2 mei 2025, 16:17:52

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Christine

jij kan ze toch brengen? met auto gaat het toch veel rapper? haha :-* maar goed net ff de valkjes bestudeert toen ik aan het eten  was, flutty fien kroelen dat was wel wat ik wou zien maar jazzy en ricky kroelen wou ik net niet zien haha tja raar die beestige valkjes, ook al als ik jazzy uit de kooi haal begint ie te protesteren en neem en dan op men men volle hand en laat hem pippen op men neus enzo en zeg dan dat is zich niet druk hoeft te maken maar ja altijd komt er dat protesteertoon erbij was het maar al bijna oktober

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

en ook heb ik ze nog is gewogen.

dondersteen jazzy: hij eet ook niet veel omdat hij meestal erg koppig is maar vreet van de snoepstaven als ik er geef en vliegt ook het meeste rond als ik ze los laat: 80gram

dondersteen ricky: eet wel meer en vreet ook wel van snoepstaven en beweegt ook iets minder dan haar broertje, maar is wel meer bezig met slopen: 90gram

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

Ik ben waarschijnlijk weg op 5 november wel balen, maar aan de andere kant gaan we met een groepje meiden naar centerparks en dat is ook wel gezellig. Maar mooie gewichten hoor wegen de twee. Maar meer zou ook niet egr zijn, meeste zijn rond de 100.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

Lin ik weet het ik probeer jazzy's gewicht op pijl te houden maar lukt me gewoon niet is het geen 80 dan is het 84 is het geen 84 dan is het weer 80 ik heb zo de indruk dat dit een koppig valkje is ricky is zo moeilijk niet kwa eten en kwa gewicht tja ander karakter zeker?? ::)

Lin

Hey,

Raar hoor dat er geen zaadjes worden gegeten. zijn ze wel lang genoeg in de kooi en kunnen ze ook buiten de kooi eten? Kleine valkjes keren niet automatisch naar hun kooi als ze honger hebben.

Groeten, Lin

Lin

hoh ik bedoel niet genoeg zaadjes dat ze meer aankomen.. niet het woord geen..

Christine

ik laat ze soms 's avonds uit de kooi als ik er zelf tijd voor heb dan laat ik ze bij mij zitten tot een uur of  21u30 of 22u maar dan wel vanaf 20u ofzo dus hoogstens twee uurtjes langer niet want anders hebben ze hun slaap ook niet  dus ja ik weet ook niet waarom jazzy niet meer wilt wegen ik kan niet meer doen dan ik nu al doe, ik kan ze toch niet terug aan de pap zetten het zou ook wel een zot gezicht zijn maar ja ik hou ze wel elke dag in het oog of ze eet of niet

Christine

ah het is toch gepost ik dacht dat ik men tekste helemaal opnieuw zou moeten gaan lezen maar blijkbaar niet :o :D

Petra en Cheeky

Maar als je valkje gewoon gezond is en levendig, maakt het toch niet zoveel uit die paar gram? Tja, ik ben geen kenner hoor, maar de ene valk zal vast ook niet de andere zijn...?! Net als bij mensen?! Of zit ik er naast, echte valkenkenners?  ;)

Groetjes,
Petra

Lin

Hey,

Als het kleine valken zijn dat is 80 wel het minimum. Maar de meeste wegen echt wel rond de 100 hoor. zolang je het borstbeen niet erg voelt is het goed.

Groeten, Lin

p.s. petra hoeveel wegen de jouwe?

Petra en Cheeky

Over de 100 de laatste keer dat we ze wogen! Maar bij ons zijn het echte veelvraten...!  ;) ;D
Bedankt voor je uitleg, Lin!

Christine

wat kan ik er dan aan veranderen om hun gewicht meer te krijgen?? iemand een tip ofzo

Lin

Kijken wanneer ze gaan eten en waarom. Valkjes vinden het ook wel leuk om uit je mond te eten..Trosgierst is eigenlijk een soort van snoep en mag niet elke dag gegeven worden. maar probeer eens wat. vooral vaak opschudden van zaadjes helpt bij mij wel en zonnepitten geven. en afwisselen met lekkernijen, maar niet teveel net als zonnepitten..

ik kan niet inschatten of je kleine valkjes hebt dus misschien hoeven ze niet dikker te worden.Rond de 7 weken wegen ze wel boven de 80..

Groeten, Lin

Christine

ik weet ook niet hoe groot ze zijn ze zijn toch kleiner of ietsjes kleiner als fien en flutty ik ga me vandaag ook is bezig houden om nog is foto's te plaatsen want ze zitten hier bij mij vraag maar aan petra hoe beweeglijk ze zijn haha :-*

Christine

hou jullie maar klaar zet jullie heel makkelijk want hier komen de foto's.

en dan nog een bewerkte foto

leoni bedankt hier voor meissie :-*