3 mei 2025, 22:43:09

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Christine
Hoeveel ml is dat ongeveer 5 lepels pap?
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

hoeveel ml dat is weet ik niet maar ze had enorme honger maar ja ik zat met twee bedelende valkjes dat ik eerlijk gezegd de ml niet in het oog had, na het voeden woog tosca 88gram, Miko 96 achteraf dacht ik ik weeg men twee snoepers ook maar Jazzy 90gram en Ricky 94gram dus ja nu nog tosca in de 90 en dan zijn men vier schatjes in de 90. :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
Morgen astublief opletten dat je niet teveel voert want dat is slecht voor het kropje.
En als ze helemaal vol pap zitten proberen ze ook minder om zelf te gaan eten.
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

Bedankt voor de tip riny! ja morgen zal ze toch maar met twee of één voeding het moeten doen dat zie ik morgen wel maar ja omdat ze al bij de andere zit, zit ze ook telkens op haar favo plekje die ze al heeft uitgekozen! normaal zitten fien en flutty daar ook maar nu ohwee er moest maar een ander valkje in de buurt komen ze jaagt die weg  ;D

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Hehe, eindelijk weer bijgelezen. Veel succes met het voeren van je 2 lieverds. Heb je helemaal geen spuitje in huis? Anders weet je niet hoeveel ze eten per dag ???

valkje-jacco

heejj,,

ik wil nii veel zegge maar je hebt 100 paginas hor :o

gefeli
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Valerie

Gefeli met je 100 pagina's. Ik heb iets meer dan de halft ervan.  :'(  ;D
Je valkjes zijn iig op een mooi gewicht zeg.  :o Dat heeft Valko nooit gehaald.

Mandy

Ik weet ook nooit hoeveel ml ik geef hoor. ::)
Als ze van de lepel eten is beter dan van de spuit vind ik altijd. En het is maar bijvoerpap.
Tosca at hier al wel zaadjes, maar ze zal nog even moeten wennen aan alles denk.  ;)
En inderdaad, als ze heel veel pap eet en een bomvolle krop heeft dan duurt het een hele poos eer die leeg is en ze honger krijgt en zelf zaadjes gaat eten. Ik maak altijd een papje van 2 theelepels pappoeder en dat is ruim voldoende als bijvoerpap.
Misschien is het beter om het alleen 's avonds te doen, zodat ze overdag wel naar zaadjes moet pakken om de honger te stillen. Daar had ik het net ook met Caroline over. Geef je het 's ochtends dan duurt het natuurlijk een poosje eer de krop leeg is, ze honger krijgt en zelf gaat eten.
Ze zal dan wel overdag veel bedelen maar de kunst is dan om niet toe te geven anders blijft het een papvalk. En dat bedelen is iets wat ze instinctief lang kunnen blijven doen, je ziet dat hier met jonge valkjes van 2-3 maanden zelfs nog!
En haar zus Fleur heeft ook heel lang nog gebedeld om pap, terwijl ze wel zelf kon eten.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Christine

Ja ik weet het ik ben al op men 100ste pagina hopelijk komen er nog 100bij  :P

Mandy tosca had vandaag maar 2lepels gehad maar miko die was veels te vroeg wakker dus die had maar amper één lepel gegeten daarmee dat men mama hem iets meer heeft moeten geven dan 2à3 lepels! aangezien ik tosca deze morgen maar 2 lepels heb gegoven is ze zelf ook zaadjes dus ik denk wel dat ik morgen één lepel of twee 's avonds geef omdat ik dan ook later naar school moet! het gaat van dag toch dag er vanaf hangen wanneer ze eten krijgt! Miko was daarnet weer aan het bedelen maar tosca dus niet dus ja ik voer miko sebiet. we hadden miko in een aparte kooi gezet maar ja de valkjes hoorde dat en begonnen erop te reageren zodat miko enorm actief en wild begon te doen in zen kooi men papa had tegen men mama gezegd zet miko bij de andere, nu is hij rustig maar mag hij er al bij of denken jullie dat het te vroeg is? de andere valkjes negeren zen gebedel en pikken er ook niet aan! ik zeg dit omdat miko anders zich gaat bezeren!

nog ff iets over ons meisje tosca! ik had die gisteren gewoon grasparkietzaad gegeven, nu vandaag hebben ze gewoon terug hun oude zaad gekregen en vandaag ging ze dus wel eten! echt een raar maar heeeeeel lief valkje en je kreeg nog een complimentje van men broer hij zei zo van *ja ik heb gisteren met heel lieve valkjes zitten kroelen* ik had zo van iets dit doet me deugt dat hij er nu op dit moment zo over denkt! :-*

Christine

Petraaaaa zou je me nog is willen helpen voor men handtekening te veranderen *gaat op knieën zitten* ;D ;D :P :-* :-*

Petra en Cheeky

Leuk Chris, om de ontwikkelingen van je kleintjes te volgen! Over het wel of niet bij elkaar zetten, kan ik helaas niets zeggen. Miko is natuurlijk nog wel erg klein en ik weet niet of de anderen hem gaan pikken! Maar misschien kan het best wel hoor, zo afgezonderd is ook niets... Ik hoop dat een van de anderen daar iets zinnigs over kan zeggen!

Ik wil je gerust helpen met je handtekening hoor Chris! Zeg maar wat je wilt en met welke foto's... Of heb je alleen advies nodig en ga je het zelf doen? Ik hoor het wel!!!  ;D

Groetjes,
Petra

Christine

Ik dacht zaterdag dat ze tosca ook gingen aanvallen maar neen ze namen haar direct op in de groep, als ze bedelt gaan ze allemaal rond haar staan om te kijken wat er gebeurt echt een enorm grappig zicht, ik ben zo blij met die twee en dat men andere 4 hun echt accepteren anders had ik nooit nu al overwegen van ze samen te zetten, tosca heeft ook enorm veel overgenomen van hun en heeft dank zij hun ook de twee eetbakjes gevonden, een ander valkje bij een hele groep zetten kan enorme wonderen doen!

Riny

Hoy Christine
Begrijp ik het goed dat je nu alle valkjes in een kooi hebt zitten?
Ik vraag dit omdat ik begrepen heb dat jij bang was dat Jazzy en Ricky een koppel gingen vormen.
Dan zou ik als ik jou was ze dadelijk toch apart zetten .
Zodat ze ook zeker koppeltjes vormen zoals jij het wil.
groetjes Riny :D :D :-*

Christine

ik ga daar nog ff mee wachten! ik kijk wel zodat ze niet paren zit het me wel lekker, kroelen met elkaar kan zo geen kwaad! zolang ze maar niet verder gaan! miko is veels te klein om al bij ricky te zitten! :-*

Christine

Tijd voor foto's

Niet op letten op de spuitjes zijn allemaal onschadelijk!