28 april 2024, 15:37:27

Lege krop.. Help!

Gestart door unicorne, 20 januari 2005, 03:23:11

« vorige - volgende »

unicorne

Ukkie is nu 10 dagen oud. Ik keek net even in het broedhok en zag dat de krop leeg is. Nu heb ik hier en daar gelezen dat de ouders meestal in de nacht niet voeden. Moet ik me zorgen maken?

Karin

20 januari 2005, 03:46:36 #1 Last Edit: 20 januari 2005, 18:05:41 by kazoo
In principe voeren ze wel 's nachts, die van mij tenminste wel ;D Zeker op die leeftijd.  Kijk morgen of het inmiddels wel gevoerd is. Het kan best een nachtje met een lege krop. De kans is groot dat als je morgen kijkt het jong gewoon gevoerd is. Zorg in ieder geval altijd dat je als je kweekt handvoeding in huis hebt voor dit soort gevallen, maar ga niet te vlug voeren.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

unicorne

20 januari 2005, 13:56:53 #2 Last Edit: 20 januari 2005, 13:58:50 by unicorne
Hoi Karin
Hum, maakte me dus weer eens zorgen om niks. Hij had vanmorgen weer gewoon een volle krop. In principe zal ik ook niet zo snel op handvoeden overgaan als het niet nodig is. Het gaat nu al zo'n tijd goed maar wilde het toch even weten. Dank voor je antwoord.

Groetjes

Riny

Hallo Unicorne
Je moet het gewoon goed in de gaten houden.
Ik heb wel eens gehad dat ik een ouderpaar had wat ik een beetje moest helpen.Na het voeden legde ik het jonkie weer terug in het broedblok.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Unicorne,

Als het jong pas geboren is zullen ze het wel vaak dag en nacht voeren maar als ze wat ouder zijn is het in de nacht niet meer nodig.
Met handvoeding is dat ook in het begin de eerste week dag en nacht voeren maar daarna kan je de nacht overslaan.
De ouders weten gewoon wat het beste voor de jongen is en als je goeie ouders hebt zal het voeren altijd wel goed gaan.
Gelukkig was het dus loos alarm.

Groetjes, Paul

unicorne

Het blijft goed gaan. Ukkie groeit als kool. De ouders komen alleen meer uit het blok. Voorheen was het om en om maar nu zitten ze samen te bunkeren. Vast voer voor Ukkie bij elkaar aan het verzamelen  :).
Dusse... dit topic kan dicht zeg maar.. hihi.