27 april 2024, 10:54:04

valkparkiet uit dierenwinkel??

Gestart door zazoe, 9 februari 2005, 18:10:05

« vorige - volgende »

zazoe

Hoi allemaal,

ik heb na lang overwegen besloten om een valkparkiet in huis te nemen, en na een beetje rondvragen bleek dat de dierenwinkel bij mij in de buurt de valkparkieten bij een kweker vandaan haalt. Dit is overigens een prima winkel, niet zoals eerdere verhalen die ik op dit forum heb gelezen. De dieren worden prima verzorgd en zien er altijd goed uit. Er wordt ook niet gelogen over de leeftijd etc. van de dieren.

Als ik bij deze winkel een valkparkiet laat bestellen zou het gaan om een valkje van rond de 10 weken die niet handtam is. Hij zou rond de 45 euro gaan kosten en de medewerker die ik gesproken heb vertelde mij dat ik de valkparkiet dan niet meer handtam zou krijgen. Nou las ik hier op het forum dat een valkparkiet van 10 weken wel tam is te krijgen. En toen begon ik dus te twijfelen, is het slim om een valkparkiet bij deze dierenwinkel aan te schaffen, of kan ik het beter niet doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

groetjes Sanne.

Joyce28

Hoi,

Niet doen hoor.Ga gewoon naar een echte kweker en ik kreeg mijn valkjes met 8 wkn handtam.Ik hoefde er niks meer voor te doen

En je kan een valkje van 10 wkn tuurlijk wel handtam krijgen met veel geduld en tijd.Maar een dierenwinkel vraagt weer meer voor een valkje dan een kweker
Als die 45 euro voor een wildkleur(grijze) gevraagt word,dan ben je bij een kweker 15 a 20 euro kwijt,en nog eens jonger en handtam
Wel van te voren vragen of een kweker het doet he,want de 1 doet het wel en een ander niet
Handtam maken heeft ook niks te maken met handvoeding.De valkjes blijven gewoon bij de ouders,maar worden er gewoon vaak uitgehaald zodat ze wennen aan handen.

zazoe

hoi joyce,

bedankt voor het advies!! (ben ook nog maar een valkparkiet eitje :D) ik zal mijn valkje zeker bij een kweker gaan halen.

groetjes sanne.

ep

Je kan ook hier een advertentie zetten bij te koop/ gevraagt.
Dan kun je je woon plaats er bij zetten er zijn hier zeker mensen die je dan aan een jong hand tam valkje kunnen helpen.
Het broed sesioen begint bijna voor de buiten valkjes en de mensen die ze binnen kweeken zijn al lekker bezig aan alle verhalen te lezen.

Ik had zelf mijn valkje via marktplaats maar zou dat nu niet meer doen.
Ik heb er nu 1 besteld bij iemand hier op het forum die bij mij in de buurt woont.
Hij maakt ze hand tam alleen de prijs weet ik nog niet maar kan me niet voorstellen dat hij er rijk van word of wel PAUL!!

Ook kan je kiezen tussen een man en een pop(vrouw)
Mannen fluiten vaak beter en kunnen als ze er aanleg voor hebben ook leren praten let wel je moet er wel gedult voor hebben.
Popjes daarin tegen zijn vaak wat rustiger.

Lees het dagboek van joepie eens dit is volgens mij wel een uitzondering hoor hij leert echt heel snel nieuwe woorden.

En kijk ook zeker uit voor het valken virus je begint allemaal met 1.

succes en groetjes petra en tico.

zazoe

hoi petra,

bedankt voor de tip van die advertentie!! en ik zal op passen met het valkparkieten-virus hoor, ik denk niet dat mn bankrekening dat aan kan :D  :D

groetjes sanne

tommy

hoi zazoe,

Ik weet niet waar je woont maar er zijn vast mensen in de buurt die handtamme valkjes verkopen.
Ik weet dat sommige mensen ze met de handvoeren, maar ben daar geen voorstander van. Als je valkje als juffeniel( jonge vogel) van uit het nest vertrouwd raakt met handen dan heb je bijna al een valkje waar je heel veel plezier van zult hebben.

En ook ik begon met 1. ::)

grt annemieke

zazoe

Hoi Annemieke,

hoeveel valkjes heb je er inmiddels dan??

Ik woon in Vianen, Utrecht. Heb in de lijst met kwekers nog niks gezien wat echt in de buurt zit, dus dat wordt waarschijnlijk een eindje rijden :D:D Maar ja, liever wat langer rijden voor een goede kweker dan dus zo'n valkparkiet uit de dierenwinkel!

groetjes sanne.

ep

Hoi sanne ik heb gezien dat je een avertentie hebt geplaats.
Er staat jonge valkparkiet ik zou toch het aantal weken er bij zetten denk ik.
Volgens mij gaan de meeste met 6 weken weg geloof iik.
Als het anders is verbeter me maar hoor mensen!!!!

En sanne wat vind je lang rijden want ik heb voor tico 45min heen wen 45 min terug gereden.

Dus een straal van een uur is toch wel te doen.
En er moeten toch kwekers zitten in omgeving utrecht.

Nu heb je weer verschillen in kweekers natuurlijk je hebt hobby kweekers en mensen die puur voor het geld kweken.

gr.petra

tommy

hoi zazoe,
Ik heb er nu inmiddels 22. En nog een aantal andere vogels.
Hoezo besmet ::)
Ik weet niet of ik dit jaar zal kweken dat ligt even aan een aantal faktoren.
Ik woon in Alphen aan den Rijn.

Grt Annemieke

zazoe

Hoi petra,

alweer bedankt voor de tip, zal zo de advertentie aanpassen :)
Ik vind een uurtje rijden ook nog wel te doen, maar is het voor een valkparkiet niet erg om lang in een auto te moeten zitten?? Ik zag namelijk ergens op een site dat daar de parkieten meegegeven werden in een doos met gaten dr in en dan lijkt t me niet fijn voor een vogel om daar te lang in te zitten.

Ik hoop ook dat er kwekers in de buurt van utrecht zitten...het zou toch raar zijn als ik in de enige provincie zonder kwekers woon   :-/

groetjes sanne


patty_dordtse valkjes

hoi annemieke,

ik wooon dan vlakbij u hahaha ik woon iets verder in ridderkerk hihi.

mvg,
patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

ep

He daar woont mijn opa ook.
petra

patty_dordtse valkjes

in alpen of in ridderkerk hahaha

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

ep


patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website