet ze maar één of twee keer per dag dus dat is al niet zoveel.
voor de rest verveelt flutty zich veel en gaat hem een half uurtje zingen naast fien in het nestkastje maar heb niet zo goede moed voor de vier eitjes volgens mij gaat er niks van komen allesinds toch niet van het eerste vind ik wel spijtig maar ben al blij als het vierde bevrucht is wie weet dan kan ik er al eentje tam maken en anders zal het voor de volgende keer zijn.

groetjes
christine, fien en flutty

Christine

fien heeft deze morgen haar vijfde ei gelegd, ik vraag me af waar zei eigenlijk die kracht van haald om nog een ei te leggen, ik weet niet hoeveel er nog zullen komen maar ze zit momenteel terug op het nest en gaat er niet meer zo rap afkomen denk ik.

christine

~Natas~

Hoi Christine,

Tjee zeg wat een mooie foto's zeg van onze wildkleur.
WAUW een 5e eitje gelegd das wel super veel.
Nu maar hopen dat ze bevrucht zijn en dat hier mooie jongen uitkomen.
Maar wil je nou je jongen groot bregen met de handopfok of niet?

Groetjes,

NAtAs en Joepie de poepie

Christine

ik heb alles al klaar liggen dus moest er iets gebeuren *hou mijn hart vast, want dat wil ik niet* dus ja veel kan er eigenlijk niet meer gebeuren en ik ga ze soms is alleen voeden en dat wanneer ze pennen krijgen want anders gaat dat niet lukken want zo een kleintjes die dat in het begin niet gewoon zijn ga je als met twee voor moeten zijn om hunne bek open te houden dus ja men papa zal me wel daarbij helpen of mama en ja men mama is de ganse dag thuis om alles in het oog te houden. maar ja ik ga nog zien ik wil er zeker één houden als ik geen volaire moest krijgen en wat ik met die andere doe dat weet ik echt niet, ik ga er toch super moeilijk mee hebben om ze weg te geven en dat weet ik nu al.

christine

Christine

ik heb vandaag nog is het kot gekuist, aangezien fientje nog altijd diaree heeft heb ik dit met handschoenen moeten doen. ik heb me ziek gelachen toen ik flutty bezig zag, hij hielp letterlijk mee met opruimen maar maakte er nog een groter zootje van vond ik echt wel grappig, buiten had hij een onzettende schrik van handschoenen maar toen hij wist dat ik er geen kwaad mee deed kwam hij toch op de bodem zitten. ;D
ik heb alle houtsnippers er uit gehaald en dan wel zonder de bodem om te kappen, ik met een klein bakje alles weghalen en er nieuwe indoen. Maakte er een hoopje van en flutty direct uitproberen zo van "is dit nu wel veilig", ja blijkbaar wel en dan er maar weer vanaf en toen ik alles mooi legde was hij weer bang, ik zou flutty echt geen kwaad doen maar ja is zoals mij, ik heb ook schrik van plastice handschoenen en dat komt door een operatie aan men tanden toen ik een jaar of 10 was kan iets jonger geweest zijn of ouder. Maar heb er nog altijd een hekel aan. Na het kot was gekuist was flutty weeral zot aan het doen in het nestkastje, mooi aan het zingen voor fien.

groetjes
christine

Christine

hier nog een foto van fien.

ik vind dat haar gedrag vele anders is sinds we haar hebben, en nu dat komt omdat ze ook aan het broeden is en men papa blijft discuseren dat het niet kan dat ze van de eerste dag broedt wat dus wel zo is ik denk ik niet dat ze zomaar op een nest zit met een eitje en ze kwam er toen ook niet vanaf, op dit moment heeft ze nog altijd 5eitjes ik vraag me af of er nog bij zouden komen...

christine

Lin

Hey,

Wat leuk al een 5e eitje. Elke dag komt er een bij misschien duurt deze wel wat langer. Maar het kan ook nu gestopt zijn. Ik schouw altijd de eitjes als ze ongeveer 5 dagen oud zijn. Maar niet meteen weggooien hoor kan zijn dat het toch bevrucht is. Het is al bijna juni we zijn bijna op de helft.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

normaal moet de eerste als ik juist geteld heb volgende week zaterdag uitkomen maar als ik men papa moet geloven drie dagen na de 4de juni  :P nu ben ik is benieuwd wie gelijk ga hebben het is te hopen ik weeral is want de meeste keren lukt het mij altijd om gelijk te krijgen.

christine

~Natas~

Hoi Chris,

Ik ook voor je dat JIJ gelijk krijgt  ;D
Whaha wat leuk dat Flutty mee hielp met schoon maken, dat zal best wel lach wekkend geweest zijn.
Als ik het zo zie van dichtbij is Fien misschien een geparelde..........?
Of zie ik dat nu verkeerd?

Groetjes,

NAtas en Joepie de poepie

Christine

natasja dat vraag ik me ook af ze heeft parels maar of dat een geparelde lutino is moet je niet aan mij vragen zoveel heeft ze er nu ook weeral niet allé je ziet het heel goed in de zon maar men mama en papa zien dat natuurlijk weeral niet ik zal nog is morgen ofzo een foto trekken van fien aan de zijkand misschien kan je het beter zien en anders zie ik het wel als er jonkies zijn  :D.

christine

Christine

ik heb vandaag eitjes geschouwt maar helaas in de eerste drie zat er niks in en in die andere twee is nog te vroeg dus ja denk dat het voor een volgende keer zal zijn maar we zullen volgende week zaterdag ze nog is schouwen en dan is zien wat er gaande is want kweet het echt niet. Volgens mij hebben ze pas gepaard van toen fien haar derde ei gelegd had dus ja dan is ze zonder iets beginnen te leggen maar ja het volgende nestje zal toch beter zijn maar als ze niet bevrucht zijn wanneer mag ik dan de eitjes wegnemen ??????.

groetjes christine