7 mei 2025, 18:37:22

beetje raar?

Gestart door jorien, 13 februari 2005, 15:49:07

« vorige - volgende »

jorien

Hallo allemaal,
wie kan mij helpen ik heb 3 valkjes in een voliere 1 man en 2 vrouwtjes nou wil coco het vrouwtje niets van het mannetje weten en carolien wel. Maar nu moet coco volgens mij een eitje leggen (er ligt namelijk 1 in het hok van carolien) coco heeft allemaal bloed aan zijn cloaca zitten en is heel dik van onder??? is dit normaal??? als carolien eitjes legt heeft zij dit niet. of moet ik die ei er uit halen???

groet jorien

Paul

13 februari 2005, 23:52:03 #1 Last Edit: 13 februari 2005, 23:52:54 by Paul
Hoi Jorien,

Dat bloed is niet normaal in elk geval :-(
Het kan zijn dat ze legnood gehad heeft en dat het ei er niet uit wilde en dat het daarom zo bloed.
Maar het schoon met een beetje gekookt en afgekoeld water en kijk even of je een verwonding ziet.
Soms komt bij het eerste eitje wel een klein beetje bloed mee maar niet echt zo veel als jij zegt.
Als je ziet dat ze anders doet dan normaal en zielig gaat zitten dan zou ik toch even langs een goeie vogelarts gaan met haar om te laten onderzoeken wat er aan de hand is.
Ze hebben maar weinig bloed en mogen zeker niet te veel verliezen daarvan.
Je kan wat druivesuiker door het drinkwater doen een weekje achter elkaar daar kan ze weer wat van aansterken en de andere vogels mogen dat ook gewoon drinken.
Let er ook even op dat het bloedende popje gewone ontlasting heeft of dat daar ook bloed in zit.

Groetjes, Paul

jorien

oke hartstikke bedankt, ik hou haar in de gaten.