10 mei 2025, 21:03:40

Ayla en Tiamo (deel 2 is geopend!)

Gestart door Lin, 30 januari 2005, 21:16:06

« vorige - volgende »

Henry

helin

erg leuk hoor die mooie foto van je eerste nestje.ga zo door he met veel foto plaatsen.

henry

ep

gelukkig gaat het met de rest van de kleintjes wel goed.
Ga zo door en dan worden ze vast heel lief.
gr.petra

Paul

7 februari 2005, 15:10:02 #62 Last Edit: 7 februari 2005, 15:11:08 by Paul
Hoi Lin,

Wat een leuke foto's weer ze groeien echt heel snel :-)
Het pootje is ook zo klein nog dat je vaak denkt dat het niet goed zit dus je bent dan snel geneigd om het ringetje door te schuiven.
Wanneer het ringen kan is afhankelijk van hoe snel het jong groeit.
Maar normaal word vaak tussen de 8 en 10 dagen aangehouden.
Je kan trouwens beter te snel dan te laat ringen hoor als de ring blijft zitten is het goed en anders ring je een dag later gewoon nog een keer.
Ik heb wel eens een valkje pas met 13 dagen kunnen ringen dat groeide gewoon wat minder snel in dat nest.
Ook heb ik met 10 dagen al wel eens gehad dat de ring er niet eens meer omheen ging en ik heb toen wat vettige zalf gebruikt toen lukte het nog net.

Groetjes, Paul

Mandy

Fijn dat het met deze 3 zo goed gaat.
Mooie foto's. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Ja de foto's lukken nu wel wat beter. Kunnen jullie ook wat meer zien. :) Maar dat komt omdat ik nu wat meer tijd heb. Voordat er kleintjes waren waren ze helemaal druk aan het doen als ik de kamer in of uitging. Dat gedrag vertonen ze nu dus ook weer nadat de twee kleintjes zijn doodgegaan. Nu vliegen ze niet meteen het hok in als ik eraan kom of erin zit met mijn handen. Dus hoef ik me niet zo te haasten.

Maar ze zien er dus wel goed uit? En hoelang mag ik een kleine bij de ouders weghalen om te wennen aan mijn handen? De oudste heeft namelijk al zijn oog (ogen?) open. En waarom hebben mijjn twee lutino's een lichtere kleur geel dons dan bij Essie? Is dat omdat het lutino's zijn?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

De kleur dons maakt niet zoveel uit dat is bijna hetzelfde maar kan door de foto misschien donkerder lijken.
Maar een lutino heeft geen lichtere dons normaal gesproken.
Als de kleintjes zo oud zijn dat ze de oogjes open hebben mag je ze wel een kwartier zeker bij je houden.
Zolang ze zichzelf warm houden kan de tijd langer zijn dat je ze bij je houd en vertroeteld.
Je voelt het ook een net geboren jong is heel snel afgekoeld dus die moet snel weer warm bij de ouders maar een jong van 10 dagen kan zichzelf al bijna warm houden en de ouders zitten daar ook veel minder lang op.

Groetjes, Paul

Lin

He Paul,

Een kwartier per keer of per dag? En als het per keeris, hoeveel keer dan per dag?

Paul

Hoi Lin,

Per keer een kwartier maar je moet ze natuurlijk geen 10 keer per dag eruit halen dat vinden de ouders vaak ook niet fijn :-)
Als ze ouder zijn en veren hebben kan je ze nog langer eruit halen.
In het begin blazen ze maar als je ze even aait zijn ze al heel snel stil :-)
Ik haal ze er meestal elke dag in de avond een keer uit en als ze wat ouder zijn zoals een week of drie dan kan je ze ook langer eruit houden dan koelen ze niet snel meer af.

Groetjes, Paul

Lin

Volgens mij hoeven deze plaatjes geen uitleg te hebben  :)

boezempje

hai lin

wahahahah :D :D
hij is erg leuk de foto en wat groeie ze  he jeetje mina.
ze buigen alle 3 hihihihi

gr essie

Natas22

Hoi Lin,

Oh wat gaaf zo zeg die 3 ukkies.
Toen ik het zag d8t ik meteen wauw het begint nu al.
Ze buigen al voor je en ze zijn nog zo jong  :D

Gr Natas

Lin

Muppet

Ah, leuk, dus kunnen ze straks ook door een brandende hoepel springen? :o ;)

Lin