29 april 2024, 04:09:41

We hebben er één!!!!

Gestart door carco, 5 februari 2005, 12:30:47

« vorige - volgende »

carco

Hallo allemaal
Eindelijk vanmorgen zag ik dat Charlie in het broedhok zat en niet zoals gewoonlijk 'smorgens op zijn stok.
En ja hoor eindelijk een ei!!
Nu stressen of het allemaal weer goed gaat.
Ik heb mijn dochter al op het hart gedrukt rustig te wezen en niet net al vorige keer matrassen in de kamer te leggen en lekker te gaan gymmen: zodat ze zo gestresst waren en niet meer op het ei durfden te gaan :-/
Ik weet alleen nog niet hoe ik het nepei moet weghalen: ik kan er bijna niet bijkomen namelijk.
Het broedblok heb ik in de kooi gezet op de bodem door het traliewerk wat er voor zit eraf te halen, anders kon ik er niet bij.
Om dezelfde reden denk ik ook niet dat ik de eitjes kan schouwen dan zal ik ze teveel moeten storen om er goed bij te kunnen komen!
Nou ja afwachten maar en en hopen dat het eindelijk weer eens goed gaat.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hoi
Ik heb net de bovenkant van het broedblok dicht gedaan, en toen zaten ze allebei bovenop :(.
Gelukkig ging Charlie al weer heel snel terug :).
Alleen Harry snapt het niet helemaal geloof ik, ik hoop dat ie vanzelf volgt, zodat ze toch nòg rustiger zitten. ;)
Ik denk dat ik het nepei voorlopig maar even laat liggen: ik  kan het verschil nu toch even niet zien in het donker behalve dat het ene ei groter is, maar welke weet ik dus niet
Hoe ik het met vliegen zal doen weet ik ook nog niet: de andere er maar gewoon uit laten denk ik en kijken hoe er wordt gereageerd door Harry en Charlie.
Ik kan de andere 3 toch moeilijk ook 3 weken in hun kooi laten zitten? :-/
Suggesties zijn in ieder geval welkom.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Hallo Caroline,

Gaaf zeg, dat je een eitje hebt, tenminste je valken dan he ;)

Ik kan je hierin geen advies geven maar ik wens je er veel plezier met het beleven van de aankomende schattige valkjes (als ze bevrucht zijn).

Houd je ons op de hoogte?

groetjes, Nel :)

ep

gefeliciteerd met je ei :D :D
Ik zou de andere valkjes gewoon lekker los laten .
Anders snappen ze het niet meer denk ik.
Als mijn man of zus of zo ziek is blijf ik ook niet in bed.(ik zou dat toch wel eens willen lekker uitslapen)
Maar ik zou de andere er gewoon uit laten hoor.
He veel plezier met je ei en laat ons ff weten als er nog meer zijn.
petra

carco

5 februari 2005, 21:32:30 #4 Last Edit: 5 februari 2005, 21:33:29 by carco
Hoi
Nou, ik heb het vandaag even zo gedaan: eerst de 3 uit de kamervolière gelaten en laten vliegen.
Ze vlogen dus rechtstreeks op de andere kooi af en gingen daar aan de tralies hangen, wat tot gevolg had dat Harry en Charlie meteen uit het broedblok kwamen en een kijkje kwamen nemen.Dit werkte dus niet zo goed, alhoewel Charlie toch weer terugging.
Ik heb toen een groot badlaken gepakt en voor de kooi gehangen zodat de rest er niet bij kon komen, en Harry en Charlie hun niet zo goed konden zien.
Ik weet niet of ik daar goed aan heb gedaan, maar het werkte wel ;).
Daarna Harry en Charlie er zo'n half uurtje uitgelaten die dus de volière weer in wilden :D.
Weer in de kooi gezet, en nu zijn ze toch gelukkig uit hunzelf weer in het blok gegaan.
En oh ja, ik heb het nepei nu weg kunnen halen.
Kijken of dit de manier is of dat ik ze toch allemaal er tegelijk even uit moet laten om te vliegen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

Hoi Caroline,

Dat van die badhandoek is juist wel een goed idee vind ik.
Ze worden dan veel minder gestoort.
Ik leg hier ook wel eens een handoek op de broedkooi omdat er andere valkjes op gaan zitten en het broedende koppel raakt dan veel minder snel in de stress.
Ik ben benieuwd hoeveel eitjes het popje er nog bij gaat leggen meestal zijn dat tussen de 4 en de 6.
In elk geval al heel leuk dat je al een eitje hebt nu en nou maar hopen dat het ook bevrucht is.

