8 mei 2025, 01:05:00

Wat voor mutatie hebben wij?

Gestart door Annemieke_M., 8 februari 2005, 17:06:18

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Annemieke,

Zoals ik dus al dacht is het op de tweede foto veel duidelijker nog en denk ik ook dat het een gewone geparelde is.
Dat is echt niet minder speciaal dan cinnamon hoor alleen wat donkerder maar ze zijn allebij mooi vind ik.
Iedereen heeft zo zijn eigen smaak over welke mutatie hij het mooiste vind.
Ik vind zelf de wildkleur nog een van de allermooiste om te zien die hebben echt een sprekend kopje.
Een Lutino vind ik wel een liever uitzien kopje hebben maar dat komt gewoon door de kleur van de kop ten opzichte van de oogjes.
Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen of het een man of een popje is.
Als het een man is dan word het na de tweede rui een wildkleur van uitzien maar ook dan blijft het je schatje natuurlijk :-)

Groetjes, Paul

boezempje

hai Annemieke

nou ik heb zelf genoeg mutatie's in huis maar ik blijf de wildkleur een supervalkje vinden dat koppie van een wildkleur is zo mooi en vooral als het een mannetje is.zelf heb ik 4 wildkleur en vindt ze alle 4 geweldig.
dus het hoeft niet altijdt apart te zijn vindt ik.

kijk dat koppie nu zo lieff hahahaha

gr essie

Annemieke_M.

Het scheelt ook in prijs natuurlijk die verschillende mutaties. Ik zag op dit forum ook een geparelde lutino geelwang (?) staan en die vond ik wel bijzonder  :), maar daar kunnen ze dan ook 100  :o euro voor vragen! Dat had ik niet verwacht voor een vogel! Maar als echte liefhebber heb je het er wel voor over denk ik. Maar ik ben benieuwd wat het is een mannetje of een popje, we zien heb ter zijner tijd wel.

En Essie, hoeveel verschillende mutaties heb jij? en hoe kom ik erachter wat voor splitten onze vogel heeft, of kom ik daar alleen maar achter door naar zijn/haar ouders te kijken? Want die zijn niet echt bekend bij mij.

Groetjes van Annemieke  :D

Paul

Hoi Annemiek,

Een valkje is niet zomaar een vogel en ze worden best oud dus ze zijn daarom ook duurder dan een kanarie bijvoorbeeld.
Een kakatoe dus de grotere versie van een valkje kost al snel 1000 euro en dan is een valkje toch wel goedkoop als je dat vergelijkt.
Het valkje wat ik pas helemaal met de hand heb grootgebracht kostte bij elkaar denk ik tegen de 100 euro onder andere aan medicijnen en dierenarts bezoek maar dat vind ik het zeker waard.
Dat een geelwang zoveel duurder is dat is omdat ze pas nieuw gekweekt zijn over 2 jaar zijn ze ook onder de 50 euro te krijgen.
En dat terwijl het een mutatie is waar je heel slecht mee kan kweken omdat ze vaak het nest verlaten dus er is duidelijk een fout in gekweekt :-(
De splitten van je vogels kan je nooit zien je kan die vaak bepalen aan de hand van de jongen die ze krijgen of als je de ouders kan achterhalen maar dat is vaak moeilijk.

Groetjes, Paul

boezempje

12 februari 2005, 22:20:05 #19 Last Edit: 12 februari 2005, 22:20:46 by boezempje
hai Annemieke

ja paul legt het al heel goed uit allemaal vaak moet je al wat van de ouders weten en dan weet je ook wat de kleintjes zijn voor splitten,
hoeveel ik er heb mag je zelf ff kijken hahahahah op
esther.valkparkiet.org/
dan kun je al mijn valkjes zien ;)
gr essie

Annemieke_M.

Hey Essie,

Ik ben net ff op je site geweest, maar de foto's wilden niet openen.... T zal wel druk zijn op het wereld wijde web. Maar morgen ga ik weer ff een kijkje nemen. Wat ik tot nu toe gezien heb ziet er gelikt uit hoor!  :D

Groetjes Annemieke

p.s. IK WIL OOK EEN KAMERVOLIERE!  >:(

boezempje

hai Annemieke

nee sorry meis vergeet hellemaal dat ze met mijn site bezig zijn er komen nieuwen foto's op morgen,

essie

Annemieke_M.

Jeetje Essie, ik tel 22 valkjes op je site en dan heb ik het nog niet eens over de jongen! Wat leuk, zo veel verschillende  :)
Ook een leuke site trouwens!

Groetjes Annemieke

boezempje

hai

jaaaa erg he valken virus hahahahahah
ik ben er verslaafd aan :-/

gr essie