27 april 2024, 08:07:10

vraagje

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 13 februari 2005, 18:27:00

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

20 februari 2005, 21:27:17 #75 Last Edit: 20 februari 2005, 21:27:44 by Jaimy_en_Viggo
Hey Lique,

Ik heb de jonge van de ouders weggehaald. De kropjes waren helemaal leeg en zde ouders wilde het nestkast niet meer in..(bang voor de handdoek?) Ik heb ze net gevoerd..en de oudste woog meteen 12 gram en het krobje is nog nooit zo vol geweest zoals het moet. Ik snap niet dat ze zo weinig voerde..ik gaf ze genoeg te eten..fruit..eivoer..gewoon zaad..brood.. :-/

Hoe warm moet het zijn onder de lamp? tussen de 36 en de 37 toch?

De twee oudste zeuren wel door..terwijl hun krop nu vol is..moet ik ze net zolang geven tot ze niet meer willen.

En ze poepen opeens veel..

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

iemand die het weet?

ep

Ik weet het ook niet maar ik zou ff niets doen tot je het zeker weet.
Stuur lique anders ff een mailtje of paul zij kunnen je vast helpen.
petra

Jaimy_en_Viggo

paul is er volgens mij niet..en lique is wel op de site..Ze liggen onder de lamp nu..maar ik weet niet hoe warm het moet zijn.. :-/ ik ga even zoeken op de site of het ergens staat..

ep

Ik zal ff met je mee zoeken.

Lique

Hoi Jaimy,

Ik raad je echt af, om ze met de hand te voeren.
Dit gaat echt niet lukken. Wel is het goed, om ze 1 of 2 keer per dag een voeding te geven bij voorkeur om 8 uur en om 19 uur.
Ook druivensuiker toevoegen. Regelmatig wat vocht toedienen.
Maar het allerbeste is dat de ouders ze warm houden. Deze warmte kan je zelf niet geven. De handdoek kan je onder het zaagsel doen. Heb je geen spuuglapjes voor baby's? Die gebruik ik zelf namelijk wel.
Je mag me anders ook wel bellen hoor ( 06-29160311 ). Misschien is dat makkelijker. Maar ik raad je echt af, om ze zelf te voeren...

groetjes lique

Jaimy_en_Viggo

Hey Lique,

Viggo en Jewel willen er helemaal niet meer in.  :-/ Ik weet ookwel dat er een kleine kans is dat ze het overleven als ik ze met de hand opvoed..maar wel meer kans dan dat ze gewoon bij Viggo en Jewel blijven liggen..want je hebt zelf gezien hoe grote groei-achterstand ze hebben opgelopen..omdat ze amper gevoerd werden..en ze waren ook vaak koud als we ze pakte om te wegen..ik ga ze niet meer terug leggen..dus tips om ze zo goed mogelijk met de hand op te voeden zijn welkom..mischien is het koppig..maar ik weer zeker dat ze dood gaan als ze bij Viggo en Jewel blijven.. :-/

Jaimy_en_Viggo

dit ziet er toch al veel beter uit?






Jaimy_en_Viggo

om de twee uur voeren..ook snachts? en het moet 37 graden zijn voor ze?

Jaimy_en_Viggo

Ik heb de jonge weer terug gedaan..en Viggo en Jewel in het blok gezet zodat ze zagen dat de handdoek niet eng was..nu maar afwachten.

Riny

Hoy Jaimey
Als de ouders er niet meer naar gaan kijken zou ik het ook zelf gaan proberen.
Als jij het nu niet doet gaan ze zeker dood van de honger.
Je moet je wel realiseren dat ze nog heel erg klein zijn ,en de kans van slagen klein is.
En ze hebben de meest noodzakelijke voedingsstoffen die ze alleen van de ouders mee kunnen krijgen nog niet gehad.
Je moet zorgen dat er een constante temperatuur van 37 graden is.
En heb je Nutribird A 21 in huis?Dit kun je het beste in een spuit doen(zonder naald natuurlijk)
Ik heb dit al vaker gedaan met succes maar heb ook mee gemaakt dat het niet lukte.
Je moet ze iedere dag wegen om te kijken of er een stijgende lijn in zit.
En heel goed opletten dat als je gaat voeren het kropje leeg is.
Als jij gaat voeren als het kropje nog niet goed leeg is heb je grote kans dat er kropverzuring optreedt.
"s nachts hoef je niet iedere twee uur te voeren dat doen de ouders ook niet.Ik kijk in het begin 2x 's nachts hoe het er mee gaat en voer dan als het kropje leeg is ,anders niet.
Ook kun je ze wat yacult geven dat is goed voor de darmflora.
En wat druivesuiker voor extra energie.
Ik wens je heel veel succes en als je vragen hebt dan stel je ze hier maar.
Groetjes en sterkte Riny :) :) :)

Jaimy_en_Viggo

Hey Riny,

Harstikke bedankt voor je duidelijk reactie! Top! Ik heb ze nu terug gelegd bij de ouders..en ga zo weer even kijken of ze erop gaan zitten. En dan in de gaten houden of ze wel genoeg te eten krijgen en bij voeren als dat noodzakelijk is..hopelijk gaan ze het redden.

Groetjes Jaimy

Riny

Hoy Jamey
Als het nu niet lukt dat de ouders er weer op gaan zitten,zou je me dan je e-mail adres kunnen sturen naar mijn i m box
Dan stuur ik je een foto hoe waarop je kunt zien hoe ik het doe.
Succes Riny :) :) :)

Jaimy_en_Viggo

Hartstikke bedankt Riny! Echt top van je.

Groetjes Jaimy

boezempje

hai Jaimy

ik vindt het top van je dat je het gaat proberen en niet meteen opgeeft hoe moeilijk het ook is de kleintjes zelf groot te brengen,
ik wens je alle succes meis,

gr essie