26 april 2024, 17:55:10

Verlatings angst ???

Gestart door Jusem, 18 januari 2005, 22:41:47

« vorige - volgende »

Paul

Hoi  Gon&Dirk,

Een valkje wat altijd alleen heeft gezeten of met de hand is grootgebracht vertoont helaas vaak gestoord gedrag :-(
Ik heb hier een valkje wat altijd op je hand paart en hij heeft wel een popje waar hij veel naartoe trekt maar het heeft 2 jaar geduurd voor hij daar eindelijk iets mee probeerde.
Nu sinds een paar weken lijkt hij dat steeds beter te doen.
Dus het kan best dat hij na een tijd toch naar een ander valkje toe gaat trekken maar soms duurt dat helaas erg lang.

Groetjes, Paul

Gerda

31 januari 2005, 14:06:08 #16 Last Edit: 31 januari 2005, 14:06:41 by Gerda_T
Ik heb hier hetzelfde gehad met Spikey. Hij was ons eerste valkje (aanvliegertje). Hij is erg op mensen gericht. Toen we Nezumi hadden gehaald keek Spikey steeds beurtelings naar Nezumi en dan weer naar ons, met zo'n blik van: wat hebben jullie nu in huis gehaald. Hij loopt de hele dag achter mijn man aan (lettelijk lopen) en probeert ook steeds op de hand te paren. Volgens mij denkt Spikey dat hij eens mens is??!!
Nu naar jaren trekken ze wat naar elkaar toe. Het zijn geen vriendjes, maar ze roepen naar elkaar als ze in verschillende kamers zitten (ze zijn de hele dag los in huis), Het kan dus erg lang duren voor ze naar elkaar toe trekken.

Groetjes Gerda

es

Hoi allemaal,

Ik heb het idee dat Rocko ook denkt dat ik zijn mama ben.
NOU NIET DUS :D :D :D maar weet hij veel.
Moet wel zeggen dat het s'morgens het ergste >:( is en in de middag ook wel een beetje dat schreeuwen, tegen de avond word het minder ;D
Heb best moeite om het te negeren maar doe het wel en zeg dat ook tegen iedereen die er is en die dit moet meemaken :D :D :D.
Het wordt na mijn mening wel iets minder kan nu af en toe de gang ingaan en dat gaat goed, maar de andere keer is ie super actief en gaat ie als een gek rond lopen op de bodem van zijn kooi.
Dat lopen doet ie vooral s'morgens en ik haal hem er dan expres NIET uit. ???

Hopend op een dag dat het over is :D :D :D

Groetjes van Esther

Joke

Hoi hoi,

Wat een herkenbare verhalen eigenlijk allemaal.
Timmie ons eerste valkje is ook erg op ons en andere mensen gericht maar bijna niet op onze andere valk. Ik heb echt het idee dat ze af en toe denkt van : wat is dat nou voor "rare vogel". Ze kan wel niet zonder hem want toen Grumphy ziek was, zat ze constant aandacht van hem te vragen. maar voor de verderrest negeert ze hem gewoon en is heel erg naar ons toegetrokken. Volgens mij zijn bijna alle valkjes wel heel erg aanhankelijk en roepen ze je. Als wij al naar de wc gaan, raken ze min of meer in paniek omdat ze ons niet meer zien. Ik vind het wel schattig en loop er dan maar lekker de hele tijd mee rond te huppelen en ze overal mee naartoe te sjouwen. vinden ze prachtig en uiteindelijk worden ze er zo moe en chagrijnig van dat ze vanzelf in de kooi gaan  ;D ;D.....
Groetjes,
Joke

Jusem

He hoi, ben ik ook weer.

Het gaat echt met de dag beter. Ik ben zelf ook weer aan het werk en nu is er weer ritme en dat doet Sem erg goed.

Ik heb echter alles gelezen en dan heb ik toch nog een vraagje. Misschien raar, maar hoe doen ze dat paren met je hand?? Jaaa, ik snap ook wel hoe het echt moet, maar ik lees ook over smakkende geluiden ( die maakt Sem altijd als aan zijn serenade begint). En als hij aan zijn serenade begint gaat hij echt als een mannetje ( borstje vooruit en vleugeltjes er iets af) naar mij zitten fluiten...vind hij mij dan meer dan lief??

Ook nog een laatste ander vraagje, ik ben nu tenslotte toch bezig.
Sem heeft ook de neiging om te "headbangen", kent iemand dat???
Hij zit dan op zijn stok, computer of grond en gaat dan heftig met zijn kop schudden en op hetgene waar hij op zit zitten tikken.....waarom doen ze dat??
Is dat spelen, aandacht trekken of gewoon een tik?  ::)

Hellup!!!  :-/ en iedereen alvast heeel erg bedankt voor alle reacties.
Ik leer hier zoveel van!!  ;D

Thanxs Judith

Paul

1 februari 2005, 05:23:22 #20 Last Edit: 1 februari 2005, 05:23:39 by Paul
Hoi Judith,

Stan die gaat als hij op mijn hand zit met zijn staart heen en weer en je ziet dan op zijn borstje alle veren open gaan en het lijkt dan net of hij daar kaal is :-)
Is hij dan bijna zover dan zie je zijn bekje echt open en dicht gaan maar echte geluidjes maakt hij daar niet bij.
Is hij ermee klaar dan rekt ie zich uit en is dan weer heel tevreden.
Als ik dan klikkende geluidjes maak gaat hij ook met zijn kopje op en neer zoals jij bedoeld met dan headbangen  :D
Dat zal wel een soort van imponerend gedrag zijn in elk geval zijn er meer die dat doen dus erg is het niet.

