5 mei 2025, 17:04:36

eten voor klein valkjes

Gestart door Christine, 10 februari 2005, 19:38:55

« vorige - volgende »

Christine

wat moeten de ouders valkparkieten eten als men de kleintjes moeten voeden????
ik vraag me dat al zo lang af

groetjes piperke, flutty en fien

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Piperke
De ouders eten gewoon hetzelfde als nu.Alleen geef ik als ze jonkie's hebben meer eikrachtvoer en trosgierst als anders.
Ook leer ik ze kiemvoer eten voor het broedseizoen,dat is ook heel goed voor de jonkie's.
Goed van jou zeg dat je daar nu al zo goed over nadenkt!!!
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

ja ik moet voor alles voorbereidt zijn ze zijn vandaag weeral is uit het kot geweest en ja ze zijn dol op mekaar ze kunnen niet meer zonder elkaar dat zie je aan hun gedrag, als flutty op de tafel wordt gezet dan vliegt fien hem achterna als fien op de kast zit vliegt flutty naar fien en zo gaat dat de hele tijd door echt om te lachen, ahja als je je mailadres geeft riny dan kan ik je een film tonen die ik vandaag genomen heb van flutty en fien op de lamp in de keuken. :D :D :D :D :D :D

groetjes piperke, flutty en fien  :D :D

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Ed

Kiemvoer zijn geweekte zaden.

Groetjes
Ed

Christine

dat vind je bij een dierenwinkel zeker? :D :D
het is te hopen dat ze mekaar eerst gewoon willen geraken maar moesten er kleintjes komen ik wil voor bereid zijn

Ed

Ik denk niet dat je het in de winkel zal vinden volgen mij moet je het zelf maken maar je moet wel goed zaad er voor hebben. Want als het zaad te oud is heeft het ook geen zin.

Groetjes
Ed

Riny

Hoy Piperke
Kiemvoer zijn inderdaad gewelde zaden.
Die moet je 24 uur in een bakje water laten staan ,dat noemen ze wellen.
Daarna moet je ze in een zeef doen en heel erg goed afspoelen.Daarna moet je ze in een bakje doen en laat je het 24 tot 48 uur staan.
Die zaadjes gaan dan uitlopen,daarna moet je het weer heel erg goed afspoelen,en uit laten lekken.
Ik geef het dan vermengd met eivoer.Ze vinden het heerlijk en ze voeren er ook de kleintjes mee.
Je moet als je ze dit wil geven wel hiermee beginnen voor de kleintjes geboren worden .
Het is nl niet goed als je ander voer gaat geven als ze jonkie's hebben.De maagjes van die kleintjes zijn nl nog heel gevoelig.
Bij de dierenwinkel kun je heel handige bakjes krijgen om kiemvoer te laten wellen en kiemen.
Als je nog meer wil weten geef je maar een gil.

bobbie

Hoi Piperke,

Kiemzaad hebben ze in goede dierenzaken. Dat is speciaal voer wat je zelf moet laten kiemen. Je moet dus speciaal naar "zaad om te laten kiemen" vragen. Gewoon valkparkietenzaad wat je te eten geeft is niet geschikt om te kiemen, tenminste niet zo snel en vol als kiemzaad.
Ook kunnen ze je in de winkel vertellen hoe je dat precies moet doen. Er zijn ook speciale kiembakjes. Laat je maar eens goed informeren in een (goede) dierenzaak.
Waarschijnljk staat het ook op internet.

Heel slim van je om beslagen ten ijs te komen voor het geval de tijd daar is.

Succes, Nel :)

Riny

Hoy Piperke
Wat ik nog vergeten ben.Je moet gewoon vragen naar kiemzaad.
groetjes Riny :D :D :D

bobbie

HOI RINY,

WE ZATEN TEGELIJKERTIJD TE RAMMELEN OP DE PC VOOR PIPERKE :D :D :D :D :D :D
GELUKKIG VERTELLEN WE ONGEVEER HETZELFDE.

GROETJES, NEL :)

Riny

Hoy Nel
Fijn dat we allebei het zelfde zeggen.
Anders wist Piperke nog niet waar hij aan toe was.
Maar het was ook precies op het zelfde tijdstip!!!
Wie doet ons dat na???

Christine

jullie zijn echt schatjes weten jullie dat bedankt voor alles

Christine

hebben die een bepaalde naam want men papa vraagt hoe die zaden er uit zien misschien hebben jullie een foto ofzo

Christine

en ikke geen hij ben een meisje van 18jaar:D :D :D
met alle duidelijkheid ik kom uit belgië en heb pas sinds vorig jaar flutty maar aangezien flutty eenzaam was allé dat dacht ik heb ik er maar een popje bijgezet daarom dat ik op de hoogte wil zijn  :D :D