6 mei 2025, 02:52:30

Coco komt zijn kooi niet uit...

Gestart door Wendela, 24 januari 2005, 22:05:37

« vorige - volgende »

Wendela

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. We hebben 3 mannetjesvalkjes, Coco, Snuk en Chico. Coco is de oudste, toen kwam Chico en als laatst is Snuk erbij gekomen.

Chico en Coco kunnen het goed met elkaar vinden, maar Snuk is echt een kleine dondersteen. Hij probeert volgens mij de heerschappij in de kooi over te nemen (nu is Coco nog de baas).

Maar wat me de laatste tijd opvalt is dat Coco zijn kooi niet meer uitkomt! We laten de valkjes ca. om de dag vliegen, maar Coco bleef de laatste 3 keer in zijn kooi zitten. Normaal kwam hij er altijd zelf uit.

Snuk (als eerste) en Chico weten de uitgang wel te vinden. Wat zal er met Coco aan de hand zijn? Hij is de laatste maanden ook wel vaak moe heb ik het idee. Ziet er wel goed uit, maar zit vaak heel rustig voor zich uit de kijken op z'n vaste plekje en zich een beetje te wassen. Hij is rustiger geworden dan vroeger.

Coco is trouwens 4 jaar oud. Chico is 2 en Snuk 9 maanden. Zou Coco misschien juist in zijn kooi blijven om even rust te hebben van Snuk? Ik zou het verder echt niet weten...

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Groetjes, Wendela

Paul

Hoi Wendela,

Ons oudste valkje is bijna 28 jaar en die  komt ook vaak de kooi niet uit en zit dan lekker in de kooi als de anderen eruit zijn.
Hij heeft zelf de keuze en zal het in de kooi dan toch prettiger vinden.
Maar soms komt hij er wel uit en gaat lekker bij ons zitten.
Dat hij sneller moe is dan normaal zou ik toch even in de gaten houden.
Hou is zijn borstje is hij misschien te dik geworden dan kunnen ze ook meer moeite met vliegen hebben.

Groetjes, Paul