29 april 2024, 10:17:10

Nogsteeds geen popje :(

Gestart door Saskia, 23 maart 2003, 16:56:31

« vorige - volgende »

Saskia

23 maart 2003, 16:56:31 Last Edit: 23 maart 2003, 17:11:27 by Saskia
Het is nog niet gelukt een vrouwtje voor Elmo te vinden ???.
Misschien ben ik wel te ongeduldig,maar het lijkt me zo leuk als ze samen zijn en het is ook beter als hij een soortgenootje om zich heen heeft.
Is er dan niemand die een tam popje (die niet ouder is dan een jaar) voor mij heeft?Ik heb zelf ook advertenties geplaatst maar nogsteeds geen reactie.Zijn er misschien kwekers in zuid-holland of in de buurt waar ik contact mee kan opnemen?
Ik zou zo blij zijn als ik een popje voor Elmo heb,dus weet iemand iets,reageer dan alsjeblieft.

Paul

Hoi Saskia,
Momenteel zijn er erg veel nesten waar heel veel jongen uit aan het komen zijn :-)
Als je er een hele jonge valk net uit het nest bij zet kan je die zeker tam krijgen maar als het om broeden gaat moet je dan nog wel even geduld hebben met een jonge valk.
Je kan aan Mandy vragen want die heeft veel jongen momenteel.
Vervoer is ook niet echt een probleem denk ik, dat is wel te regelen hoor :-)
Anders kan je wachten tot mijn volgende nest jongen heeft maar de jongen die ik nu ga krijgen zijn helaas al bezet.
In elk geval is er zeker wel een kamaraadje te vinden voor Elmo :-)
Alleen is het bij jongen soms moeilijk te zien of het man of pop is helaas dus je kan er wel eens een tweede man bij krijgen met een hele jonge valk.


Groetjes, Paul

Saskia

jippy! Ik kan van iemand een lutino vrouwtje krijgen van ongeveer een jaar.
Ik hoop dat het doorgaat.Ik ben zo blij :)

Paul

Hoi Saskia,
Elmo zal er erg veel plezier aan hebben als het door gaat :-)
En als je jongen wilt hoef je minder lang te wachten dan als je er een pasgeboren jong bij zet :-)
Is het valkje ook tam wat je erbij krijgt?
Dat zou helemaal leuk zijn namelijk dan kunnen ze beide bij je komen zitten.

Groetjes,  Paul

Saskia

ja ze is al tam en word binnen gehouden.Ik ga niet gelijk kweken hoor over een jaar of 2 pas als de kamervoliere vrijkomt want daar zitten nu m'n ratjes in.Nu hebben we een grote kooi,maar daar kunnen er ook makkelijk 2 in.  

Paul

Hoi Sakia,
In elk geval heel leuk dat ie ook tam is :-)
En zolang je geen broedhok neer hangt krijgen ze toch geen jongen dus je kan zelf bepalen wanneer je die wilt hebben maar de mogelijkheid heb je in elk geval wel dan met een koppeltje :-)
Nou maar hopen dat de twee valkjes elkaar een beetje aardig vinden maar dat zal denk ik wel.
In een grote kooi kunnen inderdaad makkelijk 2 valkjes en als ze er ook elke dag even uit mogen is het helemaal geen probleem datde kooi niet supergroot is.
Een kooi van 60x30x60 cm is in elk geval voor 2 valkjes groot genoeg, ik weet niet of jouw kooi ongeveer die maten heeft maar dat zou prima zijn.

Groetjes,  paul


Saskia

De de kooi is zelfs nog wat groter,dus er is plaats genoeg voor 2.

Paul

Hoi Saskia,
Als ie groter is dan de maten die ik noemde hoef je je geen zorgen te maken over de ruimte :-)
Ik kreeg 2 valkparkieten in een kooi van 30x50 en 60 hoog en dat is voor 2 echt te krap vond ik, eentje zou dan wel kunnen en zeker als hij er dan elke dag even uit is.
Weet je al of het doorgaat met het Lutino popje en wanneer ze Elmo komt vergezellen ?

Groetjes,  Paul

Saskia

Het blijkt toch een man te zijn en nou weet ze niet of ze hem weg doet.Ik zoek wel verder,en dan moet het toch eenkeer lukken vroeg of laat.Het is gewoon de verkeerde tijd denk ik aan het begin van het seizoen en dan ook nog de vogelpest.

Paul

Hoi Saskia,
Er komen zat jongen aan op het moment :-)
Het lijkt wel of er op het moment bij iedereen eitjes en jongen zitten.
Als je dus even geduld hebt komt er vanzelf eentje alleen is het met een heel jong valkje altijd een risico dat je een mannetje krijgt in plaats van een vrouwtje.
Voor Elmo zal dat niks uitmaken maar jongen kan je dan wel schudden :-(
Ik kwam je advertentie ook op marktplaats tegen dus je zal er daar zeker reactie op krijgen denk ik.

Groetjes,  Paul

Saskia

Ik heb vandaag weer mail gekregen van iemand die een popje heeft.Vanavond kan ik bellen over het valkje en ik hoop dat het dit keer echt door gaat.Het is een witte,dus ik ga ervan uit dat ze Lutino bedoeld want ik denk niet dat het een albino of een witte met zwarte ogen is,want die zijn denk ik wel duurder dan 25 euro.Maar dat ga ik vanavond wel vragen.Gelukkig is het hier in de buurd,dus vervoer is geen probleem.Ze is 15 maanden en tam en lief stond in het mailtje,dus dat hopen we dan maar.

Saskia

Morgen om 4 uur gaan we haar ophalen als het is wat we zoeken.Ze is van een kweker geweest die vanwegen haar kindje niet meer voor de vogel kon zorgen.