29 april 2024, 12:14:56

onze eerste valkparkiet

Gestart door Marloes_o, 7 februari 2005, 23:59:09

« vorige - volgende »

ep

23 februari 2005, 18:58:20 #15 Last Edit: 23 februari 2005, 19:03:14 by ep
Toen wij tico kregen ging hij s,avonds slapen of doezelen als het schemerig werd nu hebben wij een lampje naast zijn kooi gezet, hij blijft nu net zo lang aan de gang klimmen eten wassen tot dat het lampje uit gaat.
groetjes petra

Paul

Hoi Marloes,

Ik denk dat dat per vogel ook nog kan verschillen.
Ik heb 1 grasparkiet en die is de rust zelf.
Die hoor je af en toe wat brabbelen maar voor de rest is die heel rustig.
De valkjes zijn bepaalde delen van de dag wat activer maar ze zitten ook vaak te suffen op hun gemak.
Kleintje die er bijna altijd uit is die is ook vaak actief als ik actief met iets bezig ben en die kan je dan zo lekker dwar zitten :D
Als ik met een computer bezig ben wil ze er soms gewoon in gaan zitten en dat is wel link als die aan staat en open is.
Maar vaak als ze lekker zitten en ze zitten ook elke avond te snavelknarsen dan hebben ze het wel naar hun zin :-)

Groetjes, Paul

rico

Hoi Marloes,

Sinds November hebben wij onze eerste valkparkiet en die kwam ook uit de dierenwinkel. wij hadden enorm geluk met rico want die zat na een dag bij ons op de hand, maar al met al heeft rico ca. 6 weken nodig gehad om goed gewend te raken. In het begin dachten we dat het een "dooie" vogel was, maar eigenlijk deed hij iedere week iets nieuws en nu is het brutaal, zit graag bij ons te kroelen, zingt een liedje en is gewoon ondeugend. Sinds 3 weken hebben we nu Cody ook uit de dierenwinkel en dit is een nerveuze vogel waar we nog niet veel mee kunnen, maar ook wij kletsen, zingen veel tegen hem en lokken hem met trosgierst, verder laten we hem ook zien dat we wel met Rico kunnen kroelen enzo. Maar Cody doet iedere week weer iets meer. Was ook erg rustig in het begin en vandaag zit hij voor het eerst druk te fluiten en te roepen...dus het komt echt wel goed! En...we hebben een 3e valkje besteld maar dit keer van een kweker...dus die zal tam zijn, maar voorlopig zit deze nog in het ei...dus kan cody nog effe lekker wennen. Het is wel verslavend hoor dit valkjes!

Marloes_o

Hallo,
Na anderhalve maand gaat Joris langzaam vooruit. Hij vindt het nu goed als ik met m'n hand op zijn zitstok leun. Hij gaat dan ook rustig spelen met zijn belletje, zodat hij echt op zo'n 2 cm van me vandaan zit. Soms raakt hij me per ongeluk aan.

Hij is aan het uittesten wat er gebeurt als hij me aanraakt, door zogenaamd te bijten. Hij sluipt dan naar me toe en raakt me heel even met zijn snavel aan, waarna hij achteruit sprint. Dan moet ik echt vreselijk om hem lachen, wat een held!

Hem trosgierst voeren lukt niet, hij eet het wel, maar is doodsbang als ik met het stokje zijn kant op kom. Alle groente en fruit die ik erin hang vindt hij ook eng, hij eet het ook niet, behalve een twee happen appel.

Ik denk dat ik maar zo door blijf gaan, ik moet hem gewoon de tijd geven! Of hebben jullie nog andere tips? Ik probeer elke dag een uur met m'n hand in zijn kooi te zitten. Lukt niet altijd, maar meestal wel.

Groetjes,
Marloes

Riny

Hoy Marloes
Geweldig dat je er al zoveel tijd in gestoken hebt.
Het duurt gewoon veel langer bij een valkje uit een winkel.
Ik weet zeker dat je zijn vertrouwen wint op de manier waarop je bezig bent.
Je moet maar zo denken ''De aanhouder wint''
Groetjes en veel succes Riny ;D ;D ;D