28 april 2024, 00:52:01

Koekjes bakken voor je valkjes.

Gestart door Paul, 22 januari 2005, 04:07:21

« vorige - volgende »

SuzanneS

Nou inderdaad. Op zich verwachtte ik niet van ze dat ze het lekker zouden vinden, het was voor mij ook een probeerseltje zegmaar. Had nooit verwacht dat het zó'n succes zou worden haha.

De kakariki van me ouders en het valkje van hun buren die vinden de koekjes ook erg lekker, voelt helemaal geweldig en dankbaar!

Paul

Hoi Suzanne,

Ook omdat ze de zaadjes zien zitten ziet het er heel vertrouwd uit voor ze misschien is dat een reden dat ze het eten en vaak vinden ze koekjes ook lekker.
In gewone koekjes zit suiker en zout die hier niet in zitten dus deze zijn een stuk gezonder voor ze.
Honing mogen ze ook en bloem is gemalen granen (ook eigenlijk zaad dus) en dat is ook niet echt ongezond.
Dan kan het ei ook geen kwaad dus eigenlijk zijn het allemaal dingen die ze mogen hebben.
Ze moeten natuurlijk niet alleen maar de koekjes wekenlang eten dat zou ook weer niet goed zijn maar zo op zijn tijd een koekje is best goed voor ze zeker als je er nog appel of andere dingetjes doormengd die gezond zijn :)
Wel heel leuk om te horen dat alle vogels die je het gaf het lekker vonden.

Groetjes, Paul

SuzanneS

Dat vind ik ook heel leuk Paul :).

En inderdaad het is goed voor ze. Ik geef ze hier om de 2 a 3 dagen een koekje, en dan zorg ik er nu wel voor dat ik verder weinig lekkers in de kooi heb hangen, zodat het koekje wel interessant blijft.

Vickyke

Helloo

Ik heb de koekjes ook een keer gemaakt en ze vinden ze heerlijk. ;D
Hier krijgen ze ook een koekje om de drie dagen of zo :D
En het is heel makkelijk te maken.

groetjes vicky

Paul

Hoi Vicky,

Leuk dat jij ze ook gemaakt hebt :)
Het is echt leuk om te horen dat er zoveel interesse is en dat er best veel reactie is dat ze gemaakt zijn :)
En het leuke is dat je van iedereen hoort dat de valkjes het lekker vinden dat is nog het leukste :)
En het is een stuk goedkopen dan dure snoepstaven terwijl er ongeveer hetzelfde in zit :)

Groetjes, Paul

Peter

Hoi Paul,

Ik zag laatst op een engelse site ook iets staan hoe je zelf snoepstaven kom maken. Ik zal eens kijken of ik het weer kan vinden. Dat zal ook leuk zijn om het zelf te maken.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

Ik heb hier al een recept van snoepstaven dus dat word de volgende poging hier wat lekkers voor ze te maken :)
Maar een extra recept kan natuurlijk nooit kwaad he :)

Groetjes, Paul

kok_roy

Ik heb de koekjes ook gebakken en ze vonden heer ook heerlijk:) Ze konden er maar niet vanaf blijve :D!

Ben erg benieuwd naar het snoepstaven recept;)

Groeten Roy

Peter

Citaat van: Paul op 11 april 2005, 04:00:24
Hoi Peter,

Ik heb hier al een recept van snoepstaven dus dat word de volgende poging hier wat lekkers voor ze te maken :)
Maar een extra recept kan natuurlijk nooit kwaad he :)

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Dan hoef ik niet meer te zoeken :) Als het recept af is dan wil ik het zeker weten, het zelf maken scheelt vaak veel geld en met de aantal valken die wij hebben kan het flink schelen hahahaha.

Groetjes,
Peter

anja hopman

hoi paul,

mijn valkje vind de koekjes erg lekker dus ik bak ze regelmatig voor hem alleen ze gaan zo snel schimmelen hoe kom dat en waar kan ik ze het beste in bewaren zodat ik daar geen last van heb ik bewaar ze nu in een plastic bakje met deksel

alvast bedankt

Paul

Hoi Anja,

Wat leuk dat jij ze ook gemaakt hebt :)
Wat je zou kunnen doen als je ze niet snel genoeg op kan maken is om er een aantal in de diepvries te leggen dan kan je ze maanden bewaren.
Wel goed laten ontdooien voor je ze geeft.

Groetjes, Paul

anja hopman

hoi paul,

dank je voor het antwoord ik ga dat eens probereen want hij is er erg dol op hij zeg zelfs als hij een koekje krijg ow lekkers hahaha


anja

karmen

hoi,

zal morgen eens zo een paar van die koekjes bakken en zien wat packo en tacko zeggen ;D en waar blijven de andere recepten :P morgen het vervolg groetjes

corneel

hoi
ik heb het zelf eens uitgebrobeert en het is geslaagd
alleen m'n valkparkieten eten er nie zo veel van ma me grasparkieten smullen er masaal van
ik ga het zeker nog een keer maken
corneel

Paul

Hoi Corneel,

Misschien als ze het eenmaal weten dat ze er dan mer van gaan eten :)
In elk geval vinden je grasjes het al wel lekker dus opkomen doen ze dan wel :)

Groetjes, Paul