5 mei 2025, 23:29:10

Help !

Gestart door Andy, 13 februari 2005, 22:42:31

« vorige - volgende »

Andy

Hallo, ik ben een tiener die graag met valkparkieten en bourke-parkieten zou willen beginnen kweken. Daarbij heb ik enkele vraagjes.

-1: Ik zal deze onderbrengen in buitenvolieres. Maar bij de handelaar zijn ze gewend van de winter binnen door te brengen. Vanaf wanneer (welke temperatuur) kan ik ze dan buiten onderbrengen.

-2: Kan ik deze soorten bij andere vogels onder brengen. Zoja bij welke?

-3: Hoeveel koppeltjes valkparkieten kan ik onderbrengen in een lege voliere van 4m lang, 1m breed en 2m hoog?

-4: Hoeveel nesten kan/mag ik ze per jaar laten grootbrengen?

alle reacties welkom. Je kan me ook bereiken op mn e-mail: andy804a@hotmail.com

dank bij voorbaat.

Paul

Hoi Andy,

Valkparkieten en bourkes gaan in elk geval prima samen.
Ik zou er niet te veel andere soorten bij zetten want zeker in het broedseizoen kan dat wel eens problemen geven bij veel soorten.
Ik zou ze pas naar buiten doen als het wat warmer word buiten en geen kans meer op nachtvorst.
Ik zou zeggen dat er ongeveer 5 a 6 koppels valkjes in kunnen dan je moet ook rekening houden met het broeden en als je dan teveel koppels hebt kan dat problemen geven.
Het beste is om 2 a 3 nesten maximaal te nemen per jaar omdat ze anders te veel uitgeput raken.
Als je in de zomer de nestblokken ophangt en in september/november weghaalt zullen ze ook niet meer beginnen aan een nestje en in maart hang je dan de broedblokken weer terug.

Groetjes, Paul

Andy

alvast bedankt voor de info.

groetjes Andy

Andy

Hallo iedereen,

Andere en/of bijkomende info is nog steeds welkom. Hoe meer ik leer, des te meer ik kan toepassen.
Alle reacties welkom, zowel hier als via mail.

groetjes Andy