8 mei 2025, 14:25:33

pootje

Gestart door leoni, 3 februari 2005, 18:23:12

« vorige - volgende »

leoni

18 februari 2005, 19:58:39 #90 Last Edit: 18 februari 2005, 23:12:03 by leoni
hallo

ze hadden alleen 1 teentje er af gehaalt maar nu maseer ik het niet meer sinds een dag omdat dat nu ook niet meer kan door de wondjes op haar pootje ze nu de 3 teentjes die ze over heeft ook aan het afbijten in nu zie ik al een botje maar het is ook stijf maar ik kan het niet meer maseren want er zitten wondjes ik ga morgen voor de 3de keer naar de dhr feld.
nu nog even afwachten wat er nu precies is :-/

groetjes leoni

leoni

ik heb nog een vraagje is het ook zo als ze nog maar 1 pootje heeft dat ze niet meer op mijn vinderkan stappen want nu moet ze ook de tralies beetpaken anders gaat het niet

groetjes leoni

Paul

Hoi Leoni,

Met 1 pootje kunnen ze zich prima redden alleen mag er dan nooit iets met dat pootje gebeuren anders kan ze niks meer.
Ik heb het gezien bij iemand die een valkje met 1 pootje had en die hupte gewoon om vooruit te komen en dat lukte prima.
Maar ook al hebben ze maar twee teentjes aan een pootje dat is altijd beter dan niks.
Ik hoop dat dr Feld iets kan doen misschien kan hij het in verband inpakken zodat ze er niet meer aan kan bijten en is zo het pootje nog te redden.

Groetjes, Paul

leoni

hallo

een valkparkeit heeft maar adertje in z'n pootje en daar was iets mis mee en nu moet ze daar blijven tot dinsdag en dan gaan ze haar maandag het pootje er af halen.
eerlijk gezegt vind ik het niet zo erg omdat ze er best wel last van had en als het er nu af is kan ze gewoon veder gaan met alles en hoeft ze niet in een apart kooitje want anders zou de andere haar wat  kunnen doen.
ik moet een maandag weer tetug bellen hoe het is gegaan dus afwachten ik mis haar nu al wel maar dinsdag is ze er weer

groetjes leoni

Gerda

Hoi Leoni

Ik vind dat jij en je ouders zeer goede baasjes zijn voor je valkje. En natuurlijk mis je haar, nu ze even in Amersfoort moet blijven. Toen mijn valkje vorig jaar een week bij dokter Feld moest blijven, heb ik zelfs gehuild.
Hopelijk gaat het straks allemaal goed en kan ze met 1 pootje prima uit de voeten. Gelukkig heeft ze een lief bazinnetje, dat haar goed in de gaten houdt.
Schrijf je meteen als je nieuws hebt??
Groetjes Gerda

leoni

hallo gerda

wat had u valkparkiet??
ik wil nu al dat het weer maandag is want dan weet ik hoe het is gegaan ::)

groetjes leoni

Gerda

20 februari 2005, 02:28:09 #96 Last Edit: 20 februari 2005, 02:33:58 by Gerda_T
Hoi Leoni,

Hij had een luchtweginfectie (zeg maar een longontsteking) en was heel erg ziek. Hij moest elke dag met antibiotica vernevelen. Maar het gaat nu heel goed met Nezumi.
Het verhaal van Nezumi en een foto van hem kun je hier zien:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=verhaal;action=display;num=1099934091
Bij het onderdeel ziek staat het verhaal van zijn ziekte. Ik was echt helemaal van slag. Gelukkig mocht ik elke dag bellen.
Het was nog een heel gedoe om naar Amersfoort te gaan. Nezumi is bang voor kleine ruimtes, maar het ging goed in het vervoerskoffertje (zelfde als op de foto van Paul), maar ik moest met metro, trein en bus. Dat duurde natuurlijk best lang. Toen hij bij Feld was, was ik wel blij dat hij weer op zou knappen, maar elke keer als ik zijn lege plekje zag werd ik toch verdrietig.
Maar gelukkig is hij weer helemaal beter. Het is echt een schat van een valkparkiet.
Mist je andere valkje haar niet?? Wat zijn hun namen?
Ze zien er allebei wel prachtig uit, mooie valkjes.
Ik vind het trouwens fantastisch van je vader dat hij telkens voor jou en je valkje klaar staat. Je hoort toch vaak andere verhalen. Dus dikke pluim voor je vader (en voor jou natuurlijk)!!
Ik hoop dat ze dinsdag weer lekker thuis is. Nog een paar nachtjes slapen.
Groetjes Gerda

