28 april 2024, 20:49:25

geschrokken

Gestart door zico, 2 februari 2005, 20:45:29

« vorige - volgende »

zico

goeiedag

ik zit met een klein probleempje met men valkje .. Zico is nu 8 maanden oud, ik heb hem 3 maanden. Hij was echt supertam en deed alles met me samen, heel speels, grappeg, ...

Zaterdag is hij heeel erg geschrokken van een kindje dat over de grond kroop richting zijn kooi. Sindsdien zit hij levensloos op zijn stok, of op men schouder en is heeel behoedzaam en erg gespannen door de omgeving heb ik de indruk.

hij is nog wel lief enzo maar het speelse is eraf en hij zit dikwijls zo eentonig naar dezelfde plaats te kijken. Ik ben ten einde raad want ik wil men lieve speelkameraadje van vorege week terug :-(

kan iemand mij helpen want zico zoals hij nu is, is hartverscheurend :-(

iemand suggesties, tips, ... om terug de oude zico te bekomen?

Met pijn in men hartje,
Gert

es

Hoi Gert,

Ik had je met alle liefde willen helpen maar ik zit met hetzelfde probleem, je had net het bericht eerder dan ik geplaatst. ;)
Is niet erg hoor, ben ook heel benieuwd over hoe en wat.
Sterkte met je valkje en ik hoop dat je een goede reactie krijgt, zodat je het probleem kunt aanpakken en oplossen en dat alles weer bij het oude komt.

Groetjes van Esther

Riny

Hallo Gert
Jij krijgt je lieve valkje heus wel weer terug .
Geef hem rustig de tijd dan merkt hij van zelf dat alles weer veilig is.
Vertroetel hem maar lekker ,dan voelt hij zich het eerst weer lekker in zijn vel.
Succes Riny :D :D :D

zico

dus jullie denken dat het weer terug in orde komt?

zijn er nog mensen die dit al hebben voorgehad die uit ervaring kunnen spreken? hoe ging het bij jullie, ...

het is echt niet leuk om hem daar zo te zien zitte, ik heb dat ik rap terug de oude zico heb!

Gert

Paul

Hoi Gert,

Ik heb ook een valkje wat zich een tijd niet fijn gevoeld heeft en die praatte en floot niet meer maar dat is ook terug gekomen toen hij weer wat lekkerder in zijn vel zat.
Ik denk dat het gewoon even rust nodig heeft en dat het vanzelf weer goed komt hoor.
Vertroetel hem gewoon even flink dan is ie zo weer de oude.
Het kan ook zijn dat het toeval is en dat hij bijvoorbeeld in de rui is dan zitten ze ook niet lekker in hun vel soms en dan is het gedrag ook anders.

Groetjes, Paul

es

Hi,

Met rocko had of heb ik ook problemen, bijten en niet meer in zijn kooi willen enzo.
Echt van de ene dag op de andere was hij zo, ik was me rot geschrokken. :o
Nu ben ik heel voorzichtig begonnen om te kijken of ik kan kroelen met hem en moet zeggen gaat elke keer beter, gewoon heel eventjes een aaitje over zijn koppie en dan stop ik zelf, lekkers geven uit mijn hand en lekker tegen hem praten, gaat wel lukken, gewoon volhouden. ;)
Inderdaad rustig blijven en flink vertroetelen, komt het allemaal wel goed.

gr. Esther


zico

dankje wel voor jullie reacties, ik hoop dat het in orde komen terug, afwachten dus ...

es

Hai,

Hou je ons op de hoogte van evt. veranderingen?
Ben benieuwd over hoe en wat. ;)

Groetjes en sterkte met je valkje.
Esther

zico

gisteren ging het ietsje beter maar je ziet dat er toch nog iets niet goed zit ..ik ben eens benieuwd of het straks nog wat verbeterd is..

ik hou jullie op de hoogte!
bedankt vor jullie goede raad!

Chillie

met zico komt alles stilletjes aan terug in orde.
hij blijft nog wel wat bijten en wat 'argwanig' doen, maar over de hele lijn gezien gaat het al heel wat beter.

bedankt voor de goede raad en de hulp.

Mvg,
Gert