19 juli 2025, 23:51:30

De papegaaienziekte is weer terug

Gestart door Annouschka, 1 februari 2005, 01:06:13

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

mijn valkjes hebben terug de papegaaienziekte :'( :'(

Ik had al een paar dagen gezien dat de ontlasting er weer heel vreemd uitzag en dat Chewy niet meer uit d'r kooi wilde, zaterdag zag ik voor het eerst weer dat 'beroemde' gele urineplasje.
Ik wist het toen al, heb dan wat alumiumfolie in de kooi gelegd en ja hoor, meer urine dan ontlasting en de ontlasting weer raar van kleur ( bij sommigen lichtgroen).

Heb toen vanmorgen gebeld naar de DA en ik mocht gelijk komen, toen hij hen zag, wist ie infeite al genoeg zei ie, vooral Yabba en Chewy zagen er na de rit niet te fris uit (knipperen met de ogen en bol zitten).

Hij heeft toen een volledig ontlastingsonderzoek gedaan, bacteriëel en parasitair, uit het bacteriëel is gekomen dat de coccobacil (of coccto :-/) overheerste en die onlasting heeft ie opgestuurd naar het labo.

Van Yabba en Chewy zijn swabs afgenomen, rond 12u mocht ik bellen en ja, ze waren allebei positief getest :'( :'( :'(

Ik mag er gewoon niet aan denken dat dit terug opnieuw begonnen is, ik ben er nog vroeger bij dan de eerste keer zegt ie maar ja, toen is het ook pas na 2 weken volledig fout gegaan. :'( :'(

Er moet dus een drager tussenzitten, maar wie :-/??

groetjes
Annouschka

bobbie

Hallo Annouska,

Wat erg zeg :o :o, daar baal je even van :( :(.

Ik hoop dat het snel de kop is in te drukken.

Veel sterkte, Nel

Ria

Hoi Annous,

Lees net je berichtje en schrik er enorm van.
Wil je heel veel sterkte wensen, meer weet ik even niet te zeggen.

Groetjes,
Ria

Riny

Hallo Annouschka
Wat erg voor je dat dit nu voor de tweede keer gebeurd.
Ik hoop voor je dat het tij vlug keerd.Wat is normaal hoe lang zo iets duurd??
Ik moet er niet aan denken dat bij mij zoiets gebeurd.Jij verteld dat je het aan de urine ziet,nou dan kom ik er nooit op tijd achter.Die van mij zitten in een buitenvoliere,en dan valt zoiets niet op.
Laat je ons aub weten hoe het verder gaat met jou en je valkjes???
Ik wens je heel veel sterkte en het allerbeste.
Groetjes Riny :-[ :-[ :-[

Annouschka

1 februari 2005, 01:24:06 #4 Last Edit: 1 februari 2005, 01:26:06 by Chewbakka
Hoi,

dankjullie :-*

ja, het is weer ellendig zo allemaal, ben er ook niet goed van.  Ik ben zo bang dat het weer zal misgaan met Yabba of met wie dan ook. :'(  Want vorige keer kwam het volgens de DA niet van de AB maar doordat ze niet meer wou drinken en daardoor uitgedroogd is, als het nu weer hetzelfde is, zal hij haar de AB inspuiten maar dat heb ik liever niet, dus wachten we daar nog wat mee.

De AB heeft volgens hem de vorige keer gewoon niet geholpen en wel doordat Yabba toen aan de baytrill is gegaan, hij stelde me ook een rare vraag; iedereen herrinnerd zich nog wel het bezoekje aan de dierenkliniek toen Yabba er helemaal doorzat??  Wel, hij vroeg of ik wel daadwerkelijk bloed heb zien nemen.
Ben er verder niet op ingegaan maar vond het toch raar.

groetjes

Irene

:o :o :o :o :o :censuur :censuur :censuur zeg !!!
Ach, ik weet haast niet wat ik tegen je moet zeggen, anders dan :censuur :censuur :censuur!!! Ik wens je heel vel sterkte toe en hoop dat het snel en zonder schade weggaat!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Mandy

Hmmm dat is vreemd ja, alsof hij wilt insinueren dat dat niet is gebeurd... ::)

Maar je zou inderdaad ook aan een drager kunnen denken, maar die kan je er niet uit testen volgens mij?

Maar goed, veel sterkte en pas ook goed op jezelf!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Annouschka

Hoi,

ja idd <piep>  :(

Ik vond het ook vreemd en hij zei nadrukkelijk dat hij niks met die school wilde te maken hebben, dus ja, hij zal het zelf wel weten zeker :-/  Ik weet nog, toen die pcr-test voor de ppgziekte gebeurd was, wisten ze eerst niet van wie die was, van Solo of van Yabba want ik had het bij alletwee aangevraagd en ze hadden het maar bij een gedaan, de ander was voor PBFD (Solo).  Ik vraag me dan af waarom ze bij hem 2 staaltjes hebben genomen.  Daarna wisten ze het weer en de pcr was van Yabba zeiden ze toen, die was toen negatief, was een beetje een rare situatie.

Hij denkt dat de ppgziekte nooit helemaal is weggeweest bij hen, hij gebruikt ook een ander soort test, eentje die heel betrouwbaar is zegt ie, daar (dierenkliniek) doen ze het met kleuringen en dat is volgens hem niet zo betrouwbaar, die van hem is ook veel duurder.

Hopelijk zijn er nu geen complicaties, daar ben ik heel bang voor.

groetjes

Paul

Hoi Annauschka,

Wat verschrikkelijk dat je weer die nare ziekte hebt bij je valkjes :-(
Het kan best wat die arts zegt dat er meerdere manieren zijn bij mij hebben ze toen met een soort wattestaafje in de cloaca wat vocht genomen en dat is naar een lab gestuurd en na een week kreeg ik de uitslag.
Dat kostte ook 20 euro en dan is het goed onderzocht.
Hopenlijk knapen ze nu allemaal op zodat je er helemaal vanaf bent.
Je bent er gelukkig snel bij dus zullen ze allemaal snel beter gaan worden.
Beterschap met je schatjes.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Annouska,

Heel veel sterkte.
Bah, wat is dit balen zeg.
Het allerbeste met je valkjes en hopelijk komt alles weer snel goed.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Jeetje wat erg voor je joh, weer de piep ziekte, elende allemaal. Ik wens je heel veel sterkte en idd denk ook goed aan jezelf hoor.

Groetjes daan

Annouschka

Hoi,

dank jullie voor de reacties :-*

Als jullie het goed vinden, ga ik verder in mijn topic "Mijn schatjes", daar kunnen jullie het verdere verloop volgen.

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=verhaal;action=display;num=1093270615;start=555

groetjes
Annouschka

ep

wat is de papagaaien ziekten en wat doet het met je valkje.
petra

Paul

Hoi Petra,

Papagaaienziekte is een bacteriele ziekte die erg dodelijk kan zijn voor de vogels maar zelfs ook voor mensen die ermee in aanraking komen.
Je krijgt dan een soort griep die niet overgaat en daarna kan je een longontsteking oplopen.
Er staat een heel verslag van inger in informatie over de ziekte op dit stukje op de site:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/papegaaienziekte.htm
Het schijnt dat 50% van de duiven buiten besmet is met die ziekte maar die brengen het alleen over die krijgen het zelf niet omdat voornamelijk kromsnavels het krijgen.

Groetjes, Paul

Olga en Hans

Hoi Annouschka,

Bij jou al voor de 2de x deze rotziekte. Ik hoop dat ze bij jou ook weer gauw opknappen. Wij duimen voor jou ook.
Heel veel sterkte met al jou lievertjes.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993