18 juli 2025, 21:47:08

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

Rianne

Ahhh mijn kleine giertje... Als ie nou ook zoveel honger had. ;D
Gelukkig heeft ie z'n kuifje nog. :) Z'n zus hier zit ook bijna helemaal al in de veren dus dat gaat best wel snel. Doe je nu ook gemalen pellets door het voer of niet?

Lin

even een oproepje weer. Jullie weten dat ik alle dagboeken en verhalen lees en dat ik af en toe even hier een bericht plaats om te zorgen dat een persoon ook wat reacties krijg. Hier een dagboek dat niet veel reacties krijgt.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,15/topic,10033.86.html#msg135969

willen jullie ook mee reageren? bedankt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Cor_en_Petra

Ha Lin!

Eerst maar even gehoor gegeven aan je oproep hierboven (maar ik bleek bijna de laatste te zijn die erin geschreven had vlak voor vakantie nr. 2)! Lief van je dat je daar aandacht aan besteed!

Wat fijn dat het langzaam maar zeker beter gaat met Tinco! Straks is die ook weg, komen er dan weer verhalen over de ouders van Tinco en Princess?? Ben ik ook wel benieuwd naar, maar logisch dat de jonkies even voorgaan, het blijft toch altijd heel spannend hoe ze zich ontwikkelen.

Tinco ziet er inderdaad nogal kalig uit, maar als je nu naar de foto's van Princess kijkt, zo mooi en vol in de veren terwijl ze ook zo kalig is geweest, nou dan weet je dat het allemaal best wel weer goed zal komen en dat er een prachtvalkje overblijft....!!! :D

Liefs van Petra, Cor & Cheeky

~Natas~

Hoi Linda,

Ja moeilijk is het om alle dagboeken te blijven volgen.
Ik lees ze meestal wel maar reageer ook niet altijd.
Oke dan dank je voor je antwoord nu weet ik hoe het zit met kleine Tinco.
Maar vind het wel een zielig beestje zo hoor met dat kale koppie  :o
Maar ja straks zie je er niks meer van en dan is hij uitgegroeid tot een mooieeeeee valk.

Groetjes,

Natas

Patje

Hoi Lin,

Nou, ik ben er weer hoor ;D. Ik wil je langs deze weg (smen met Rianne uiteraard) enorm bedanken voor hoe jullie met Princess zijn omgegaan. Zoals je al weet heb ik dankzij Petra de dagboeken in frankrijk kunnen volgen en ik vindt het helemaal super. Gelukkig gaat Tinco ook steeds een stapje beter.

Ik bel je binnenkort even om wat dingen door te spreken, waarschijlijk dit weekend al.

Verder succes met je examens en tot snel.

Groetjes Patrick en Queeny

Kirsten

Hoi Lin,

Wat een lieverd is die Tinco toch,. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het allemaal weer gaat missen strakkies, bedenk je wel dat je het top gedaan heb en je op de hoogte kan blijven van hoe ze het doen bij hun nieuwe baasjes.
Ik zeg dit allemaal wel stoer natuurlijk, maar ik weet nog niet eens hoe ik het ervan af ga brengen,. :-\ :D :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Citaat van: -sanne- op 19 mei 2005, 09:31:58
Hoi Lin,
Gaat hij nou deze week nog naar 2 voedingen toe?

Ja ik hoop het wel. wel leegt het kropje niet zo snel meer als eerst (ondanks gebruik yakult). Maar we proberen het gewoon dit weekend.

Citaat van: Muppet op 19 mei 2005, 10:09:04
Doe je nu ook gemalen pellets door het voer of niet?

Nee heb ik niet kom ik net aan toe om dat te gaan zoeken. Ik moet ook nog nutribird en een kropnaald bestellen (zekerheid voor volgend nestje). Nutribird raakt op. Maar het komt er niet echt van.

Citaat van: Cor_en_Petra op 19 mei 2005, 13:40:27
Ha Lin!

Eerst maar even gehoor gegeven aan je oproep hierboven (maar ik bleek bijna de laatste te zijn die erin geschreven had vlak voor vakantie nr. 2)! Lief van je dat je daar aandacht aan besteed!

Wat fijn dat het langzaam maar zeker beter gaat met Tinco! Straks is die ook weg, komen er dan weer verhalen over de ouders van Tinco en Princess??

