22 juli 2025, 10:44:44

Nestje van Peppie en Kokkie

Gestart door Paul, 5 februari 2005, 07:47:54

« vorige - volgende »

Lin

Wat geweldig met die webcam. Een soort van big brother  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

17 maart 2005, 04:24:17 #256 Last Edit: 17 maart 2005, 04:41:05 by Paul
Hallo Allemaal,

Hier weer even een update en de nieuwste foto's van de kleintjes.
Om elke dag exact dezelfde foto's te plaatsen is een beetje saai en daarom heb ik eventjes geen foto's gepost maar hier zijn ze weer :)

De kleintjes zitten nog steeds regelmatig bij het broedblok ik denk dat ze dat een vertrouwde plek vinden vaak slapen er twee voor.

Maar ook op de grond zitten ze regelmatig te slapen dat is ook altijd een heel lief gezicht :)

Hier weer even een middagdutje voor het broedhok normaal hebben ze de oogjes dicht maar zogauw ze de camera horen dan zijn ze wakker.

Dit vond ik ook een lief gezicht dus snel even een foto gemaakt vanavond hier zitten Little en Kenay lekker naast elkaar.

En waar zou Beau zijn ? natuurlijk die zit op het touw te slapen :)

Hier heb ik Beau even bij de andere twee gezet om ze alledrie even naast elkaar op de foto te krijgen.

Dan hebben we hier Beau alleen, die weegt momenteel 96 gram en  het gewicht blijft nagenoeg gelijk.
Beau is helaas het ergste geplukt dus die heeft helaas nog een heel kaal nekje maar ook dat gaat goed komen.

Kenay weegt momenteel 93 gram en ook die heeft de laatste dagen nagenoeg hetzelfde gewicht.
Kenay zit iets beter in de veren maar heeft toch ook wel een kaal plekje in de nek en op het kopje nog.

En dan hebben we de jongste dat is Little en die weegt momenteel 87 gram en blijft ook redelijk stabiel in gewicht.
Little zit het beste in de veren omdat die nog amper veertjes had toen er zo erg geplukt werd en die veertjes kwamen later toen het plukken minder werd.

Ik heb ze allemaal regelmatig in de voerbakjes op de bodem zaadjes zien pikken en je kan ook duidelijk merken dat de ouders ze minder voeren.
Ze kunnen nu dus snel naar hun nieuwe baasjes en dan kunnen die ze verder vertroetelen :)
Het nadeel is hier dat als ze de ouders of elkaar zien dat ze steeds weg vliegen dus echt lang aaien kan je ze niet en komen ze in een vreemde omgeving dan is dat veel makkelijker dan vliegen ze niet zo snel meer weg.
Maar ze zijn niet bang ze zitten de hele nacht naast mensen omdat de kooi naast de computer staat.

Groetjes, Paul

Lin

He Paul,

Erg lief al die valkjes bij elkaar. Hoe oud zijn ze nu eigenlijk? bij mij is het ook paniek als ik ze uit de kooi haal bij de ouders. Maar zodra ik in een andere kamer ben met ze en ze horen de andere niet dan is er niks aan de hand.  ;D

Rox4nne

17 maart 2005, 09:39:59 #258 Last Edit: 17 maart 2005, 10:54:59 by Rox4nne
Hai Paul,

Mooie fot'o's weer hoor, ik ben blij dat het zo goed gaat.
(IEKS)!
Ik ben benieuwd hoe Little reageerd op de valkjes hier.

Geef ze een lekkere knuffel van me!  :-*

Liefs,
Roxanne

Kirsten

Hoi paul,

Wat zijn het weer leuke foto´s,. heerlijk hoor die moppies zo bij elkaar. Is nog even genieten voordat ze weg mogen, maar ook daarna zal je nog wel op de hoogte blijven van de streken die ze uithalen enzo,.  ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Paul

Hoi Allemaal,

De eerste van de drie is vandaag precies 6 weken oud.
Vandaag even gekeken wat de kleintjes met wilgentakjes doen in de volliere hadden ze er de grootste lol mee maar de kleintjes leken eerst bang maar gingen al snel op onzezoek uit :)
Alledrie zaten ze er al aan te trekken dat is toch een goed teken en ik moet ze natuurlijk vast slooprijp maken voordat ze naar hun nieuwe baasjes gaan het zou jammer zijn als ze daar alles heel laten  ;D

Hier zie je kenay in actie en Beau zit op de achtergrond ook te slopen.

