19 juli 2025, 01:10:16

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Linda,

De kleintjes zien er goed uit hoor op de foto's echte schatjes :-)
De luchtvochtigheid is hier ook maar 24 % in de huiskamer maar dat komt door het weer als het vriest kan de lucht heel droog zijn.
In de kamer met de vogels had ik het vanmiddag met de deur dicht 45 % gekregen dus die luchtbevochtiger doet zijn werk goed hier :-)
Ik merk de eitjes ook niet normaal hoor alleen als ik er eitjes van omwissel wil ik er wel eens met een stift voorzichtig wat op zetten dat ik weet dat die uit een ander nest komt.

Groetjes, Paul

Lin

Maar wanneer is het echt schadelijk voor een eitje? De luchtvochtigheid zit nu op 32%

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

De foto's zijn weer leuk! ;D

Lin

Ik heb ze weer gewogen.  Lemon weegt nu 100, lekker aangekomen was gisteren 96. Awan weegt nog hetzelfde 92. en Ruby is ook zwaarder geworden van 76 naar 80. dat is een mooie verbetering. Maar ik weet niet wie al gevoerd is. Vandaag weer met ze op mijn schouder gezeten met ze. Ze vonden dat allemaal wel prima. Awan heeft vandaag nog niet gevlogen en is weer heel rustig kwam niet eens naar buiten toen ik in de kooi bezig was. Lemon daar en tegen wele en ruby bleef ook in het broedhok. Lemon zat rustig op mijn schouder totdat mams ging roepen en toen moesten zij en Ruby even terug roepen. Jaja zelfs Ruby kan nu roepen. Ik stuur straks weer alle foto's naar Ria en Roxanne en een deel plaats ik weer hier. Kan ze niet allemaal plaatsen.

Rox4nne

;D Nou zeg, ik ben helemaal verliefd als ik dit zo lees, zowel op Ruby als op Lemon! En Ruby roept! Aach ik kan niet wachten op hun geluidjes!!
Nouja, het duurt nog even...

Ik wacht met smart op de foto's!

Liefs,
Roxanne

Karin

Hoi Lin,

32 % lijkt me te laag hoor, zeker als ze uit moeten komen. Ik hou de luchtvochtigheid altijd zo rond de 50 - 55 % en als ze uit moeten komen 60  %. Ik zou zeker een luchtbevochtiger kopen. Alleen verwarmingsbakjes of zo werkt niet. Ik heb 4 verwarmingsbakjes hangen en de luchtvochtigheid blijft precies gelijk, of ik ze nu weghaal of niet. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze uitkomen met 32 % , maar je vergroot de kans als je de luchtvochtigheid aanpast.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hoi Karin,

Het probleem is we hebben wel en luchtbevochtiger maar die kan hier niet staan. Die staat nu momenteel ergens anders om de vloer te bevochtigen. En mijn vader wil niet dat ik hem gebruik want als ik hem daar weghaal dan gaat de (dure) vloer scheuren. Maar ik hou het wel goed in de gaten en misschien dat ik af kan wisselen de ene keer de vloer en de andere dag bij mij.

Groeten, Lin

Lin

Nou net even met Ria gepraat. We hadden het uiteraard over ruby, maar ik hoorde dat ik me niet ongerust hoef te maken over haar gewicht. En verder krijg ik opvokvoer van Ria opgestuurd. Ben ik straks helemaal voorbereid met de aanstaande kleintjes.

Awan lijkt hier net op een witte kanarie  ;D Toch wel een van de mooiste foto's van Awan.

Lemon, die krijgt met de dag een mooier koppie.

En alle 3. Als ze niet meer op mijn hand passen dan maar op mijn arm.

boezempje

hai lin

ik heb er geen woorden voor als ze zijn alles 3 prachtig,
dat ze zo netjes blijven zitten dat doen ze bij mijn echt niet die willen gaan vliegen,als ik ze kroel wel :-\

neem een kijkje op www.valkenparade.org
essie

Ria

Hoi Lin,

Wat doe je op een zondagmiddag terwijl het buiten sneeuwt ? Juist ja, foto's bewerken. Met wat tips en wat priegelen lukt het mij inmiddels ook om foto's te bewerken. Ik was weer zeer blij met de foto's en het klinkt afgezaagd maar ze worden echt met de dag mooier. Het aftellen kan langzamerhand beginnen. Nu maar hopen dat ze straks lekker allemaal zelfstandig gaan eten.

Groetjes,
Ria

Rianne

Haha, wat leuk! Het lijken net postzegeltjes! ;D

Karin

En nog een luchtbevochtiger kopen ? Via marktplaats kun je ze vaak goedkoop kopen. Om de dag heeft weinig nut lijkt me, want als ik mijn luchtbevochtiger uit zet daalt de luchtvochtigheid al vrij snel. En als de jongen indrogen of niet uit kunnen komen zou dat wel heel sneu zijn  :'(

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

He Ria mooi gedaan hoor met die foto's!! Elke keer als ik naar ze kijk op inernet dan besef ik soms niet eens dat ze gewoon bij mij thuis zitten. Ik zal ze echt misscen. Iedereen zegt waarom houd je ze niet? tja, dat kan nou eenmaal niet.

En Karin misschien dat ik dat maar eens moet overgwegen. Maar het begon al te stijgen. Vandaag zagen de eitjes er wel goed uit.

En ik heb goed nieuws het 4 eitje is ook bevrucht!! ;D
14 maart kan het eerste kleintje al komen. Muppet (rianne) wil graag een albino, Petra een mannetje lutino. Ik heb al 2 reserveringen terwijl ze er nog niet eens zijn.  :)

Rianne

Ik heb op marktplaats gezocht voor een luchtbevochtiger. Ik zoek dan op Noord Holland want Limburg is te ver. Er staan er wel een paar tussen van rond de 50 euro. Mocht je van plan zijn meer nestjes te nemen in de toekomst is het wel een goede investering. Ik weet niet wat ze nieuw kosten maar anders zou je bij een Expert of zo kunnen kijken.

Lin

Citaat van: Muppet op  6 maart 2005, 18:34:24
Ik heb op marktplaats gezocht voor een luchtbevochtiger. Ik zoek dan op Noord Holland want Limburg is te ver. Er staan er wel een paar tussen van rond de 50 euro. Mocht je van plan zijn meer nestjes te nemen in de toekomst is het wel een goede investering. Ik weet niet wat ze nieuw kosten maar anders zou je bij een Expert of zo kunnen kijken.

Nou we waren vandaag bij iemand anders op verjaardagsvisite en die heeft ook een luchtvochtigheidsmeter. En toen bleek dus dat die van mijn vader maar liefst 20% minder aangaf. Dus nu weet ik het niet meer. Als dat zou kloppen dan is het bij ons 50%. En als ik straks ga verhuizen en daar is de luchtvochtigheid wel goed dan zit ik met zo ding. Dus we kijken het nog even aan de eitjes zien er alle 4 (5e kan ik nog niet zien of ie bevrucht is)wel goed uit. En we gaan nu alle aquaria open zetten is ook weer 300 liter daar en laten daar alle was ook nog drogen. dus dat zal ook wel wat helpen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten, Lin