22 juli 2025, 16:38:25

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Karin

Dat gaat goed met die kleintjes van jou Paul ! Wordt je er alleen nooit hopeloos van als ze met zijn alle gaan vliegen en niet meer terug willen  ;D Ik laat ze meestal maar 1  of 2 dagen echt vliegen en als ze het te goed door hebben is het over met de pret, want dan krijg ik ze echt niet meer terug in de kooi. Dan zitten de jongen met zijn zessen "nananananana" te doen naar me bovenop de grote volière  ;D Meestal is dat met een week of 5 en dan zet ik ze apart in de kooi en worden ze dus een klein weekje aan de grond gehouden door me. Eerst moeten ze dan bewijzen dat ze goed alleen kunnen eten. Mogen ze lekker de nieuwe eigenaren tot wanhoop drijven met vliegen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ria

Hoi Paul,

Ik lees al wel dat het heel goed gaat met de kleintjes. Ze vliegen al lekker. Ik zal de komende week de kooi van Beau even gaan opleuken met wat ringen of iets dergelijks. Hopelijk voelt ze zich dan later straks snel thuis.

Groetjes en knuffels,
Ria

bobbie

Hoi Paul,

Die foto met het hele gezinnetje in de touwen, geweldig :D

Jeetje, het lijkt me zo moeilijk om ze "uit te laten vliegen" door heel Nederland. Maar ja, als je ze allemaal zou moeten houden, dat is ook niet alles natuurlijk, kan je een hele flat afhuren ;D

Geniet nog maar even van ze, want zo te zien duurt het niet lang meer.

groetjes, Nel :)

Paul

Hoi Ivy,

In de woonkamer komen de meeste nu niet meer alleen Taco en Kleintje komen daar anders was het niet meer te doen.
De rest komt in een apparte kamer los waar we ook met de computers zitten en daar hangt aan de lamp wat je op de foto zag maar op de lamp zelf zitten ze ook graag :)
Verder staan er nog diverse losse kooien waar ze veel opzitten, op kasten zitten ze veel en er hangt een hele dikke tak war ze vaak op zitten en daar hangt ook een ring van stro aan en ook een touwladder nog.
Dus ze hebben speelruimte genoeg dacht ik zo:)

Hoi Vanessa,

Dit is van dit jaar inderdaad ons eerste nestje eind vorig jaar hadden Klaas en Binkie een nestje en daarvoor Sjakie en Vondel maar dat nestje is helemaal verkeerd gegaan en alleen Kleintje heeft dat overleefd maar dat is wel een heel lief valkje nu :)
Ik heb ook nog Stan en Roxy op eitjes zitten maar die zijn onbevrucht maar heel misschien liggen er nu twee bevruchte adoptie eitjes bij alleen weet ik niet of ze die nog zullen uitbroeden anders gaan die bij andere ouder als ze er vanaf gaan.

Hoi Karin,

Ik vind het wel meevallen ik laat de kleintjes met de ouders nooit tegelijk met de rest er uit omdat dat wel eens oorlog kan geven en ik heb de kleintjes zo te pakken hier gelukkig als ik ze weer in de kooi wil zetten :)
Ze zijn niet echt bang ze blazen vaak wel even als je ze pakt maar als je ze dan aait is dat snel over en zitten ze op hun gemak:)

Hoi Nel,

Je kan ze inderdaad nooit allemaal houden we hebben een aantal jongen wel gehouden uit verschillende nestjes en die hebben ook weer koppeltjes gevormd en dat is heel leuk om jongen te krijgen van je eigen jongen dan krijg je ook een soort eigen kweek he :)
Maar het blijft altijd moeilijk om de kleintjes weg te doen maar als je weet dat ze een goed baasje krijgen scheelt dat een hoop.

Groetjes, Paul

zazoe

hoi paul,

ik bedoelde niks kwaads hoor, vond ze gewoon zo grappig  ;D
vooral beau met dr lange nekje :D

maar het zijn inderdaad echte schatjes, en wat hebben ze een speelgoed tot hun beschikking  :o  :)

Paul

Hoi Sanne,

Dat begreep ik wel hoor maar ik maakte er even een lolletje over vandaar de  ;D achter de zin he.
En gelukkig komen de veertjes terug alleen plukt nu af en toe de pop de jongen nu de man er juist mee gestopt is.
Maar dat komt zeker wel goed als ze wat ouder zijn het belangrijkste is toch dat ze goed gevoerd worden en dat ze nu even lelijk zijn is gewoon jammer maar dat is maar tijdelijk.
Ondanks dat de ouders plukken is het een erg zorgzaam koppel dus jammer om daar niet mee te kweken ze hebben erg gezonde jongen.

