4 juli 2025, 13:46:24

Wat voor mutatie hebben wij?

Gestart door Annemieke_M., 8 februari 2005, 17:06:18

« vorige - volgende »

Annemieke_M.

Hallo,

Wij hebben een half jaar geleden onze Bram gekregen en gekocht als een geparelde valkparkiet. Maar volgens mij is het een cinnamon geparelde, kan iemand mij uitsluitsel geven? Gewoon uit nieuwsgierigheid wil ik dit weten, niet om te kweken ofzo. Nu kan ik ook direct kijken of de foto t doet  :)

Groetjes Annemieke

Annemieke_M.

Lin

Volgens mij is het ook cinnamon geparelde.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

12 februari 2005, 06:43:25 #3 Last Edit: 12 februari 2005, 06:44:20 by Paul
Hoi Annemieke,

Het verschil tussen een gewone geparelde en een cinnamon is niet zo groot en soms moeilijk te zien op een foto.
Als je die van jou vergelijkt met Boyd van Esther dan lijken ze best wel op elkaar en Boyd komt bij mij vandaan en dat is zeker een gewone geparelde.
Ik zal hier even de foto van Esther neerzetten daar zie je Boyd op de jongen zitten:

En hier is jouw valkje als vergelijk:

Veel zullen ook denken dat Boyd cinnamon is maar die is toch echt veel donkerder toen die klein was was dat helemaal een duidelijk verschil.
Ik vind Bram ook best donker op de rug dus het kan best gewoon gepareld zijn.

Groetjes, Paul

Annemieke_M.

12 februari 2005, 14:35:07 #4 Last Edit: 13 februari 2005, 21:46:46 by admin
Hoi hoi,

Ik heb nog een foto, daar kun je beter zijn of haar rug zien.

<-- Dode link verwijderd door admin -->

Misschien kunnen jullie t nu beter zien.

Groetjes Annemieke

Lin

Bij mij opent de link niet hoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marije

Ik weet 99% zeker dat het een gewoon geparelde is...... ;)
Ik heb namelijk een cinnamon geparelde (in m'n handtekening) en die is toch een stukje lichter....... :)
Maar het is inderdaad lastig te zien.....
Groetjes,
Marije en Purrel

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Annemieke_M.

Dank je Piperke! En hij is nog lief ook  :D alleen zit ie nu wat in de rui, kunnen we straks eindelijk zien of het een mannetje of een pop is. Ik denk eigenlijk een pop, misschien hoop ik het ook wel heel erg, want ik vind de parels zo mooi!
Ik vind Purrel eigenlijk ook wel heel erg mooi!

Groetjes Annemieke

Sander

Hallo

Als ik zo de tweede foto zie, is zeker een gewone geparelde.

Groeten
Sander

Inger m

12 februari 2005, 16:56:37 #11 Last Edit: 12 februari 2005, 16:58:05 by Cinnamon_valk
Hoi,
Ik ga zeker ook voor de gewoon geparelde, want veel donkerder zul je ze niet echt zien. Ik heb een cinnamon geparelde pop gehad, maar die was veel lichter en subtieler gekleurd.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Annemieke_M.

Ach, het maakt eigenlijk ook helemaal niets uit, ik was gewoon benieuwd! Maar ik vind het erg leuk dat jullie er even naar wilden kijken  :)

Groetjes Annemieke

boezempje

12 februari 2005, 17:36:21 #13 Last Edit: 12 februari 2005, 17:39:36 by boezempje
hai Annemieke

je hebt zeker voor 100% een gewonen geparelden valk en een mooie ook nog ;)
ik heb dus boyd zoals paul zegt en daar lijkt die van jou heel veel op.ik heb wel benji die is cinnamon gepareld

dit is benji de cinnamon gepareld

en dit is boyd de geparelden

Annemieke_M.

Hoi hoi

Dank je Essie, dat je Bram een mooie valk vindt. Kijk dat vind ik nog een beetje moeilijk beoordelen welke valk wel en niet mooi is. Maar je eigen valk vind je natuurlijk altijd mooi  :D ist niet? Ja okey, een aparte mutatie is altijd wel leuk, maar vind ik niet per definitie mooier! Ik vind wildkleur bv veel mooier dan lutino's maar daarmee zal ik ook wel in de minderheid zijn!

Groetjes Annemieke