18 juli 2025, 21:41:26

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

Rianne

Ik zal maar zo weinig mogelijk aan de eieren komen... Zou vreselijk zijn als er 1 stuk ging.

Ria

Hoi Lin,

Hahha, geen ondeugd, gelukkig.  ;)
Tja, en de eitjes, ik zou er verder niet op gaan schrijven of zo. Ik vind de eitjes zowieso heel erg kwetsbaar dus ik blijf er altijd maar zo veel mogelijk vanaf. Ik probeer het eitje leggen wel in de gaten te houden en de dag wanneer ze beginnen te broeden. Dan zit je met 18-21 dagen redelijk safe. Het laatste nestje heb ik verwijderd na 28 dagen broeden. Eerst met lampje gekeken en daarna opengemaakt. Beide waren wel bevrucht maar inmiddels verrot. >:(

Groetjes,
Ria

Lin

Dan ga ik ze niet markeren hoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ep

nee ik had wel eens gehoort dat mensen dat deden.
Gewoon met een watervaste stift 1,2,of drie puntjes erop, om in de gaten te houden of ze volgens volgoorden er uit komen of zo ik weet het ook niet.
vroeg me dat gewoon af.
petra

Lin

Dit keer geen mooie foto's maar zitten hier ook met verjaardag. Morgen maak ik het weer goed. Verder hier geen nieuws. Ik heb net 3 uur lang met de kleintjes gezeten. Echt gezellig.

patty_dordtse valkjes

lieverds die kleintjes

hoop dat alle zijn bevrucht voor je  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lin

Citaat van: gizmo_spikey op  4 maart 2005, 22:15:27
  lieverds die kleintjes

hoop dat alle zijn bevrucht voor je  ;D

Hihi ja dat hoop ik ook. Wat een leuk plaatje die van dat eitje.

patty_dordtse valkjes

jah lekker aan het rond snuffelen dan kom je wel is wat tegen die je kan linken hihi ;D
jonge valkjes te koop

patty_dordtse valkjes

kijken of deze lukt

hahahah a
jonge valkjes te koop

Lin

Erg leuk. Vandaag stuur ik geen foto's op naar Ria, Henry en roxanne want ze waren niet gelukt. Morgen ga ik de kleintjes wegen want volgens mij wegen ze veels te weining. En ik ga naar het 4e eitje kijken!

Rox4nne

Hai Linda,

Nou geeft niet hoor, dat je geen foto's hebt gestuurd, ik kan ze hier ook stiekem opslaan  ;D :P
En hoezo denk je dat ze te licht zijn dan? Hoeveel wogen ze gisteren dan?

Ze zien er in iedergeval heel gezond en mooi uit, dus ik denk dat het wel goed zit  :-*

Liefs,
Roxanne

Lin

Nou ze hebben het toetsenbord ontdekt hoor. Wat een plezier ze werden helemaal actief.

Met kleine ruby gaat het al wat beter ook al vind ik haar nog een beetje erg klein. Buiten het broedhok gaat nu beter, ze valt heel af en toe en ze kan ook al klimmen.

Awan heeft vandaag 2 keer gevlogen hij was heel druk in de kooi dus haalde ik hem eruit en toen vloog ie weg. Hij is wel twee keer tegen iets opgevlogen. Maar hij kan nu dus vliegen. Op zijn koppie is ie iets kaler en voor de rest gaat alles helemaal perfect.

Lemon, wordt al iets minder bang. Hij heeft nog niet de behoefte gehad om te gaan vliegen. Voor de rest was hij vandaag zo actief dat vrijwel alle 10 de foto's mislukt waren.

De 3 bij het toetsenbord.

Rox4nne

Hai Lin,

Nou ik kan niet anders zeggen, dan dat ik ze prachtig vindt! :-*

Goed van Lemon dat ie al wat dapperder wordt 8)

Liefs,
Roxanne

Ria

Hoi,

Ah weer lieve foto's ! Ze worden echt met de dag mooier. Ik kan van het kijken er naar al zo genieten .... Stiekum ben ik al een beetje aan het aftellen. Hoe zwaar waren ze eigenlijk ?
Nu ben ik ook benieuwd naar de gewichten van het kroost. Op de foto's lijken ze in ieder geval niet klein.

Groetjes,
Ria  :-*

Lin

Lemon weegt nu 96 gram, Awan, 92(of was het nou 94?) en ruby maar 78 gram. Ik had ze vanochtend gewogen dus ik weet niet of ze toen al gegeten hadden. Morgen maar weer wegen. Misschien had iedereen al gegeten behalve Ruby. Het 4e eitje weet ik echt niet hoor of ie bevrucht is.Daar morgen ook maar weer naar kijken.  En geen 6e eitje. Ik denk dat dit de laatste was.

Ook heb ik gekeken naar de luchtvochtigheid en die is maar 25/30% dus daar moet ik ook maar wat op vinden. Ik zal alle aquaria bakken maar open zetten. Komt misschien ook wel door het weer. Verder zat ik even naar mams te kijken die was per ongeluk met vader uit het hok gevlogen toen ik ruby oppakte. Maar die lijkt wel een paar gelere vlekken(geen parels) op haar lichaam te hebben. Eerst was ze gewoon spierwit. Verder geen nieuws vandaag.