Groetjes, Paul

carco

Hum ik heb gisteren de klep maar weer open gezet: ik dacht dat Harry door het lint ging!! :-/
Overdag was hij al wel in het broedblok geweest, maar nu was het toch donker en zag hij Charlie niet of zo: ik weet ook niet waarom, maar ik werd knetter van hem.
Alleen nu zitten ze geen van beiden  meer op het ei, maar gezellig knus naast elkaar.
En het wipwappen blijft maar door gaan.
Het is het eerste ei nog maar, en ik begreep dat ze daar vaak nog niet voluit op broedden dus even afwachten maar nog.
Ik probeer het nog één keer om de klep dicht te doen, en anders laat ik het maar zo.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




boezempje

hai Caroline.

van harte met je eerste eitje meis en dat er een mooi valkje mag uitkomen.
ben benieuwd hoeveel eitjes er nog volgen.
ik ga het zeker bijhouden.

gr essie ;)

caroliendewit

Hoi caroline,
Gefeliciteerd met je ei!!!! Hopelijk komen er nog meer en gaat het helemaal goedkomen. Ik ga het ook inderdaad allemaal bijhouden!!!

Heel veel succes!!!!
Groetjes Carolien

carco

Hoi
Ik geloof dat het echte broeden nu is begonnen.Ik hoor Charlie net uit het blok gaan( ik heb er weer een handdoek voorgehangen omdat de rest los is)
En ja hoor daar is eitje nummer 2.
Ze heeft er tot nu toe heel de ochtend opgezeten :).
Gisteren zaten ze knus naast elkaar, maar volgens mij zijn ze er 'snachts nog niet opgeweest :(.
Even een paar foto's gemaakt hoe lief ze zitten.





Harry op het broedblok

Zo zit Harry te waken bij Charlie.
Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

 :Decht lief om dat zo te zien zitten :D

ik zal het blijven volgen.

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

caroliendewit

he super dat het broeden begonnen is. Spannend hoor!!!
hopelijk gaat het allemaal goed.  ;D
Groetjes carolien

Jaimy_en_Viggo

dan worden we samen mama..twee koppels valkparkieten en een koppel agies zijn hier ook aan het broeden! Spannend!!

Paul

Hoi Carolien,

Wat goed dat ze aan het broeden zijn begonnen ik ben benieuwd of ze bevrucht zijn maar met een dag of 4 broeden kan je dat met een lampje vaak heel mooi zien.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Groetjes, Paul

carco

Hoi
Vanaf vrijdag is er geen eitje bij gekomen, dus ik denk dat het nu bij 4 eieren blijft.
Ze broeden tot nu toe perfect: ik hoop dat het zo blijft want de vorige keren hadden ze het na 2 weken voor gezien.
Wel zie ik veel verschil met de vorige keer, toen moest de pop het voornamelijk alleen doen.
Ze doen nu bijna alles samen, en als er iemand af gaat is dat overdag de pop en 'savonds de man.
Alleen 'snachts zit de pop er alleen op en zit de man bovenop het broedblok te slapen.
De klep staat open en laat ik open staan.
Toen ei 3 er was zijn ze voor het laatst even een kwartiertje uit de kooi geweest, en ik heb ik proberen te schouwen.
Ik kon nog niet echt veel zien en omdat ik bang was dat ik het lampje zou laten vallen , omdat ik er bijna niet bij kon komen ben ik er maar mee uitgescheden.
Ze komen nu dus nauwelijks van de eieren af, en ik  laat me maar verrassen, bij het eerste nest wat wél uitgekomen is wist ik tenslotte ook niet dat je de eitjes kon schouwen en was echt nog een leek.
Ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed blijft gaan en er eindelijk iets moois uit de eitjes mag komen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!