3 mei 2025, 16:27:44

Jonge Kimmy legt haar eerste ei

Gestart door Marcel, 24 januari 2005, 19:31:31

« vorige - volgende »

Paul

31 januari 2005, 05:28:35 #15 Last Edit: 31 januari 2005, 05:29:42 by Paul
Hoi Marcel,

Ik heb het wel eens pas na 10 dagen duidelijk kunnen zien dat een ei bevrucht is hoor dus het kan nog steeds.
Je ziet strepen lopen door het ei zeg je?
Normaal zie je aan de bolle kan de luchtkamer dat lijkt ook een streep rondom het ei.
Maar lopen vanaf de bolle kant tot de punt strepen dan lijkt me dat toch een teken van het begin van het zien dat het ei bevrucht is.
Ik zie altijd eerst een soort rondje verschijnen en van daaruit komen dan de aders door het hele ei heen.
In een onbevrucht eitje zie je alleen de dooier en voor de rest helemaal niks.
De foto die ik maakte is met een heel fel lampje gemaakt en met een lampje wat minder licht geeft lijken de aders misschien niet rood maar zie je gewoon strepen.

Groetjes, Paul

weedee

Met dank voor de reactie,Paul.
Ik heb de eitjes soms laten liggen een paar dagen tot er dan weer iemand zei : ge moet ze weghalen.En dan deed ik dit weer.Gewoon omdat ik niet wist wat ik doen moest.
De laatste twee eitjes heb ik dan toch laten liggen omdat ik vond dat ze er zo ongelukkig bijzat wanneer ik ze wegnam.
Maar dat was zonder Flup gerekend : die joeg Fien eraf om te eten.(ik geef ze elke morgen een stukje geroosterd brood)
Nu vandaag zitten we ongeveer 14 dagen zonder eieren maar Flup heeft vandaag weeral twee keer aan het wipwappen geweest.
Dus we zijn weeral in blijde verwachting.
Trouwens het is zus en broer.Kan toch niets van komen zegt men me.
Groetjes
Weedee

Paul

Hoi weedee,

Met broer en zus kunnen er best jongen komen maar dat is niet aan te raden dat is inteelt en die kunnen afwijkingen hebben aan pootjes bijvoorbeeld of erger en dat wil je ze niet aan doen.
Je zou kunnen kijken voor kunsteitjes en ze dan elke keer als er een gelegd is om wisselen.
Het is in elk geval zeker af te raden om met broer en zus te kweken.

Groetjes, Paul

weedee

Zal ik zeker doen Paul.Ik had er eerst al aan gedacht om één om te wisselen.Maar dat gaat niet .Wij zijn  veel te hard gehecht aan Fientje en Flipke om er één van weg te doen.
Mogen zij ook eens meedoen aan 'de valk van de maand'?
Groetjes
Weedee
 ;) ;) ;)  

Lin

Natuurlijk mag je valkje(s) meedoen aan de verkiezing. Hartstikke leuk toch om mee te doen! Er zijn geen eisen hoor, gewoon een verhaal en foto opsturen van je valk. succes!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

weedee

okido ga ik doen.
Groetjes
Weedee ;) ;) ;)

Paul

Hoi weedee,

Begrijpelijk dat je er niet een wil ruilen je raakt echt gehecht aan die kleine schatjes en dan doe je ze gewoon nooit meer weg.
Als je echt wilt kweken kan je er altijd nog een paar bij nemen inderdaad :-)
Je kan je aanmeling voor valkparkiet van de maand sturen naar info@valkparkiet.com met een foto en een verhaaltje dan zet Peter het voor je op de site.

Groetjes, Paul

Marcel

16 februari 2005, 23:59:38 #22 Last Edit: 17 februari 2005, 00:00:41 by Marcel
Inmiddels is het eerste ei zo'n 3 weken geleden gelegd en sinds het er 5 werden en er 1 kapot is gegaan (nu dus al geruime tijd 4 eieren) hebben ze er niets bij gelegd.

Ze zitten beiden nog steeds op de eieren, maar vooral de pop. Zij is ook enorm defensief, als ik voer of water geef dan komt ze blazen met de vleugels wijd. Ze gaat het gevecht net niet aan maar als ik verder de kooi in ga dan zie ik het haar wel doen.

De vraag is dus of ik ze weg moet halen, ik heb de indruk dat ze de eieren niet in de steek zal laten... Of elke dag eentje eruit halen?

Paul

Hoi Marcel,

Je zou inderdaad elke dag een ei weg kunnen halen nu want ze hebben al lang zat gebroed nu.
Soms gaan ze er na een week of 4 wel zelf vanaf maar je hebt ook kans dat ze doorbroeden.
Dus ik zou gewoon elke dag een ei weghalen tot ze op zijn.

Groetjes, Paul