29 april 2024, 11:25:59

valkparkiet gezocht

Gestart door Saskia, 18 maart 2003, 12:24:36

« vorige - volgende »

Saskia

18 maart 2003, 12:24:36 Last Edit: 18 maart 2003, 13:13:15 by Saskia
Ik zoek al een paar dagen op alle advertentie sites maar kan geen pop voor Elmo vinden.Of het is al een paartje of ze is al 2 jaar oud.Ik zoek er dus een van max. 1 jaar en liefst iets jonger en de kleur maakt me niks uit.Misschien weet iemand nog een valk die een goed thuis zoekt? Alvast bedankt.

Hanna

Hoi, Saskia,

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen heb ik een pop van 8 maand.  Voor haar zoek ik een mannetje en dat gaat ook niet zo gemakkelijk.  Maar er zijn betere tijden in aantocht....  Vele kwekers zitten nu met een nest en ik heb al de belofte van 2 kwekers dat ik over twee à drie weken de eerste keus krijg om een jong te kiezen.
Ik zou dus zeggen: contacteer enkele kwekers in je buurt en vraag hen wanneer ze denken dat hun eerste jongen het nest uit mogen.  Dan kun je je daar al op verheugen.  Ik vertel het Fabiootje (jaja een mannennaam, maar we hebben een hele tijd gedacht dat zij een hij was) elke avond: nog ongeveer zoveel keer slapen en dan heb ik een vriendje voor jou.....

Kipje

18 maart 2003, 12:45:20 #2 Last Edit: 18 maart 2003, 14:16:06 by Kipje
Heb je ook op marktplaats gekeken?

Ik weet nog niet wat er in mijn voliere staat te gebeuren, maar als het zo doorgaat hebben we over plusminus twee en een halfe week jonkies. Die kunnen we niet allemaal houden dus misschien is dat een optie.

Ze gaan alleen weg naar mensen die al een valkje hebben en een royale huisvesting bieden en alleen als ze helemaal zelfstandig zijn. Ik ga ze niet met de hand voeren, ze zullen wel genoeg van ons zien om niet wild uit het blok te komen.

Popje is gepareld, mannetje is een wildkleur. In sectie dagboek zal ik regelmatig de voortgang beschrijven en foto's plaatsen.

Saskia

18 maart 2003, 13:05:09 #3 Last Edit: 18 maart 2003, 13:12:17 by Saskia
Wat leuk dat ze dan niet meer zo alleen is.Dan kunnen ze samen de boel op stelten zetten :P.Ik hoop dat ik ook gauw een vriendinnetje voor Elmo vind,is wel zo leuk voor hem.
Dat lijkt me echt heel leuk zo'n kleintje erbij.Maar dan kun je toch niet zien of het een mannetje of een vrouwtje is?Ik zou er over een poos misschien mee willen kweken,maar dan om het eenkeer meegemaakt te hebben,dat lijkt me zo leuk.Ik weet dat het ook een heel werk is om alles goed te laten verlopen,maar daarom wacht ik er ook nog mee en ook omdat Elmo nog maar 7 en een halve maand is.
Ik heb een grote vogel kooi en over ongeveer een jaar kunnen ze waarschijnlijk in de kamer voliere waar nu m'n ratjes in zitten.Ik hou voorlopig de advertentie pagina's in de gaten,misschien kom ik nog wat tegen.
Nog bedankt voor je aanbod en ik zal er over denken.



Kipje

18 maart 2003, 13:15:43 #4 Last Edit: 18 maart 2003, 15:45:31 by Kipje
Je kan het niet 100% zeker zeggen nee, maar er zit hier in de buurt vast wel een kweker die dat vrij zeker kan inschatten als we er zelf niet uitkomen.

Naja, zie maar tegen die tijd joh, misschien vind je daarvoor wel een leuke jonge pop. Ik wil in elk geval dat mijn jonkies goed terecht komen straks.

Ik krijg er straks nog een onverwant koppeltje bij, en later zou er nog een partner voor Kippie bij moeten komen als we weten of het een man of een pop is straks, maar er moet wel voldoende ruimte voor de vogels blijven ook als de jongen het nest verlaten dus we kunnen ze nu eenmaal niet allemaal houden. Zou ook inteelt van komen en dat is niet de bedoeling.


Kipje

Het tweede nestje wordt zeer waarschijnlijk niets... lees het verhaal maar in het dagboek dus wacht er niet op.