19 juli 2025, 05:47:19

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

Lin

28 februari 2005, 22:30:10 #315 Last Edit: 28 februari 2005, 23:00:56 by Lin
Citaat van: ep op 28 februari 2005, 17:31:00
ik heb er niet zoveel verstand van hoor maar is het niet zielig twee nestjes zo vlak achter elkaar???
ze raken toch behoorlijk uitgeput.
maar ja zoals ik al zeg ik heb er geen verstand van.

Zoals je een aantal blz.s terug kan lezen  vraag ik daar om raad. Ik dacht dat nl ook. Ik geloof dat je absoluut niet meer dan 3 nestjes achter elkaar kan doen. Ik kreeg het antwoord dat dit wel kon. Ik wilde ze eerst weghalen maar ben toch overstag gegaan.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Dit was alweer Ruby. Ruby had vandaag geen zin om op te foto te gaan.Ruby is nog de enige die in het hok bijft zitten. Ruby is van 1 februari.

Lemon die wilde van de week niet op de foto en nu wel dus die heeft meer fotos. :)

Lemon en Awan uit de kooi. Het was erg donker dus heb ik mijn vriend maar even gevraagd of hij bij wilde schijnen. Awan is echt de gehele tijd uit de kooi. Lemon gaat af en toe nog naar binnen. Toen ik vandaag ging kijken zat ze opde 3 eieren, maar dat zal wel per ongeluk gegaan zijn. Vanavond was Awan aan het klimmen, maar dat wilde niet zo. Hij bleef op de helft hangen en durfde toen niet meer verder. Hij verzette zijn pootjes niet meer en zijn snavel hield hij stevig aan de spijlen vast. Dus toen heeft mijn vriend Awan maar gepakt en op een stokje gezet. Vliegen heb ik ze nog niet zien doen, dat komt nog wel. En over ruby valt nu even niet zoveel te zeggen ze maakt nog steeds lieve geluidjes ;D

Verder zie ik af en toe moeder aan het koppie van de kleintjes zitten ik hoop maar niet dat ze gaat plukken. Zou wel heel jammer zijn. Verder heb ik ook gekeken naar de eieren maar ik zie niet zoveel. Ik zal nu even een plaatje zoeken van een eitje die er net zoals de mijne uitziet en die zal ik wel plaatsen.

Lin

http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Ik heb even op deze site gekeken wat ik nou moet zien. Maar de mijne lijken wel helemaal doorzichtig en een donkere vlek die echt aan de eierschaal vast zit net of het vies is aan de binnenkant. Maar goed morgen ochtend maar weer even kijken dan zal ik wel meer kunnen zien. En zorgen dat het nu wat donkerder is. Jullie horen morgenochtend meer van me. En ik zal weer de vochtigheidsmeter neerzetten. Dit keer geen fouten!!

Lin

28 februari 2005, 23:25:33 #318 Last Edit: 28 februari 2005, 23:27:19 by Lin

Jaja, de ouders waren van het nest af. Dus meteen weer kijken. Dit is het oudste eitje die is van donderdag. Moeilijk hoor scherpe foto's maken en schijnen en op de klep en de vogels letten. De eitjes draaide de gehele tijd bijna dus richten ging niet zoals ik wou, maar dit zijn dus de bijna gelukte foto's. Nu zag ik wel adertjes lopen. Volgens mij is ie bevrucht.  ;D

Ria

Hoi Lin,

Ohhhhhhhh, adertjes dus bevrucht. Gefeliciteerd. Mooi hoor, zo snel een tweede er achter aan. Succes met de eitjes, pas er maar goed op.

Groetjes,
Ria

ps knuffies aan de drie donders daar en de rest natuurlijk

Lin

Dank je Ria,
Ik zal de kleintjes weer gaan knuffelen. Ik kwam vanochtend kijken naar de eitjes en zag dus Lemon op de eitjes zitten en de ouders en Awan buiten het hok. Alleen de ouders moeten nu toch al zelf gaan broeden? Doen ze toch na een/twee dagen?

Rox4nne

Hai Linda,

Je hebt weer superfoto's gemaakt, Ik vind de foto van Lemon in je hand heel mooi  ;)

En eitjes, jeee.. ik hoop dat ook daar weer zulke prachtige bab's uit zullen komen!

Veel liefs en een dikke kus voor de (bijna grote) kleintjes  :-*

Roxanne

patty_dordtse valkjes

;D ;D ;D bevruchte eitjes  ;D ;D ;D

succes lin
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lin

Tja spannend he. Ik hoop echt op een ander kleurtje dit keer  :) roxanne bedankt voor je leuke reactie!

ep

Wat leuk dat ze weer bevrucht zijn.
Ik hoop dat je zometeen alle kleurtjes hebt gehad.
petra

Rianne

:D :D :D Bevruchte eitjes!!!  ;D ;D ;D 
Kan ik vast een kleur bestellen? Graag een *onbekend met kleur namen* grijze met gele pareltjes.  ;D

Lin

hihi die bestaat niet! je weet welke er uit kunnen komen. Ik ga voor alle kleurtjes in dit nest die eruit kunnen komen. ;D

Agnes

Hoi Lin,

Gefeliciteerd met je tweede legsel!
En wat zijn de oudsten ontzettend mooie valkjes geworden zeg! Hopelijk krijg je nu ook weer verschillende mutaties, dat houd het lekker spannend. Ga vooral door met de foto's :) :) :)

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

Citaat van: Agnes op  1 maart 2005, 11:08:10
Hoi Lin,

Gefeliciteerd met je tweede legsel!
En wat zijn de oudsten ontzettend mooie valkjes geworden zeg! Hopelijk krijg je nu ook weer verschillende mutaties, dat houd het lekker spannend. Ga vooral door met de foto's :) :) :)

groetjes van Agnes.

Dank je wel. Ik ben ook supertrots op allemaal!!

Rianne

Maar als de eitjes  bevrucht zijn, hoe lang duurt het dan voor ze uitkomen? Zijn de andere valkjes er dan nog?