Groetjes, Paul

Paul

12 maart 2005, 17:18:58 #246 Last Edit: 12 maart 2005, 17:53:15 by Paul
Hallo allemaal,

Hier weer even een update van de jongen met leuke foto's erbij :)
Vanavond ben ik op verjaarsvisite dus ik plaats ze nu maar even.
Ze zakken nu echt duidelijk in gewicht omdat ze ook steeds even vliegen.
Beau weegt nu 96 gram, Kenay weegt nu 90 gram en Little weegt 86 gram.
Hier eerst even de foto's van Little die stonden als eerste op de camera :)
Je ziet dat haar nekje nu wel aardig aan het begroeien is.

Little kan ook lekker eigenwijs kijken :)

Hier is Kenay die begint ook net als Little al een aardig kuifje te krijgen en ook het kopje komt nu in de veertjes :)

Ook kenay kan zo lekker eigenwijs kijken:

Dan hebben we hier de oudste dat is Beau die het nog even zonder kuif moet doen.

Toch krijgt Beau ook op haar kopje al veel meer veren en dat is wel een veel leuker gezicht het beginnen nu echt vogels te worden :)

Hier zitten ze alldrie bij elkaar en ze zijn zichzelf al goed aan het poetsen in hun veertjes :)

Ook worden ze nog steeds driftig gevoerd de foto is niet zo mooi maar ik wilde hem er toch even bij zetten.

Hier zie je Beau nog met zijn snavel vol zaadjes door het voeren dus ze worden nog steeds prima gevoerd.

Ook zie ik ze regelmatig alledrie bij het bakje zaadjes op de bodem en hier zie je zelfs Little het jongste valkje bij het voerbakje pikken.

Tot zover weer even de foto's ze vliegen in elk geval al alsof ze het al jaren doen en ze landen ook wel heel netjes in het alhemeen zonder brokken en dat is ook wel heel fijn.

Groetjes, Paul

zazoe

het is zeker een superkoppel!! dat zijn bailey's opa en oma toch?? niks dan lof voor de grootouders  :D

Ria

Hoi Paul,

Ah, weer foto's. Het gaat goed met het drietal. Hopelijk krijgt Beau straks ook een mooi vol koppie. Het voordeel is wel dat ik haar nu makkelijk kan herkennen op de foto's. Maar met een aantal weken zal zij vast ook een vol koppie veren hebben.

Groetjes,
Ria

Paul

Hoi Sanne,

Boyd is inderdaad een jong van Peppie en Kokkie dus dan de Opa van Bailey :)
Ik heb nu ook twee eitjes van een jong van een jong van deze ouders dus dat is al een paar generaties verder :)
Dus ik begin al een complete familie te krijgen hier alleen gaan die jongen wel naar andere baasjes want de kans op inteelt is dan steeds groter.

Hoi Ria,

Beau zal zeker wel een mooi kuifje krijgen hoor de andere veertjes op haar koppie komen nu ook al aardig op.
Anders koop je er toch een extra kuif verzekering bij als je Beau komt halen  ;D

Groetjes, Paul

Rox4nne

Hai Paul,

Ik ben maar al te trots op de Little-aan-het-eten-foto ;D
Ze wordt al een echt supermodel, mooi hoor,
Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet als we haar ophalen..
Duurt nog maar heel even he Paul  ;)

Oja, dat wou ik nog vragen:
Slapen ze nog steeds wel eens in je trui, of hebben ze daar genoeg van?

Liefs,Roxanne

PS: Filmpje? Nee? boehoehoehoeeeeeee  :'(   ::)  :P

~Natas~

Hai,

Jaja nu gaat het hard hoor.
Zodra ze eenmaal zelfstandig gaan eten dan zijn ze snel groot hoor.
Ik blijf die foto's wel lachwekkend vinden hoor, vogels zonder kuiffies haha.
Ach nog even dan zijn ze volgroeid en zit alles er weer erop en eraan.
Maar ze zijn mooi hoor en zien er goed uit.

Groetjes van ons....

Paul

Hoi Roxanne,

Ze mogen inderdaad al best wel snel weg want ik zag dat Beau al echt zaadjes aan het openmaken was :)
Ik heb ze niet meer bijgevoerd omdat ze heel goed gevoerd werden en steeds minder pap wilde eten dus een filmpje heb ik niet kunnen maken van het voeren :(
In mijn trui blijven ze niet meer zitten ze zijn er dan zo uit dat is wel jammer maar zelfs Kleintje wil niet meer in mijn trui zitten terwijl ik daar verder wel heel veel mee kan doen.

Groetjes, Paul

Rox4nne

14 maart 2005, 17:16:09 #253 Last Edit: 14 maart 2005, 17:19:52 by Rox4nne
Hai Paul,

op het moment zit ik heerlijk van Little te genieten op de webcam, wat een lekker ding zeg! En zo lieeeeeeef!!

;D

Liefs,
Roxanne

~Natas~

Hai Rox,

Das weer iets voor jou.
Lekker volgen op de cam en ondertussen stiekum foto's maken he.
Wel leuk hoor, en wat een scheet om te zien.
Hopelijk mag je snel kleine Little ophalen en er lekker mee vertroetelen.

Groetjes

Natas[/color]