4 mei 2025, 23:41:20

eten voor klein valkjes

Gestart door Christine, 10 februari 2005, 19:38:55

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Piperke                                                                  Sorry hoor ,ik heb het verkeerd gezien,ik dacht echt dat je een jongen was.
Sorry groetjes Riny :o :o :o

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Paul

12 februari 2005, 06:27:02 #17 Last Edit: 12 februari 2005, 06:27:50 by Paul
Hoi Piperke,

Hier zie je iets over het kiemzaad en de soorten die je kan laten kiemen.
Dit gaat dan over gouldamadines maar voor valkjes werkt het net zo en de zaadsoorten die ze aangeven gelden ook voor valkjes.
http://members.home.nl/lily/1630803.htm

Groetjes, Paul

Christine

Kiemzaad zit veel vit E in .
Kiemzaden bevatten ook veel zwavelhoudende aminozuren, dit is zeer welkom tijdens de rui van de vogels .
Kiemzaden moeten per zaadsoort worden gekiemd in verband met de verschillende kiemtijden .
Kiemzaden bevatten veel vitamine E , hiermee kan men de broeddrift opvoeren .
Als men teveel kiemzaad aan onze vogels verstrekken , kan wel het volgende gebeuren , de man jaagt teveel achter het popje aan, het nest word dan verlaten of ze gaan weer opnieuw starten met het leggen van eitjes , de jongen worden dan niet meer gevoerd en gaan de ouders weer beginnen met een nieuwe broedronde of ze gooien de jongen uit hun nest , dus........geeft nooit teveel gekiemd zaad en verstrekt alles met mate .
Kiemzaad mag je niet langer als 6 uur in het water weken , omdat het zaad anders verdrinkt en gaat rotten .

dat staat in die site nu begin ik nog meer schrik te krijgen  :( :( :( :'( :'( :'(

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Inger m

Hoi,
Ik heb vorig jaar ook gewerkt met kiemzaden en dat werkte toch wat anders dan op de bovenbeschreven manier. Ik gebruikte speciale kiemzaden, dit zijn gemengde zaden, die ik tegelijkertijd liet ontkiemen (niet 1 soort).
Allereerst spoelde ik de zaden goed uit en strooide daarna een dunne laag in de bakjes van het kiemzaadapparaat (ivm sterke uitzetting zaden). Elke dag gaf ik weinig water, zodat de zaden wel vochtig werden, maar niet in het water bleven staan. De zaden spoelde ik weer iedere dag uit en ik gebruikte Aviclens. Dit is een soort reinigingsmiddel voor kiemzaden. De zaden voerde ik na 2-4 dagen. Soms als ze al grotendeels ontkiemd waren, dat hing een beetje van de hoeveelheid af. Na 6 uur zijn de zaden eigenlijk nog nauwelijks ontkiemd.
Het grootste gevaar van kiemzaden zijn schimmel (niet te verwarren met de haarworteltjes) en verrotting, daarom moeten de zaden goed schoon gehouden worden en niet te nat.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Christine

12 februari 2005, 14:31:04 #20 Last Edit: 12 februari 2005, 21:24:50 by piperke
oki bedankt voor de snelle reactie zeg weten jullie wanneer ze het eerste keer zouden paren????? het popje zit nu nog maar 5dagen bij het mannetje dus ja :D :D :D :D