7 mei 2025, 11:07:02

PAPEGAAIENZIEKTE, ook bij ons

Gestart door ROCKS, 3 februari 2005, 17:32:54

« vorige - volgende »

ROCKS

Hallo, nou, ook wij zijn de klos. Dinsdagavond met 5 van de 7 valkjes, en mijn parkietje (jori)  naar Feld geweest. Die had geen test of proef nodig om te constateren dat het inderdaad DE ziekte is. Eentje, Ricky, was er het ergst aan toe en die heeft ter plekke iets ingespoten gekregen. De rest heeft het ook, maar daar zijn de klachten veel minder. Er zijn er twee met rare oogjes, en mijn parkietje's neusje is ontstoken. Bij de rest merken we nog niet veel, maar ze hebben het waarschijnlijk wel. Balen is dit zeg, ik had er net een popje bij, sinds anderhalve week. Zij is waarschijnlijk de drager, maar ze mankeert tot nu toe nog niets. En het popje klikte gelijk met een van mijn mannetjes (  Coco, waarvoor ik haar had aangeschaft), en al na een dag of drie was het feest, ze zaten de hele dag te wipwappen. En ja hoor, woensdag heeft ze een eitje gelegd, dat moeten we weghalen en omruilen voor een ander onbevrucht eitje, of het "schudden". Oh, als ik eraan denk word ik al naar, maar we moeten wel. De rest ziet er nog steeds veraderlijk goed uit, alleen die lieve schat van een Ricky is er erg ziek van, wil het liefst alleen maar bij je zitten, heeeel bol, en dat vindt ie al heel erg fijn. Ik zit echt constant met hem, moet er net als iedereen niet aan denken dat er wat mis zou gaan met 1 van mijn lieffies. Gelukkig is mijn zoon ook thuis door de week (ziektewet, komt nu wel goed uit), en ik werk parttime, dus we kunnen goed op ze letten, en ze nog meer aandacht geven.
Ze krijgen antibiotica, Baytrill, 1 ml op 200 ml water, en dan heb ik precies genoeg om in elke kooi een bakje te geven. En natuurlijk elke dag verversen. Vrijdag moeten we naar feld terug bellen, dan wil hij weten hoe het gaat.
We waren er wel heel vroeg bij zei Feld, hij had er goede hoop op dat ze het gaan redden, maar toch hou je in je achterhoofd dat het ook "fout" kan gaan.
Ik had wel eerder een stukje willen plaatsen, maar mijn p c werkte weer eens niet mee (waardeloos).
Groetjes, van Nellie, Danny en de birdies.

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ep

:o :o wat erg voor jullie zeg.
ik hoop dat het allemaal goed komt met jullie schatjes.
Beterschap en suc6
petra

Marianne

Hoi Nellie,

Heel veel sterkte en ik duim dat al jouw valkjes (en andere dieren) en weer snel bovenop zijn.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Riny

Hallo Nellie
Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat weer vlug iedereen de oude is,valkjes en mensen.
Groetjes en succes Riny :'( :'( :'(

bobbie

O wat in en in triest zeg :'(

Ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat het allemaal snel de kop ingedrukt kan worden.

Veel sterkte,

Nel

Gerda

Hoi Nellie,

Wat vreselijk. Ik weet nog hoe ik van slag was toen een van mijn valkjes eind vorig jaar een luchtweginfectie had (en een week bij Feld moest blijven). Er gaat van alles door je hoofd spoken. Ik duim voor je dat alles goed gaat komen.
Bij mij kreeg Nezumi die luchtweginfectie een paar weken nadat ik een grasje erbij had genomen. Dus ik heb ervan geleerd. Mocht er nog een vogel bijkomen, dan toch eerst in quarantaine, hoe moeilijk het ook te regelen is. (Trouwens: dit is absoluut geen verwijt hoor, maar alleen een conclusie die ik heb getrokken naar aanleiding van mijn eigen situatie.)
Wat sneu van het eitje. Maar beter als eitje weg, dan als jong ziek. Heel veel sterkte, een kuifkriebel voor Ricky.

Groetjes Gerda

Olga en Hans

Hoi Nellie en Danny,

Ik heb je net gesproken, maar wil hier nogmaals jullie heel veel sterkte wensen, we denken aan jullie en ik bel je gauw weer op.

Dikke knuffel van ons
Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

tommy

hoi

Het is altijd rot als je dieren ziek worden. Ik weet er zelf helaas over mee te praten.

Het schudden van een ei heeft niet altijd het gewenste resultaat.
Helaas heb ik een keer een misvormd duifje gehad uit een geschud ei.
Het beste is om er nep eitjes voor in de plaats te leggen.

Sterkte grt Annemieke

Annouschka

Hoi,

ja, het lijkt wel alsof er weer een uitbraak is van ppgziekte, vorige zomer waren we met z'n 5 en als ik het niet mis heb.