Liefs van Petra, Cor & Cheeky

Hey,

fijn dat jullie weer terug zijn in het weekend reageer ik weer op jullie. Reageer nu alleen in 'noodgevallen' op dagboeken. Leuk dat je ook even gereageerd heb in dat dagboek. ze zijn er erg blij mee dat meer mensen hebben gekeken. Misschien is het toeval dat er nu meer mensen hebben gereageerd en anders wil ik de mensen bedanken die via de opgegeven link in dit dagboek daar heen zijn gegaan. Het is leuk om zo'n klein meisje blij te maken. Ze is supertrots op haar valkje en fotos. En het is dan niet leuk als niemand reageerd.

Over tinco geen nieuws, geen tijd om er echt op te letten. Maar slechter gaat het in ieder geval niet. en ja dat kale koppie komt wel goed.

Ik denk dat ik geen dagboek ga houden over de ouders. Ik mag ze nu niet meer los hebben vliegen dus tot de tijd dat ik een eigen huis heb is er dan weinig te vertellen.

Hey Patrick,

fijn dat je er weer bent. Ik ben eg blij dat je je zo verheugd op Princess. Gelukkig kan je haar al bijna ophalen en je kan elke dag in riannes dagboek fotos bekijken.Hoe gaat het met Queeny?

Citaat van: Kirsten op 19 mei 2005, 21:57:29
Hoi Lin,
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het allemaal weer gaat missen strakkies, bedenk je wel dat je het top gedaan heb en je op de hoogte kan blijven van hoe ze het doen bij hun nieuwe baasjes.
Groetjes
Kirsten

Hey, dank je. Pfoe zal wel even moeilijk worden straks als Princess en ook tinco weg is. vooral Tinco is natuurlijk moeilijk door de hele geschiedenis met overleden albino's en dan tinco die er ook een aantal keer bijna niet meer was. en natuurlijk door het handopfok dat je gewoon ee kleintje helemaal ziet opgroeien en ook kan zien hoe het zich voelt en van elke stap weer super gelukkig wordt. Ik denk dat jij het straks ook wel moeilijk gaat krijgen vooral als je later fotos ziet van hoe ze geworden zijn. Ik smelt dan helemaal als ik mijn vorige nest zie. Zulke knapperds!!

Maar goed.... even de fotos van tinco. Blijken toch wazig te zijn zie ik nu. Maar ik ga nu geen nieuwe fotos meer maken. Nou hier is tinco weer en die is nu 60 dagen oud.

en ja het staartje begint nu een staart te worden

Alle mensen die ik niet geciteerd hebben omdat ze geen vraag hadden, bedankt dat jullie mijn dagboek nog volgen!!

p.s. oh ja Patrick ik heb geen examens maar herkaninsingen en een eindstage die ik moet goed maken omdat het helemaal mis was gegaan. en met het laatste jaar moet alles voldoende zijn. In juli is alles voorbij!

Cor_en_Petra

19 mei 2005, 23:06:25 #1462 Last Edit: 19 mei 2005, 23:07:58 by Cor_en_Petra
Ha Lin,

Nou meid, neem lekker even wat tijd voor jezelf! Je klinkt ontzettend druk en als we lezen wat je allemaal doet, verbaast dat ons niet! Tinco is al een hele zorg voor je (wel een hele lieve, maar het vreet ook tijd) en dan ook nog die herkansingen. Op de dagboeken reageren heeft geen haast hoor. Het is altijd erg leuk dat je reageert, maar er zijn belangrijker dingen en dit halen is dat zéker!!!  ;) :)  FF volhouden tot juli! Suc6 ermee!!! Wij duimen voor je!

Liefs van Cheeky, Cor & Petra

gonnie

Hoi Lin

wauw, dat is echt een lief koppie zeg zoals die kijkt zooooooo liiiiieeeefffff.

Groetjes Gonnie

Rianne

Poe, in juli... Ach, gelukkig is het al bijna juni. :) Wat leuk, dat staartje. :) Zelfs al zou Tinco zo klein blijven, vind ik het nog steeds een schatje hoor. :) Ik heb hier ook gelezen over een valkje van 5 jaar dat 70 gram weegt dus ik maak me er niet zo druk meer om. *positive vibes* voor Tinco! En voor je examens natuurlijk.

