11 mei 2025, 10:00:04

Groot nieuws

Gestart door Lique, 17 februari 2003, 19:17:09

« vorige - volgende »

Lique

[shadow=lightyellow,left,300]Hoi allemaal,

Iets te vroeg gejuigd. Het gaat niet zo heel goed meer met Sammie. Gisteravond had ik jullie verteld, dat K.C. af en toe een veertje uit Sammie pikt.
Toen ik vanmorgen beneden kwam, zag ik dat de hele achterkant van Sammie's hoofdje kaal was geplukt.

Gelijk heb ik Sammie en P.D. overgezet in de kleine kooi. K.C. kan hier niet bij komen. Op deze manier moet het voorlopig maar.
Wel zat de kleine Sammie vanmorgen niet meer in het nestkastje, maar er buiten. Hij was er zelf uitgeklommen.
Dat is wel goed nieuws.

Groetjes @ngelique
[/shadow]

Speedy

Ach gossie.... wat er in 1 nachtje al niet kan gebeuren he.
Nou ik zie het aan Punky, hoe snel het gelukkig weer aan kan groeien.
Dus dat zal nu wel weer snel goed komen.
Veel sterkte verder met de kleine Sammie.

Groetjes,
Trudie:)

Mandy

Hé verdorie toch  :(
Waarom doen ze dat nou toch hé. Er zijn wel mogelijke verschillende oorzaken, maar wat het nou precies is...?
Konden ze het maar ff zeggen dan was het zo opgelost. :-/
In principe maar goed dat Sammie wat ouder is en zelf gaat eten, verder goed in de veren zit en uit het nestkastje komt.
Dan komt het vanzelf wel goed, groeit wel weer aan.
Triest natuurlijk dat hij van z'n ouders gescheiden moest worden, maar triest ook dat hun hun jong zoiets aan doen. :'(
Je kan er niets anders aan doen, je hebt hier goed aan gedaan hoor. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ROCKS

13 maart 2003, 16:18:59 #93 Last Edit: 13 maart 2003, 16:24:24 by rocks
Snik,snik!Wat bruut zeg,ik vind het zo zielig voor Sammie,ach gossie,lieverdje toch!Jammer hoor dat dit soort dingen gebeuren,maar niemand kan er wat aan doen,het had niet voorkomen kunnen worden,ja,misschien door de vader er bij voorbaat al uit te halen,maar dit wist je gister ook niet.Ik was wel ff onder de indruk,hoor,toen ik dit zag,maar ach,het komt gelukkig weer helemaal goed,en daar kijken we naar uit,toch?Het maakt voor ons niet uit hoor,ook al zouden  z'n veertjes niet terug komen(lievere een kale,dan helemaal geen Sammie)!
Het is natuurlijk wel weer hartstikke goed van hem dat ie al zelf uit het nestkastje is gekropen,en het verder zo goed doet!
Kom op,Sammie,ga lekker door,ga maar lekker alles ontdekken en proeven van al dat lekkers wat je in je kooi vindt.                 Liefs,Nellie.

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

linda

hoi ,
wat zielig als je dit ziet maar het groeit weer aan dus niks om echt zorgen om te maken .En als het echt niet aangroeid lol dan maken we voor sammie wel een toepetje  :D :D :D.
Het ziet er een echt schatje uit en ik vind het geweldig al die foto's , nu kan je echt helemaal dat groeiproces volgen.Ik vind het spijtig dat de foto's van onze caro toen niet gelukt waren .Zeker ook omdat hij die witte dons had.Ik hoop eigenlijk dat meer mensen dat gaan doen , als is het op een eigen website want het is heel fijn om te volgen en te lezen , zoals ook het verhaal van punky.Groetjes linda en co

Peter

Hoi allemaal,

Erg vervelend dat K.C. is gaan plukken :( Maar onder begeleiding mag K.C. nog wel voeren :) We blijven erbij zitten en als K.C. wil gaan plukken dan waarschuwen we K.C. Het ziet er toch wel lief uit als K.C. voert :)

Kijk maar:

Groetjes,
Peter

Speedy

Schattig is dit hoor om te zien, het is misschien helemaal niet kwaad willend bedoeld van de valkparkietjes dat ze dat pukken doen.
Zo verzorgend dat ie voor de kleine is met voeren.

Peter

Citaathoi ,
wat zielig als je dit ziet maar het groeit weer aan dus niks om echt zorgen om te maken .En als het echt niet aangroeid lol dan maken we voor sammie wel een toepetje  :D :D :D.
Het ziet er een echt schatje uit en ik vind het geweldig al die foto's , nu kan je echt helemaal dat groeiproces volgen.Ik vind het spijtig dat de foto's van onze caro toen niet gelukt waren .Zeker ook omdat hij die witte dons had.Ik hoop eigenlijk dat meer mensen dat gaan doen , als is het op een eigen website want het is heel fijn om te volgen en te lezen , zoals ook het verhaal van punky.Groetjes linda en co
Hoi Linda,

We zouden het ook leuk vinden als meer mensen het zouden gaan bij houden! Ook voor jezelf is het erg goed om het bijhouden met foto's, je bent er nog meer mee bezig en het jong heeft ook geen camera vrees meer :)

Jammer dat het fotorolletje is mislukt :(

Groetjes,
Peter

Peter

CitaatHé verdorie toch  :(
Waarom doen ze dat nou toch hé. Er zijn wel mogelijke verschillende oorzaken, maar wat het nou precies is...?
Konden ze het maar ff zeggen dan was het zo opgelost. :-/
In principe maar goed dat Sammie wat ouder is en zelf gaat eten, verder goed in de veren zit en uit het nestkastje komt.
Dan komt het vanzelf wel goed, groeit wel weer aan.
Triest natuurlijk dat hij van z'n ouders gescheiden moest worden, maar triest ook dat hun hun jong zoiets aan doen. :'(
Je kan er niets anders aan doen, je hebt hier goed aan gedaan hoor. ;)
Hoi Mandy,

Het kunnen inderdaad zoveel oorzaken zijn, ook omdat er zo veel oorzaken zijn, zijn er nog meer oplossingen. We zijn al een tijdje bezig met K.C. omdat hij P.D. ook plukt, maar niets lijkt te werken :( Afwachtten wanneer K.C. stopt met plukken, maar we blijven proberen om het te stoppen.

Groetjes,
Peter

Speedy

Hoi Peter,

Sinds wij Yellow erbij hebben, is Speedy gestopt met het uittrekken van de veertjs van Punky.
Het kon in dit geval dus een bepaalde irritatie zijn naar Punky toe misschien?? of toch jaloezie??
Yellow doet het niet, het blijft bij lekker kroelen aan elkaar.
En speedy laat ze ook verder met rust.
Ik heb weer leuke foto's geschoten, maar moet ze eerst ff bewerken.

Groetjes,
Trudie:)

Tara

Ik lees nu pas 'groot nieuws' weer en jee, dit koppie ziet er niet lekker uit :( Het arme beesie, gelukkig heb je K.C. nu apart gezet, hopelijk gaat nu alles goed :)
Groetjes, tara

yentl

14 maart 2003, 20:36:59 #101 Last Edit: 14 maart 2003, 20:40:18 by yentl
[shadow=lightyellow,right,300]Hoi allemaal!
Wat is Sammie al mooi geworden zeg :)!
Alleen is het wel niet leuk van K.C. dat hij plukt :(.
Het is al een heel mooi beestje geworden :)

Groetjes Yent'l[/shadow]

Ralf

Arme kleine,

Dat is erg vervelend
Maar die twee blijven er gewoon goed uitzien.
Misschien komt het binnekort al goed.
 :o

babs

hadden jullie de broedhok in een gewone kooi of niet  zien er heel erg lief uit

gr bianca

Lique

[shadow=lightblue,left,300]hoi allemaal,

Vanavond zagen wij dat Sammie veel meer geplukt was, maar K.C. zat er niet bij. Op een gegeven moment zagen we dat P.D. ook bezig is met plukken. Het koppie van de kleine Sam ziet er niet meer uit. Als we de ouders er niet bij laten, zullen we met de hand moeten voeren. Of we laten het nog even zo, en laat maar plukken, en zodra hij kan eten, naar nellie toe.
Het is en blijft erg vervelend, maar er is weinig aan te doen.

Groetjes @ngelique

[/shadow]