6 mei 2025, 09:43:49

plant gegeten

Gestart door hanneke, 2 februari 2005, 17:44:38

« vorige - volgende »

hanneke

onze valkparkiet heeft net van een van onze planten gegeten..

onwijs stom.. normaal lt ik altijd op hem maar hij was 2 seconden aan mijn aandacht ontsnapt omdat ik koffie ging halen. ik weet niet of hij giftig is omdat ik niet weet welke plant dat het is... hellup

ik ben al foto's van de plant aan het uploaden en van het stuk wat hij gegeten heeft maar de site is erg traag

hanneke

2 februari 2005, 17:50:28 #1 Last Edit: 2 februari 2005, 17:56:07 by hanneke

dit is de plant

dit is hoeveel hij gegeten heeft

tommy

hoi

Als je niet weet welke plant het is dan zou ik zo snel mogelijk Dr feld bellen.

Dr. Feld
van Bemmelstraat 1 - hoek Kapelweg
Amersfoort-Zuid
Tel 033-2864772

Hij zal je wel kunnen vertellen wat je nu moet doen.

Hoe ziet de plant eruit.

Misschien kan je hem omschrijven.

grt Annemieke

tommy

geen idee hoe deze plant heet
en weet dus ook niet of die giftig is
grt annemieke

hanneke

Ik heb dokter Feld meteen gebeld. Hij kan weinig als hij niet weet welke plant het is. Ik moet hem nu druivensuiker geven. Dat hebben we in huis, meneer wilt het natuurlijk niet vrijwillig dus we hebben het hem met een beetje dwang gegeven.

Nu moeten we proberen te achterhalen welke plant dat het is :-/

hanneke

dit is geen doen. er bestaan weet ik het hoeveel planten. hij staat niet in het overzicht van giftige planten. tenminste niet in de overzichten die ik heb gevonden met foto's

als iemand deze plant kent dan heel erg graag. ik ga eens op zoek naar een plantenforum

tommy

hoi

Ik ben gaan zoeken als een gek
en ik denk dat het een soort is wat onder de naam bromelia's valt

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

grt Annemieke

ps heeft hij dat hele stuk echt opgegeten of alleen maar aan genaagt en weer uit gespuugt

ep

Ik heb deze plant ook gehad de bloem of knop wordt roze na een poosje.
Ik dacht dat het een soort orchiedee was, maar ben hier helaas niet zeker van.
petra

hanneke

hij heeft een groene snavel en bek en ik kan het stuk niet terugvinden dus ik ben bang dat hij het opgegeten heeft

tommy

bel feld maar terug
en zeg dat het familie is van de bromelia dat is een familie naam waar deze plant onder valt
Het is een soort vet plant.
En absoluut geen orchidee.

grt annemieke

hanneke

deze plant was toen we hem kochten met een rode bovenkant. de hele knop.. ik denk gespoten, maar ik weet het niet zeker.. nu komen langs de zijkante van de "knop" allemaal kleine verdorde minibloemetjes uit zonder kleur

hanneke

dr feld zegt dat bepaalde soorten van de bromelia giftig zijn.. ik kan niks anders doen dan heb 4 keer per dag flink doorspoelen met water en druivensuiker en er op letten dat hij niet braakt, sloom wordt of aan de diaree raakt :(

tommy

tommy

Wat je nu nog kan doen is met die plant naar de plantenwinkel gaan.
Daar kan je vragen welke soort het is.
grt Annemieke

ep

je hebt een vriesia ik weet het zeker ik weet alleen niet tot welke familie dit behoort hoor.