23 april 2024, 15:47:15

Verlatings angst ???

Gestart door Jusem, 18 januari 2005, 22:41:47

« vorige - volgende »

Jusem

Hallo allemaal,

Ik heb een klein  probleempje met Sem en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Als ik even uit de kamer ga, begint hij verschrikkelijk hard te roepen. Echt zo hard dat ik hem bv buiten nog hoor. Ik heb het idee dat het een vorm van "verlatingsangst" is, maar what 2 do??
Is er iets wat ik kan doen zodat hij mij niet meer roept??
Hij kan het ook zachtjes hoor, want dat doet hij als het donker is en hij wil even aftasten of ik in de buurt ben...

Nou mensen, als iemand een optie weet, hou ik me aanbevolen.

Thanxs.
Groetjes Sem en Judith

Gerda

18 januari 2005, 23:10:09 #1 Last Edit: 18 januari 2005, 23:30:43 by Gerda_T
Hoi Judith (en Sem)

Het is eigenlijk heel normaal dat Sem je roept als je uit zicht bent. Valkjes zijn groepsdieren en roepen naar elkaar. Hierdoor weten ze van elkaar waar ze zijn en raken daardoor de groep niet kwijt. Je kunt af en toe naar hem fluiten, misschien kalmeert dit hem. (Bij ons ging Spikey dan nog harder roepen, maar ik ken ook mensen bij wie het helpt.)
Als het je enige valkje is, kan hij jou als partner gaan zien en is dan extra allert.
Soms is het op te lossen door een tweede valkje erbij te nemen. Bij mij is dat heel goed gegaan. Maar dat is misschien niet altijd het geval. Ik heb twee mannetjes die helemaal niet superdol op elkaar zijn, maar wel naar elkaar roepen als ze in verschillende kamers zitten (ze zijn de hele dag los). Maar als mijn man thuiskomt, schreeuwt Spikey alles bij elkaar, totdat mijn man naar hem toeloopt. Vroeger begon hij te gillen zo gauw mijn man wegging, maar omdat Nezumi er bij gekomen is, is hij wat rustiger geworden.

Groetjes Gerda

Jusem

Bedankt voor je reactie.

Een andere erbij heb ik al geprobeerd en dat was absoluut geen succes.
Ik heb ook nog 4 grasjes dus je zou zeggen dat ie genoeg kletst terug krijgt.
Dat ie aan mij hangt, dat is zeker. Ik heb een extra valkje geprobeerd maar dat was een vrouwtje en die at Sem bijna op.

Maar ach, ik denk, als iemand weet hoe je een valkje kunt heropvoeden...hahaha.
Waneer komen ze eigenlijk in de pubertijd???

Thanxs Judith

Paul

Hoi Judith,

Het enige om ze dat schreeuwen af te leren is om totaal geen aandacht te geven als ze zo gillen.
Dus ook niet schreeuwen tegen hem van stil zijn want dat zien ze ook als aandacht.
Als je nooit aandacht geeft aan dat schreeuwen zullen ze er vaak wel mee stoppen.
Geef je aandacht dan zal ie altijd blijven schreeuwen omdat hij dan weet dat er iemand naar hem toekomt.
Een tweede valkje kan inderdaad vaak wel helpen.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Judith en Sem
Ik heb het zelfde gehad met een tamme Amazone papegaai.
We hebben toen een bandje ingesproken.
Iedere dag hebben we dat bandje opgezet en gingen iedere dag langer de kamer uit.
Na verloop van tijd ging het stukken beter en hebben we het bandje alleen opgezet als we echt lang weg bleven.
Daarna maar dat was wel na een paar maanden hadden we er geen last meer van.
Dit is misschien een idee om uit te proberen voor jullie >
Veel succes en laat eens horen of het geholpen heeft.
Groetjes Riny

es

Hoi allemaal,

Ik heb met Rocko precies hetzelfde, SCHREEUWEN als je maar een stap richting de gang maakt.
Ik negeer het, (met kromme tenen) ;D hij schreeuwd namelijk niet heel zachtjes. ::)
In de hoop dat het een keer overgaat! soms loop ik op mijn tenen de gang in, zodat hij me niet hoort weglopen, lukt niet altijd, ( hij is namelijk niet blind) ;).
Soms heeft hij het niet in de gaten, en is ie héél eventjes stil.
Ik blijf hopen dat het overgaat, mijn man ziet me aan komen, nog een valkje, was al lang blij dat ik er 1 mocht.

Groetjes van Esther

Karin

Meen je dat nou Esther, bepaald je man of er nog eentje bij komt of niet  ;D Dat laat je toch niet zomaar over je heenkomen ? :D :D :D  Als het nou honden of zo zijn zou ik zeggen ok, maar een valkje meer of minder maakt toch niet uit ? En wel zo gezellig voor je valkje plus minder geschreeuw voor jullie ! Wil hij niet een nieuwe gsm of fiets of zo ? Dan kunnen jullie een dealtje maken  ;D Zo werkte het altijd bij mij  als ik er een  fretje bij wilde  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Niet alle mannen zijn op die manier om te kopen hoor  :D
Ik heb het juist andersom als het aan mij lag waren er hier nog meer valkjes maar ik mag ze van mijn vriendin juist er niet meer bij nemen.
En ik heb er pas 22 dus ik vind dat wel flauw hoor :D

Groetjes, Paul

Gerda

Ja Paul,

Ik heb medelijden met je dat je 'maar' 22 valkjes mag houden van haar.

