4 mei 2025, 01:21:59

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Christine

niet letten op de rommel in onze garage maar daar komt een bruine kast en de kast waar dat het oude kooi opstaat daar komt dat grote kooi

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

valkje-jacco

heey,

wat een mooi dagboek heb je er tot nu toe van gemaakt joh  ;D
veel succes verder met je 2 nieuwe valkjes: Jazzy en Ricky,

groetjes: Mitchell en Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Christine

Jazzy zijn oogjes zijn al een beetje zichtbaar toch iets minder dan gisteren maar ja ze zullen toch open moeten gaan, ricky wordt precies als eerste gevoed of te wel kijk ik veel te laat maar denk toch dat ricky eerst word gevoed

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kirsten

Hoi Christine,

Gaat super bij je zo te lezen,. spannend allemaal he?,. Ik was blij toen ik de eerste weken door was en ze niet meer zo kwetsbaar waren,. wel lekker genieten van het kleine grut hoor, want ze zijn zo groot :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Christine

Kirsten dat heb ik nu al door dat ze groeien, ze groeien als kool ik vraag me af welke mutatie dat jazzy heeft omdat die al witte veertjes krijgt aan der vleugels dus ja en aan de binnenkant is dat zwart. ik heb toch nog is een paar foto's getrokken hier komen ze:

Dit is kleine Jazzy (de foto's zijn niet echt duidelijk ze bewegen nog altijd super veel die kleintjes)

Kleine Ricky ( nog onduidelijker omdat ik ze moest vanhouden onder der koppie daarmee dat hij zo donker is)

het verschil zie je niet echt duidelijk om de foto maar heb de indruk dat Jazzy toch een dikkertje is :D :D

Christine

hier zijn wij nog is Flutty en Fien.
Wij zijn zo blij met ons gezinnetje en nu dat we twee kleintjes hebben, hebben we het tamelijk druk. We moeten alleen voeren en ze warm houden voor de rest zorgt baasje erg goed voor ons, ze zorgt ervoor dat we optijd ons eten krijgt en dat we vers drinken krijgen. Dan vertroeteld ze Jazzy en Ricky enorm meestal kan flutty daar niet echt tegen als ze dat doet maar ik denk dat laat ze maar lekker genieten van de twee klein ukkietjes.
Ja ik ben ook super fier op Fien, Fien zit er heel de nacht bij bij de klein, een hele goede vrouw kan ik me niet meer beter voorstellen als zij. Ik zou nooit een ander willen ookal als er één van ons moest doodgaan denken we daar allebij hetzelfde over, we kunnen niet zonder mekaar.

baasje heeft dan ook weeral is een verrassing voor ons maar dat heeft ze waarschijnlijk al gezegd dat we een nieuwe voliere krijgen maar we zullen moeten wachten om erin te gaan tot dat Jazzy en Ricky groter zijn en zodat ze uitgevlogen zijn verhuisen we in de voliere. er kunnen zeker 6 valkjes in heeft ze ons al gezegd dus wij vermoeden nog twee er bij voor Ricky en Jazzy maar dan twee die tesamen opgroeien en waarschijnlijk toch ook twee tamme maar waar vinden wij twee tamme valkjes hier in België? Groetjes Fien en Flutty

ella mag ik ook iets zeggen?  :P jullie hebben mij al is gehoord maar ik ben al aardig gegroeid zeker als ik nu 10 dagen oud ben. vrijdag was er grote dag voor mij ik kreeg een broertje of zusje bij en nu zorg ik er redelijk goed voor door ze warm te houden. mijn oogjes zijn bijna helemaal open en ik blaas dan ook enorm naar baasje en baasje streelt dan op men koppie en onder men kinnetje en dan stop ik met blazen. groetjes Jazzy

ik ben vrijdag uit het eitje gekropen en er hield mij direct iemand warm, ik weet nog niet veel over men broertje of zusje maar als mijn ouders er niet zijn houdt die mij warm. en die verdedigt mij enorm maar toch wordt ik opgepakt en vertroeteld en dat heb ik zo graag vooral als ze mij kusjes geeft en streelt onder men kinnetje. ookal ben ik nog heel klein ik voel me al super goed en ik piep ook enorm als ik eten krijg maar ik piepte al sinds donderdag toen ik een gaatje in het ei heb gemaakt. baasje was zo blij van mij te horen en heeft me 2uur ofzo daarna al opgepakt en mij kusjes gegeven. groetjes Ricky.

