6 mei 2025, 03:48:08

Koekjes bakken voor je valkjes.

Gestart door Paul, 22 januari 2005, 04:07:21

« vorige - volgende »

Carine

Hoi Paul

Ik werd net verwezen naar jou koekjesrecept.
Lijkt me leuk en lekker voor de vogels.Wij hebben pas sinds 4 weken een valkje en proberen dus van alles uit. We hebben ook nog 2 grasparkieten dus de koekjes komen wel op.
Ik ga ze morgen bakken.

Groeten van Zazou en Ankie

SuzanneS

Aha dus invriezen kan ook. Vandaag wilde ik ze een koekje geven maar de laatste 3 waren beschimmeld. Volgende keer invriezen maar! Zit er een reden achter dat het goed ontdooid moet zijn?

Echt zo grappig als mijn kakariki en valkje het koekje eten. Een kakariki eet met z'n pootje dus Stimpy pakt elke keer het stukje voor Sun (het valkje) vandaan. Alleen is het echt een muts, haar bijnaam is ook mevrouw de koningin, omdat ze het gewoon vertikt om achter het koekje aan te lopen als hij blijft doorgaan hahaha.

Sanna

Citaat van: SuzanneS op 28 april 2005, 21:55:07
Zit er een reden achter dat het goed ontdooid moet zijn?

Koud aan het snaveltje?? ;D :P :D

Groetjes, Sanna

jerremy

hallow... ik heb ze gemaakt en mijn valkje kokko vind ze egt heel erg lekker..... als ik ze erin doe dan begin hij ze meteen op te eten hahah en dan kom je over een aantal tien minuten terug en dan heeft hij die al voor mee dan de helft op...echt heel leuk.....!!!!

ik ben dindag jarig!!!! sorry dat moest er ff uit hahaah!!! doeij11

miss_iris

heej, nog een positieve reactie op je koekjes! ;D
hartstikke leuk en lekker lijken die koekjes, ik zou ze bijna zelf proberen, ik ga ze zeker een x uitproberen, vooral voor mijn twee snoepkousen rockey en milo. maar ff een vraagje.. waar leg je die koekjes neer? gewoon op de bodem van de kooi?
iniedergeval bedankt voor het recept
groetjes iris

stich

hallo paul,

wij hebben ze hier deze avond ook gebakken
       ze rooken niet slecht  of ze nu nog lekker zijn
       weten we nog niet het hangt in de kooi maar
       ze sliepen of ze nog zin hebben om er aan
       te beginnen moeten we afwachten tot morgen
      en inplaats van honing heb ik er bessen konfituur
     in gedaan had geen honing in huis maar de volgende
      keer maak ik ze met honing hoor

groetjes stich ;) :)
groetjes stich

wolfke

Wat een leuk idee!!
Ik ga morgen ook koekjes bakken  ;D
Ik ga wel gemengde bloem nemen, daar zal hij ook wel gek op zijn en dan ook een appel erdoor.
Omdat ik hem nog maar van zaterdag heb heeft hij nog niet veel anders gegeten dan eivoer en voer voor grote parkieten.
en 1 trosgierst, die ik nu lekker houdt voor het tam maken want dat ging er heel goed in :)

Ronald

Hoi hoi jullie recept gevonden en ben ze nu dus aan het bakken voor onze valkparkiet.
Denk wel dat hij ze lekker zal gaan vinden hoor.

Groetjes Ronald

valkje-jacco

hoi Paul,

Ik ga het zeker proberen voor Jacco maar ik deel alles door 2 want anders moet Jacco 12 koekies opeten ::) ::) :o  :D :D
maar ik geef er ook 3 aan mijn nicht die een agi heeft mee en kijken wat die ervan vindt :D :D

groetjes: mitchell en jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

valkje-jacco

Hoi allemaal en iedereen,

Ik heb ze vandaag gebakken hoor ::)
kijk maar naar de foto's hoe lekker jacco het vond ;D

dit waren de koekjes voor het bakken

hier na het bakken

hier is Jaco aan het smikkelen en hij was er niet bang voor en als je het weg wil halen wordtie boos....lekker dan :P

groetjes: mitchell en Jacco...nouja.. die zit natuurlijk in zijn kooi :P
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

marleenvdd

Hallo,

Ik heb deze koekjes gisteren avond met plezier zitten maken. ;)

Ik heb ze in 3 soorten gemaakt, met exotenzaad voor de vinkjes, met Kanariezaad voor natuurlijk de kanaries, en met het valkjeszaad.

Nu kan ik niet wachten om te zien hoe ze er van gaan eten, maar jammergenoeg moet ik wachten tot na mijn werk om 18u.

Hopelijk wag ons valkje het graag, zodat ik dat kan gebruiken om hem te lokken zodat ik hem wat tam kan maken.

Bedankt voor het recept

Christine

ik heb ook koekjes gebakken maar zal dat nog is moeten doen want de eerste keer was toen fien en flutty nog alleen waren, nu dat ze kleintjes hebben ben ik toch eens benieuwd of die dat ook lusten

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

hippysuus

29 augustus 2005, 14:45:08 #87 Last Edit: 29 augustus 2005, 14:48:11 by hippysuus
Helemaal super Paul, ga ik lekker mee aan de slag van de week!!

Hoe ben je nou toch op dat idee gekomen...echt leuk! :D

Mariska

Hoi Paul,

Het is al duizend keer gezegd of zo, maar wat een goed idee. Ik las het vanmiddag en ben gelijk aan de slag gegaan. Ik vond het zo spannend. Wel een geklieder hoor (heb geen mixer ::)). Dus me vriend moest flink roeren met de garde ;D ;D ;D ha ha. Maar ze vonden het geweldig. Mijn vondeling kanarie ook. En ik heb er 2 aan me moeder meegegeven voor de grijze roodstaart. Maar die vind dat vast ook smullen :P. Moet toch wel met zo'n superrecept.
Bedankt voor het goeie idee. Heel vindingrijk van je.

Groetjes Mariska en haar smullende valkjes

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

anja hopman

hoi,

ik bak regelmatig de koekjes hij vind ze erg lekker zodra ik er een geef zeg hij ow lekkers voor bo  :D
dus hij vind ze erg lekker

groetjes anja