Ik maak deze ziekte nu ook al voor de 2de keer mee en ik weet het is echt geen pretje, ben maandagmiddag toen ik de uitslag van de test kreeg ook weer in tranen uitgebarsten omdat ik weet wat dit voor gevolgen kan hebben, over de problemen erna nog te zwijgen.

Als je erover wil praten, mag je mij altijd lastigvallen hoor ;)

Ik wil je heel veel sterkte toewensen en laten we elkaar steunen in de komende weken.

groetjes
Annouschka

ROCKS

Hallo,
Allemaal heeeel erg bedankt voor jullie lieve troostende woordjes, het deed me echt ff goed! En nu net zag ik Ricky, die het ergst er aan toe is eten!!
UIt drie bakjes was ie het lekkerste aan het zoeken, de rest van de valkjes heb ik express weg gehouden, laat hem maar z'n gang gaan, ik had hem vandaag nog niet eerder zien eten. Ik was helemaal happy. Vanmiddag had ik nog naar Feld gebeld om te vragen of ie eventueel pap mocht zodat ie toch wat binnen zou krijgen. Dat mocht, en ik wil dan de pap aanmaken met water waarin het medicijn zit, zodat ie toch antibiotica binnen krijgt. Ik heb het express gevraagd aan Feld, want het kon natuurlijk heel goed zo zijn dat je dat water met A B niet mag verwarmen, maar het kan geen kwaad. Nu kijk ik het even aan hoe het morgen gaat en anders gaan we morgen gewoon beginnen met bij voeren met pap.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het er vanavond wel moeilijk mee heb gehad, en heb wel wat traantjes gelaten, maar ach. Dat mag, toch?
Liefs, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

es

4 februari 2005, 01:10:01 #10 Last Edit: 4 februari 2005, 01:10:56 by es
Hoi Nellie,

Waarom zou je geen traantjes mogen laten, is toch een hele natuurlijke reactie op zoiets verschikkelijks.
Heel veel sterkte de komende tijd, ik leef met je mee, en hoop ook dat zeker ook voor je andere birdies, maar ook voor je  ricky dat het snel goed gaat met ze.

Groetjes van Esther.

Paul

Hoi Nel,

Wat een ramp met die papagaaienziekte zeg :-(
Je verwacht niet altijd dat een nieuw valkje ziek is en dan zet je ze al meteen bij elkaar.
ik heb dat ook altijd gedaan maar tegenwoordig kijk ik daar wel mee uit en zou een nieuwkomer echt een maand minimaal appart gaan en desnoods meteen laten onderzoeken uit voorzorg.
In elk geval fijn dat Ricky nu zelf wat gegeten heeft dat is een goed teken.
Maar je bent er gelukkig snel bij dus ze zullen allemaal wel prima op gaan knappen met die antibiotica.
Beterschap met je schatjes.

Groetjes, Paul

Karin

Balen zeg ! Ik hoop dat de medicijnen snel aan slaan, sterkte ermee ! Ik ben vorig jaar zo geschokken van al die zieke vogels dat ik een pot super ornitose mix heb besteld ( het voordeel als je bij een dierenarts werkt  ;D ). Je weet maar nooit ! Wat een rotziekte is dat zeg !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Oei oei wat een ellende, weet er helaas ook alles van. :-/
Nou hopen maar dat ze snel herstellen, sterkte hoor!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Annouschka

4 februari 2005, 10:08:25 #14 Last Edit: 4 februari 2005, 10:09:13 by Chewbakka
Hoi,

wat goed dat ie zelf eet, dat vind ik een heel goed teken.  En idd als ze niet zelf willen eten, kan je ze pap voeren, dat doe ik hier ook ;)
Ik hoop zo dat alles goedkomt, dat er geen slachtoffers vallen. :(
Het kan zijn dat je valkje vandaag wat van slag is door de inspuiting, dat heb ik hier ook gehad maar ik denk dat dat een normale reactie is :-/

Het verslag van Inger is echt heel goed, ik had het deze zomer al gekregen en heb het  zaterdag terug  bekeken om alle symptomen eens te lezen.  

Ik hoop dat de AB vlug aanslaat en dat ze vlug beter worden en dat van dat wenen, natuurlijk mag dat, ik heb ook al veel gehuild hoor, gewoon omdat ik het niet kan zien dat ze ziek zijn, ook al valt het nog redelijk mee hier vind ik en gewoon omdat ik bang ben.  :'(
Je moet een uitlaatklep hebben, alles opkroppen is zeker niet goed!

Ook ik heb hier veel steun gehad, en nog steeds trouwens, op het forum, je kan je hart hier eens goed luchten en dat lucht op vind ik.

groetjes
Annouschka