vele groetjes van ons alle vier: Fien, Flutty, Jazzy en Ricky en een dikke knuffel van ons alle twee Jazzy en Ricky

Lin

Hey,

de nieuwe kooi is dat een teraziani (hoe schrijf je dat?) dat is een mooie grote kooi dan voor ze. Leuk dat je even weer fotos heb geplaatst.

Als je betere fotos wil kan je proberen om iets verder te staan en dan te zoeken op je camera naar het bloemetje en dan daar op zetten en scherp stellen.

Dat de jonkies wit krijgen is normaal want wildkleur heeft natuurlijk een witte streep op de vleugels.

Maar die kropjes op de foto kunnen nog wel twee keer zo groot zijn als ze gevuld zijn hoor. Geef je ze nog genoeg eivoer,kalk, grit, maagkiezel zaadjes, groente fruit en brood dat een beetje vochtig is mag je ook geven.

Let je trouwens ook op dat je  de kleintjes niet koud laat worden als je ze eruit heb. Ik wikkelde ze in een doek als ik ze eruit haalde. (bezorgd ben ik he?)

Groeten, Lin

p.s. Tara heeft misschien nog wel tamme valkjes als je die zoekt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

ik zou er wel nog twee willen maar eerst ga ik wachten tot dat Jazzy en Ricky groter zijn maar ja dan moet ik ze misschien zelf gaan halen maar ja als je bijna op de grens van hamme-mille wonen dus ja is dat al niet zo simpel en weet zeker dat men papa die niet zo ver wilt gaan halen maar ja het liefste vanal wil ik er tamme want nu dat jazzy en ricky toch tam worden wil ik er niet echt wilde bijzetten of anders moet ik ze zelf tam maken maar dat is een twede optie. ik hou ze niet erg lang vast juist maar 5minuutjes of zelfs minder dus ja maar dat krobje op de foto was gevuld

Christine

teraziani ??? dat weet ik niet maar één van ferplast medium special ik zal binnen een week of 5 wel een foto trekken dus heb nog geduld :P

Lin

Hey,

die kropjes kunnen veel voller hoor. Zijn ze altijd zo? Komen ze wel genoeg aan elke dag?

Groeten, Lin

Christine

ik zou ze is moeten wegen maar heb niet echt het gepaste weegschaaltje hier maar ga het toch is moeten proberen

net gewogen Jazzy met lege krob: 28 gram
Ricky met half volle krob: 12 gram

Christine

ik ga ze sebiet nog is wegen want jazzy zen krobje is nog nooit zo leeg geweest :o

Lin

Hey ik weet niet uit mijn hoofd wat de gewichten moeten zijn maar je kan voor de zekerheid een IM sturen naar Paul en vragen of ze genoeg wegen.

Groeten, Lin

Christine

ik heb net een IM gestuurd naar paul maar begin me een beetje zorgen te maken ik denk dat ricky meer eten krijgt dan jazzy

Lin

Hey ik weet wel een handopfok schema:

Leeftijd jong:                                          Gewicht
1 dag                                                      4-5 g.
4-5 dagen                                                15 g.
10 dagen                                                 35 g.
12-27 dagen                                           40-60 g.
28-35 dagen                                             80 g.

vanaf 36 dagen                                       80-100g
tot volwassenen

Daar kan je je ook wel aan vast houden. Als ze meer wegen is niet erg. Maar eten ze wel genoeg eivoer? Anders kan je een paar druppels limonade doorheen doen en lekker trosgierst geven. Als Jazzy echt te weinig krijgt kan je Ricky er even uit halen als er gevoerd wordt.

Groeten, Lin