Groetjes, Paul

Gon&Dirk

Ha ha,headbangen doet Bailey ook!! Hij doet dat vooral als hij zich heel erg stoer voelt....... :D Hij gaat dan met zijn vleugeltjes van zijn lichaam af rond sluipen en doet hij alles heel langzaam, je ziet dat hij zich dan echt heel erg stoer voelt, we moeten er altijd heel erg om lachen als hij dat doet!!! Als zijn stoere bui bijna over is gaat hij altijd nog even headbangen en dan blijft hij je heel de tijd aankijken!
Waarcshijnlijk mannetjes eigen, ha ha!
Gon&Dirk

Joke


Mijn Grumphy'tje gaat ook altijd headbangen. Bij mij altijd op de computer of op de waaier tegen de zijkant aan en dan af en toe met vol geweld. Meestal is dat als hij weer in zijn praat en zingbui is. De laatste tijd gaat hij ook lekker zitten sjansen (met zijn vleugeltjes wijd, smekken met zijn mondje, je imiteren met geluidjes). Ik denk dat dat gewoon imponeren is en laten zien van I'm the man hihihih :P
Hij zal je wel heel erg lief vinden  ;)

Gerda

1 februari 2005, 23:49:28 #23 Last Edit: 1 februari 2005, 23:50:50 by Gerda_T
leuk die herkenbare verhalen. Spikey gaat al headbangen als je zijn naam noemt. Hij lijkt het dan te willen bevestigen ofzo. Ook tikt hij op de tafel of computer. En af en toe op zijn eigen poot, heel grappig.
Hij is vaak verliefd op schoenen en duikt dan naar de grond om met zijn kop tegen je schoen te gaan 'zingen'. Dan gaat ie op de bekende macho manier rondjes lopen, vleugels wijd, en een beetje waggelend. Wij noemen het brandweertje of auto-alarm.
Bij het paren op de hand krijgt hij een soort middenscheiding over zijn borst en buik.
Nezumi heeft veel minder van dit machogedrag, maar hij kan prachtig zingen. Mooier dan Spikey. Heel melodieus.
Spikey zit wel eens voor het raam of voor de computer en lijkt dan een beetje voor zichzelf uit te zingen, heel lief. Af en toe een heel zacht oehoe oehoe en dan weer een voorzichtig melodietje. Ik heb er wel een filmpje van maar dat is 10 MB en ik heb zelf (nog) geen site.
Nezumi is heel aanhankelijk, "priet" de hele tijd met zijn snavel in de holte achter mijn oor. Hij bijt nu af en toe in mijn nek, vriendelijk bedoeld, maar af en toe wel pijnlijk. Net een klein pincetje. Over pincet gesproken. Spikey is een kei in het vinden van haartjes op je wang en die er dan uittrekken. Hij likt als het ware met zijn tongetje opver je wang, totdat hij (vooral bij mannen) een haartje tegen komt. Dan met een klein rukje begint de kleine ontharingsmachine aan het grote werk. Wij onderbreken dit echter door hem even op de andere schouder te zetten en af te leiden. Want begrijperlijkerwijs zijn we er niet echt lovend over.
Maar het zijn schatten, allebei. Ieder zijn eigen karaktertje.
Gerda

Jusem

Hallo...

Nou van een ding ben ik nu zeker....Sem is echt een gewone valkparkiet..hahaha.

Hij imponeert, zingt en headbangt er oplos en als ik dan ook nog eens wat hardere (rock) muziek aanzet, danst ie op z'n stok en gaat hij nog harder headbangen...hihi echt een aardje naar zijn vaartje denk ik.

En ach, af en toe van die puberstreken...wat geeft dat nou. Gewoon even "straffen" door hem in de kooi te plaatsen en hij komt weer knuffelen en het goed maken....ach wat ik zou niet weten wat ik zonder mijn schatje moet hoor!!!

En trouwens, rijden op mijn hand heeft hij nog nooit gedaan, want dat ken ik echt niet...gelukkig maar want dan is er nog hoop dat het ooit klikt met een echt meisje..hahah ;D

He mensen, nogmaal HEEEEEL ERUG BEDANKT!!!!

Groetjes Judith & Sem

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Bij ons thuis krijzen ze ook veel.
Maar dat gebeurd ook weleens als ik even naar de keuken loop.
Zij valkjes ook heel erg blij als je bent weggeweest en weer thuis komt? :D
Ik merk dat weleens aan ze.
Dan kunnen ze me niet meer zien en gaan ze te keer. :)
Ik zeg dan altijd lieverdjes mama komt zo weer.
het klinkt misschien heel stom. :D
Maar de laatste tijd hebben ze het veel te druk met spelen.
Groetjes karin marco en de valkjes

Mandy

Mooi dat het nu beter gaat met Sem. ;)
Zou inderdaad goed kunnen dat het van de verhuizing is geweest.
En het gedrag wat je beschrijft is inderdaad op en top mannengedrag.
Dat zielepietje dat ik hier laatst had zitten en opknapte zag ik ook vaak headbangen en toen heb ik ´m Ozzy genoemd! :D
En de mensen waar die heen ging hebben die naam ook gehouden, erg leuk. :)
Nou geef Sem nog maar een knuffel van me en hopelijk blijft het zo goed gaan.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl