3 mei 2025, 16:48:14

Groot nieuws

Gestart door Lique, 17 februari 2003, 19:17:09

« vorige - volgende »

ROCKS

Gossie,jammer hoor,en wij maar denken dat het de papa was die het alleen maar deed,en nu blijkt de mama het gewoon ook te doen.Heel erg jammer!Maar,hij is er niet  minder mooi om,hoor!En nog steeds ons lieve kleine schatje!Nu maar hopen dat ie inderdaad snel zelf eet.Mocht het nodig zijn dat Sammie toch met de hand gevoerd moet gaan worden,dan bieden wij ons uiteraard aan als "bijvoerouders".We hebben er ervaring mee,want Rocky hebben we ook op die manier groot gekregen,dus kom maar op!Fijn weekend iedereen!Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lique

16 maart 2003, 18:20:41 #106 Last Edit: 16 maart 2003, 18:22:01 by Angelique
Hoi allemaal,

Omdat het niet meer leuk is, op deze manier, hebben we in overleg met Nellie besloten dat ze dinsdag Sammie op komt halen. Ze zal hem verder met de hand groot brengen.
Deze keuze hebben we gemaakt, doordat P.D> en K.C. bleven plukken. Sammie heeft nu ook al een kale nek. Hij eet al wel een beetje zelf, en zal niet lang pap nodig hebben. De ouders van Sammie bleven maar doorgaan. Omdat wij zelf niet de hele dag thuis zijn, om hem te voeren, zal het ons ook zeker niet lukken om de kleine groot te brengen. Nellie heeft gelukkig de tijd er wel voor, en heeft er ervaring mee. De keuze was al heel erg gemakkelijk gemaakt voor ons. Daarom komt ze hem dinsdag halen, en zal verder voor de kleine zorgen. Het zelf grootbrengen is helemaal tegen onze eigen principes in. Maar omdat het niet anders kan, zal het wel zo moeten, we hopen ook dat jullie dit begrijpen.

Ook goed nieuws, Sammie heeft ook gevlogen, helemaal uit zichzelf. Hij kwam makkelijk van de grond af. Hij heeft het nu al meerdere keren gedaan, en het gaat lekker zo.

Groetjes @ngelique

Paul

Hoi Angelique,
Ik kan helemaal begrijpen dat jullie dat besloten hebben want dat kaalplukken is niet leuk meer :-(
Zelf vind ik het ook beter dat de ouders het jong voeren.
Nel heeft in elk geval al zeker ervaring met het met de hand grootbrengen dus dat zal wel goed komen zeker omdat Sammie al zo oud is dat ie al bijna zelf eet en fout zal het dan zeker niet meer gaan.
Ik zit hier met hetzelfde probleem en denk dat we ook over een paar dagen overgaan met het voeden van het jong want hier is ook zijn hele nekje kaal en nog meerdere plekjes zijn geplukt :-(
Gelukkig laten de ouders de grote veren wel met rust zodat vliegen geen problee zal zijn :-(

Groetjes,  Paul

Speedy

Jammer dat ze dit blijven doen, maar een gelukkie voor Nel, nu kan ze uitkijken naar haar grote dag.

ROCKS

Nou,zoals jullie hebben kunnen lezen is dinsdag voor ons
de  "GROTE" dag:we gaan Sammie halen!Voor ons een ontzettende meevaller,maar voor Sammie,Peter en Angelique helaas een tegenvaller.Het had zo anders kunnen gaan,maar ach,het is nu eenmaal zo.Gelukkig hebben Danny en ik inderdaad ervaring om met de hand een valkje groot te brengen,want dat hebben we met heel veel plezier en voldoening met onze lieve Rocky ook voor elkaar gekregen.En die gaven ze maar fifty/fifty,zo erg was die er aan toe.Nou je moet haar nu eens zien!We gaan ons nu met de volle 100% inzetten voor Sammie!Vanzelfsprekend!En die gaat het minstens net zo goed doen als Rocky,echt wel!Natuurlijk houden we jullie ook op de hoogte van het wel en wee van de twee!Ik kan alleen geen digitale foto's maken en scannen,da's wel jammer,maar misschien komt daar nog wel een oplossing voor,je weet maar nooit.He,wel spannend hoor weer zo'n klein moppie in huis,goed voor m'n moederkloekgevoelens,hihihi.Nou,groetjes maar weer,Nellie.

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lique

[shadow=pink,left,300]Hoi allemaal,

Natuurlijk nog even een foto van de kleine Sam. Hij vliegt het hele huis al door, erg knap van hem om al zo'n afstand te vliegen. De rem kan hij nog niet vinden, het eindigt tegen een muur of een raam, helaas.

Groetjes @ngelique
[/shadow]

Lique

[shadow=lightyellow,left,300]Hoi allemaal,

Vandaag ronden we het grote nieuws af. Morgen gaat de kleine Sammie weg. Vandaag is het ook de laatste foto die we posten. Alleen is het wel een mooie foto, samen met K.C. aan de wandel.

Groetjes @ngelique
[/shadow]

Cobie

Hoi lique.

Jammer dat Sammie jullie gaat verlaten. Maar het kan niet anders. Bedankt voor de leuke foto`s en verhaaltjes, ik heb er van genoten. Bij Nel zal Sammie het zeker goed hebben.
Hopenlijk houd zij ons op de hoogte.
Nel succes en Lique bedankt.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Paul

Hoi Angelique,
Ik heb elke dag vol spanning zitten kijken naar de volgende foto van Sammie maar dat zal ik nu dus moeten missen :-(
Misschien dat Nel hier wel met verhaaltjes een vervolg kan maken hoe het verder met Sammie gaat :-)
Het zal morgen niet makkelijk worden om afscheid te nemen van de kleine maar hij komt zeker goed terecht bij Nel :-)

Sterkte voor morgen en groetjes,  Paul

ROCKS

JIPPIE DE PIPPIE!!!
Over een klein  uurtje stappen we in de auto en gaan Sammie ophalen bij peter en Angelique!Heel erg spannend,en voor hun denk wel ff een klein moeilijk momentje,maar dat zou ik ook hebben.We nemen Rocky mee,gezellie!!!Ze heeft een blind date!!Leuk he?Hoe het vandaag is gegaan horen jullie op een later tijdstip,oke?Doeiiiii,Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lieve

Hoi Nellie, Lique en Peter

Vandaag dus de grote dag voor jou Nellie :D :D en voor Peter en Lique :( :( mogelijk wat minder. Maar ze weten natuurlijk wel dat ie goed terecht komt, en dat scheelt een stuk.
Ik wil jullie nog eens feliciteren met de geweldige reportage over Sammie. Nu hebben de niet kwekers ook eens een duidelijk beeld gekregen van de ontwikkeling van zo'n valkje. Ik ga de beelden dan ook op een schijfje vastleggen. Het was reuze leuk, inderdaad, eerste werk 's ochtends, kijken naar de nieuwe foto's. Bedankt !!!
En Nellie, ook al is het dan zonder foto's, ik blijf toch wel benieuwd naar het verdere wel en wee van Sammie, en z'n maatje Rocky natuurlijk.
Tot vanavond op de chat ? en heel veel succes met Sammie.
Peter en Lique, ik wacht al op jullie volgende telg(en). Nogmaals, het was fantastisch!!!!!!!!!

Groetjes, Lieve

Silvia

Ik wilde jullie ook nog even vertellen dat wij er ook erg van genoten hebben om de groie van Sammie mee te maken. Ik heb versteld gestaan de snelheid waarmee zo'n klein propje (zoals ie uit het ei kwam) en echte valk geworden is!

Nel veel plezier met 'em en ik ga er vanuit dat we op de meeting wel meer horen toch??!!!

Groetjes Silvia

p.s. Wij hebben zelf ook groot nieuws! Kijk bij de rubriek nieuws: onderwerp: Ons eigen grote nieuws.

Peter

18 maart 2003, 19:50:07 #117 Last Edit: 18 maart 2003, 19:51:17 by admin
Hoi allemaal,

Vandaag is Sammie opgehaald door Nellie... We weten zeker dat Sammie het er goed gaat krijgen maar afscheid nemen is toch moeilijk... Hier komen nog een paar foto's van Sammie vlak voor hij vertrok:

Zoals iedereen weet heeft Nellie al een valkje (Rocky) en hier is een foto van het nieuwe vriendinnetje van Sammie:

Heel veel plezier met Sammie Nellie en geef hem nog maar een dikke knuffel van ons!!

Groetjes,
Angelique en Peter

Peter

Hoi allemaal,

We willen iedereen graag bedanken voor de leuke reactie's die we over Sammie zijn "foto reportage" hebben gekregen!!

Allemaal heel erg bedankt!!

Groetjes,
Peter

Speedy

Wow, wat een moppie's en wat ziet Rocky er lief uit, ja dit komt wel goed hoor.
Ook ik heb het altijd graag zitten volgen hier,Peter en Angelique, jullie hebben de complimenten zeker weten dik verdiend.

Groetjes,
Trudie