11 mei 2025, 20:06:05

zeer pootje

Gestart door ep, 26 januari 2005, 00:17:02

« vorige - volgende »

ep

Hallo ik heb tico nu 4 dagen en vanmorgen is zijn snaveltje geknipt dit is erg goed gegaan.
Sinds vanmorgen klimt hij ook weer in zijn kooi had hij eerder ook nog niet gedaan.
Maar ja toen gebuerden het ongeluk hij is naar beneden gevallen.
Sinds de val loop hij nog maar met 1 pootje er is niks te zien aan het pootje zijn teentjes zien er ook goed uit.
Hij mist aan de achterkant wel een stukje teen maar dat was al zo toen ik hem kreeg hij eet wel goed en wil ook steeds klimmen dit lukt hem aardig maar soms valt hij dan weer.
Wat zeggen jullie rust houden voor zover hij dat zelf doet.
Ik wil het nog ff aankijken mischien gekneust.
Als het gebroken is hoe kun je dit dan zien of voelen.
 :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

~Natas~

Hoi Petra,

Je hebt nu wel veel pecht zeg met Tico jeetje :'(

Wat je nu het beste kan doen om zijn pootje te laten rusten is om even al zijn speeltjes uit de kooi te halen.
en om eventueel alle stokken eruit te halen behalve van zijn eten en drink plekje.

Sterkte ermee

Gr Natas

Paul

26 januari 2005, 03:44:07 #2 Last Edit: 26 januari 2005, 03:44:43 by Paul
Hoi Petra,

Wat naar dat dit nu weer met die arme Tico gebeurd is:-(
Steunt Tico af en toe wel op het pootje?
Als het gebroken is zal het ook in een rare stand staan en ze kunnen het niet meer gebruiken.
Normaal breken ze niet zo snel een pootje ik ben bij mijn valkje Stan met een bureaustoel waar ik op zat over zijn pootje gereden en hij kon er niet meer op staan.
Van de dierenarts kreeg ik het advies om het te koelen onder de kraan een paar keer per dag en na drie dagen liep hij weer.
Dus houd het zeker even goed in de gaten maar ik denk dat dat vanzelf weer goed gaat komen.
Het blijft wel vreemd dat hij steeds van zijn stokje af valt.
Bel anders even een goeie vogelarts misschien heeft die een idee waarom Tico steeds van de stok zou kunnen vallen.

Groetjes, Paul

ep

Hij is niet van zijn stok gevallen maar hij was omhoog geklommen in zijn kooi hij had dit maanden niet gedaan denk ik.
En toen viel hij naar beneden.

ep

volgens mij gaat het al wat beter met tico hij gebruikt zijn pootje nog niet echt maar af en toe steunt hij er wel al op.
Bij zijn enkel zit een klein blauw plekje dus volgens mij toch gekneust.
vedder eet hij gewoon goed.
Hij kan het alleen niet laten om te klimmen.

Paul

Hoi Petra,

Als het gebroken is zal Tico er helemaal niet op steunen dus het zal inderdaad gekneusd zijn.
Houd het toch even goed in de gaten als het na 3 dagen tot een week niet over is zou ik zeker even langs een goeie vogelarts gaan.
Maar ik denk zelf dat dat niet echt nodig is omdat het snel geneesd bij vogels en Tico zal na een paar dagen zijn pootje wel weer gaan gebruiken.
Als Tico een ringetje om heeft wel even goed in de gaten houden dat dat niet gaat klemmen als dat om het zere pootje zit.

Groetjes, Paul

ep

hij heeft geen ringetje.
Hij is er vanmidag weer vorzichtig op gaan staan het is nog wel een beetje dik.
Hij slaapt ook nog wel veel.
Maar als hij wakker is is hij heel actief.
Zo rustig al sde eerste paar dagen is hij gelukkig niet meer.
Als hij uit zijn kooi wil, gaat hij roepen en in zijn kooi klimmen.
Gelukkig bleek dus alles gewoon aan zijn snavel te liggen.
Als hij een poosje rond gestrompelt heeft gaat hij wel liggen om te slapen net als vogeltjes die aan het broeden zijn?

Paul

Hoi Petra,

Als ze met op de stok zitten problemen hebben dan zullen ze op de bodem gaan slapen en zeker met 1 bezeerd pootje zullen ze dat nog sneller doen.
Op zicht is dat niet zo erg ik heb hier ook wel valkjes die soms op de bodem slapen.
Maar de meeste slapen wel bijna altijd op de stok hier.
Hoe zijn de nageltjes van Tico zijn die niet te lang?
Want dan kunnen ze ook wel eens problemen hebben met op de stok zitten.

Groetjes, Paul