Gerda

Hoi Rianne,

Mijn Nezumi van 5 jaar is een klein valkje en weegt nu 77 gram. Ik geef hem vaak iets extra's (rijst, gierst, groeten en zaad), maar hij komt niet verder aan.
Nadat hij ziek was geweest en een week bij Feld was geweest woog hij 67 gram.
Hij kwam daarna langzaam weer wat aan.

Het is een schatje hoor. Kleine valkjes zijn ook ondeugend hoor!!! En mooi!!! Hij heeft een gigakuif!!

Groetjes Gerda

Anita1

ach dat kale heeft tinco nu geen last meer van hoor.het kan nu alleen maar mooier worden.ik heb dat hier ook met die 4 van poppie en powerr.allemaal zo kaal echt giertjes ja.die nekkies..
maar ja,kan je niks aan doen.
hopelijk kan je snel op 2 voedingen.dan gaat ie vast nog meer eten.het is echt een lieffie hoor.knuff anita

Lin

Hey,

zo elke dagboek is weer bijgewerkt. Nu de mijne maar even van de 2e pagina afhalen. Even voor de duidelijkheid nog een keer:

IK HEB GEEN EXAMENS MAAR HERKANSINGEN!!  ;D

Nou Tinco woog dus gisteren 74 gram en nu heeft ie vandaag 1 voeding gehad en weegt 72 gram. Om 23:00 ga ik weer voeren. Maar het gaat heel goed. Vandaag dus de eerste dag op twee voedingen. Hij begint op de bodem rond te snuffelen en begint veel meer te roepen valt me deze week op. Sinds ie boven de 65 gram weegt gedraagt ie zich zo. zo leuk het is nu een echt valkje. Nou vandaag weer fotos gemaakt natuurlijk.

Ik denk dat het de laatste week zal worden van mijn dagboek ik zal proberen dat wanneer Princess wordt opgehaald dat tinco met rianne mee kan. Maar ik moet het natuurlijk wel zeker weten. Anders blijft ie nog hier maar dat is begrijpelijk.

Nou hier weer de fotos Tinco, tinco is bijna 9 weken is nu 61 dagen om precies te zijn.

Jaja de veertjes komen onder het pap tevoorschijn.

Omdat ie eerst zo kaal was in de nek heb ik hem niet gekroeld omdat dat natuurlijk niet fijn voelt. Ik denk laat ik dan maar kusjes geven en toen ging ie knarsentanden. Voor de mensen die dat niet weten dat is je valkje in totale ontspanning en geniet ie. Ach Lin had traantjes in haar ogen nu eigenlijk ook nu ik dit typ.

Lief he!

Oh ja Ik heb een kaart van Patrick gehad die komt vrij binnenkort princess ophalen. Dat was een ansichtkaart van waar hij samen met cor en petra op vakantie waren. Patrick heel leuk die kaart. Ik bewaar hem. oh ja het is trouwens kneeskade ipv kneiskade.

Groeten, Lin

Lin

Zo en ook nog weer nieuwe fotos van mijn andere twee kleintjes die bij Paul zijn

Grisha even close up:

koppie

Het broertje van Grisha op de bank:

Ook hier even een closeup van:

dit is maar een selectie meer fotos kan je zien op

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8678.495.html

Ach en die gaan ook al van de week weg. Wat gaat het snel.  Maar ja in december wil ik weer opnieuw een nest.

Groeten, Lin

bobbie

Hoi Lin,

Ik was al in je dagboek gedoken om je naar voren te halen maar je was me net voor. Ik moest alles eerst nog doorlezen.

En, voor alle duidelijkheid: WAARIN/ WAARMEE/WAARBIJ KRIJG JE HERKANSINGEN?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar ik wel graag alles weten  ;)

Wat ziet Tinco er toch knuffelig uit, die vraagt gewoon om kusjes. Kan me voorstellen dat dat je wat doet als ie dan gaat kraken met zijn snaveltje  :-*

Ik ben ook even Dianne haar dagboek ingedoken. Lief van je die link.

Ik ga weer, heb 2 kleinkinderen te logeren en moet het speelgoed nog opruimen in de kamer.

groetjes en succes met je HERKANSINGEN. ;D

Doei, Nel :)