Het kan nog kapotter hoor die takjes  ;D

Hier laat Beau ook even zien dat ze stuk kunnen :)

Little had hier even meer interesse in de zaadjes maar later was ze ook wel met de takjes bezig.
Ik vond het zo grappig te zien hoe druk ze er mee bezig waren dat ik dat gewoon even moest vastleggen :)

Groetjes, Paul

Ria

Hoi Paul,

Mmmmmm sloopneigingen. Ben benieuwd. Maar, het is me gelukt. Het koste me een ritje door onze big Town Assen, not dus. Maar ik heb een ring, niet een echte maar zo'n schuiftouw maar daar redt Beau zich vast wel mee. Standaard krijgen ze bij mij elk een schommeltje want daar vechten ze hier altijd om. Ik heb vanavond poetsavond en ga gelijk de kooi inrichten voor het jonge spul wat dit weekend komt. En aangezien de basisartikelen in de kooi aan vervanging toe was heb ik meteen maar even groot inkopen gedaan.

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Groetjes,
Ria

Olga en Hans

Hoi Paul,

Wat groeien die kleine lievertjes toch goed en van die leuke foto's  :D. Wilgentakjes doen het ook altijd goed, hier hebben ze een krans al helemaal gesloopt, maar met die losse takjes zijn ze ook een tijdje zoet.
Je lievertjes mogen al bijna naar hun nieuwe baasje, zeker.
Zo te lezen zitten zij al met smart op hun te wachten  :D

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

zazoe

haha geweldig die foto's  :D

de eerste les in het slopen is zo te zien goed verlopen
dr volgen toch nog wel meer lesjes he?
dat slopen kan nog veel erger  ;D

dus beau, kenay en little, doe jullie best en hap maar lekker verder in die takken :D

Paul

Hoi Sanne,

Ik maak er vliegende pirannas van voordat ze naar hun nieuwe baasjes gaan  ;D

Hoi Hans en Olga,

Ze mogen inderdaad al snel naat hun nieuwe baasjes dat zal niet zo lang meer duren :)

Hoi Ria,

Ik ben benieuwd zo te horen komt Beau in een gespreid bedje terecht :)
Het zijn echte ondekkingsreizigers ze zitten ook steeds op de kooi van Rainbow en proberen daar te slopen aan ijzerdraadjes en glimmende ringen van speeltjes wat wel gevaarlijk voor ze kan zijn in verband met happen in de pootjes maar ik houd het goed in de gaten.

De bakjes zaad  op de bodem zijn elke dag leeg en dan is er nog een ander bakje wat dan voor de helft leeg is.
Ik kan ook duidelijk merken dat ze veel minder bij de ouders zeuren om eten dus ze eten al best veel zelf verwacht ik ook omdat hun gewicht nu zo constant is.
En ik zie ze ook regelmatig in de voorbakjes happen en zaadjes open maken.

Groetjes, Paul

Lin

Haha slopers, het is wel duidelijk dat ze zich prima voelen.

Rox4nne

Jeeej Little is een valkje dat bij me past: eten eten eten!!
Goed zo!!  :-*

Zo hoort het! En dat vernielzuchtige mag ook best hoor.
Als ze mij maar heel laat  ;D

Ik heb woensdag ook allemaal dingetjes gekocht, maar nergens geen ringen te bekennen! En dus.. Moet ik maar even doorzoeken  ::)

(Little, pest Opa Paul nog maar flink hoor, nu het nog kan)

Liefs,
Roxanne

Paul

Hoi Roxanne,

Zonder duidelijk eigendomsbewist van een ring mogen jongen van Peppie en Kokkie niet weg hier want dat zijn allemaal ringzitters.
Net zaten Beau en Kenay er tegelijk in en ook Little wilde er eigenlijk nog bij.
Kijk maar op de foto echt lachwekkend zo krap als ze bij elkaar in de ring zitten.

Groetjes, Paul

Rox4nne

Hai Paul,

Dus niet ring inbegrepen, begrijp ik..
Hmm.. Ik ga wild op zoek dan zo!
Want Little moet en zal mee!  >:(

superfoto met zn 2tjes in de ring, gezellig zo :D

Oja, heb je al beroemde Opa-Pauls-Home-Made-Koekjes gebakken?

::)
Liefs,
Roxanne

Lin

;D wat leuk die ringen, moet ik ook maar eens voor kijken.