Paul

Hoi Leoni,

Wat jammer dat toch zijn pootje niet te redden is maar het is wel veiliger als het in dit geval dan geopereerd word.
Je kan in de kooi wel wat aanpassingen maken zeker in het begin.
Je kan een plankje een beetje hoog maken dan kan ze kiezen of hij op dat  plankje of op de stok wil slapen.
Zorg ook dat het voer en water goed toegankelijk zijn voor hem in het begin zal hij toch even moeten wennen aan 1 pootje maar dat gaat toch steeds beter op een gegegeven moment en hij zal ook alles kunnen wat hij voorheen ook kon.
Beterschap met hem en ik hoop dat je hem maandag zo snel mogelijk terug hebt.

Groetjes, Paul

leoni

hallo
ik zou vandaag wel willen bellen maar zondag zijn ze er toch niet?
mijn vogels heten punkie  dat is de cimanon en zit nu ook bij de dierenarts en parel dat is de lutiono die mist haar wel dat merk je hij is heel rustig en zit op een plek maar als ik er ben komt hij wel bij me zitten en gaat overal heen en gelukkig heb ik vakantie want nu zit  hij heel de dag bij me en ook op z'n eigen kamer voor te eten en te drinken.
ik dee zelf ook als hij gewoon in  de voliere zat (binnen met z'n 2e) had ik 4 bakjes 2 etensbakjes en 2 waterbakjes en op de grond nog 1 water en 1 etens bakje en die daten verdeelt in de kooi en punkie had er altijd 1 etens bakej en een drinkbakje bij haar en als ze ergens anders heen klom hing ik weer bij haar van die plank is wel een goed idee moet ik alleen even aan m'n vader vragen of bij het heeft en anders koop ik wel wat.
maar kunnen ze dan niet de splinters op eten ofzo (ik vijl het wel maar de knagen overal aan)
hier nog een foto kan je zien wie wie is.

groetjes leoni

leoni

hallo

parel was net wel heel hard aan het roepen en gillen dat doet hij alleen als punkie benede is voor naar feld toe te gaan dus ik denk wel dat ze elkaar missen en blij zijn als ze weer bij elkaar mogen

groetjes leoni

Paul

Hoi Leoni,

Als je een plankje van heel hard hout maakt zullen ze dat niet makkelijk slopen maar ze knagen altijd aan hout en die splinters zullen wel meevallen als het te scherp is kan je het altijd weer wat schuren.
Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.
Je kan zondag altijd wel bellen maar dan zijn ze niet in de praktijk dus ze zullen dan nog geen nieuws hebben.
Sterkte morgen.

Groetjes, Paul

leoni

hallo

ja dankje ik ga ook zo naar bed des de sneler is het morgen en ik kan pas tussen 2 en 6 bellen maar misschien bel ik eerder

Gerda

Hoi leoni,

Mooie foto van je twee valkjes. Punkie en Parel vind ik ook erg leuke namen.
Hopelijk krijg je snel goed nieuws over Punkie.
Ik zal voor je duimen.

Groetjes Gerda

leoni

21 februari 2005, 14:47:32 #103 Last Edit: 26 februari 2005, 20:42:05 by leoni
hallo

ik heb net gebelt het gaat goed met haar maar ze word vanmiddag geopereerd en dan moet ik rond 4uur weer terug bellen

groetjes leoni

Gerda

Hoi Leoni,

Spannende uren he?
Ik leef met je mee hoor. Ik hoop dat je straks goed nieuws krijgt.
Groetjes Gerda