Zonder dollen, ik heb echt gemerkt dat Spikey rustiger is geworden toen Nezumi erbijkwam. Wanneer je een tweede valk neemt zijn ze iets minder gericht op jou en hoeven ook niet constant aandacht. Zelf kun je nooit zoveel maatje voor hem zijn als een andere valk. Wij hebben echt na veel dubben besloten een tweede te nemen. Ze zijn geen dikke vriendjes, maar houden elkaar wel goed in de gaten.

Nadeel: hier zijn ze de hele dag vrij en als er eentje naar de andere kamer vliegt, roepen ze naar elkaar. Maar dat duurt niet zo lang en is niet zo hard als Spikey vroeger deed.
Groetjes Gerda

Jusem

Hallo allemaal,

Heel erg bdeankt voor al jullie reacties.
Ik heb het geluk dat ik zelf mag beslissen hoeveel er komen  :D dus dat is weer mooi meegenomen....

Echter, ik heb een paar maanden geleden bij Lique en Peter een heel leuk vrouwtje opgehaald voor Sem. Echt een knapperd maar het klikte TOTAAL niet. Sem moest niks van haar weten, viel haar lomp aan en zij hem....
Gelukkig heeft zij een heel leuk huisje gevonden bij een vriendin van me, maar het vooruitzicht dat het weer mis gaat zie ik dan ook niet zo zitten. Ja ik snap ook wel dat ze allemaal een eigen karakter hebben, maar ik heb al 2 kooien staan op ene klein flatje en als het nou echt mis zou gaan, dan zit ik er met 3.

Maar ja, als dit dan DE optie is.....mmm....dan moet ik toch nog eens hard nadenken.
Ik sta nog steeds op de lijst bij Mandy, dus wie weet.

Ik weet echt heel zeker dat hij om mij roept en niet om geluiden. Hij heeft tenslotte 4 grasjes als buren en die kunnen toch een kabaal maken....jeetje...daar is het geschreew van Sem niks bij.

Hij hangt nou eenmaal gruwelijk aan mij en daar moet ik eigenlijk trots op zijn, want dan doe ik zekers iets goeds hahahaha  :D :D :D

Nogmaals bedankt voor alle reacties en ik moet zeggen, ik ben het nu al 2 dagen aan het negeren en dat gaat best redelijk, dus die tenenkrommende momenten ken ik ook al !!!

Thanxs   ;)

es

Hoi Karin,

 :D :D :D :D ik weet heeeeel goed hoe ik mijn man moet aanpakken, laat het eventjes besussen allemaal en dan komt de 1 ste aanval. ;D ;D
Gaat wel eventjes duren een paar maanden misschien een klien jaartje ofzo, of nog iets langer, en dan is er heus wel spraken van nog een valkje erbij.
EN WIE HEEFT ER DAN ALSNOG GEWONNEN!!!! :D :D :D :D :D

Alles op zijn tijd, met mannen moet je het stap voor stap brengen en niet alles ineenkeer, kunnen ze niet aan. ;D

Groetjes van Esther.

Oja het schreeuwen wordt met de dag korter, en minder hard :)

Jusem

22 januari 2005, 13:07:36 #11 Last Edit: 22 januari 2005, 13:09:19 by Jusem
Hallo mensen......

Heeft er iemand nog oordopjes in de aanbieding....
Jezus...nu ik het gewoon negeer lijkt het alleen maar erger te worden.
Ook vertoond Sem andere nieuwe gedrags dingetjes die hij nog nooit heeft gehad. Voorbeelden zijn bijten ( dat heeft ie echt nog NOOI gedaan) echt vervelen, 1000x dingen doen waarvan ik al 1000 x nee heb gezegd ( normaal luisterde hij redelijk..) brutaal zijn ( vleugels open en aanvallen maar...) jeetje...
Nou zat ik verder op de site te lezen en kwam daar vaak tegen: Pubertijd?
Sem is van afgelopen zomer dus zou ie in de pubertijd kunnen zijn?? Is daar ook wat aan te doen??
De streken die ze in hun pubertijd aanleren, leren ze die daarna weer af? of houden ze die 4 ever vast?

Hoop het niet....en het was nog wel zo'n voorbeelding valkje. :-X :D

Bovenop alles ben ik net verhuisd en dat zal ook wel mee spelen...al met al....what 2 do???

Veel aandacht geven of juist net weining...

HELLUP !!!! :o :D ;D

Riny

Hallo allemaal Ik denk dat hij/zij nu wel degelijk in de puberteit zit.
En ik denk dat je nu echt consequent moet zijn,anders speelt hij/zij jou dadelijk de baas.
Maar je kunt ook baas blijven op een vriendelijke manier!!!
Groetjes Riny :D :D :D

Jusem

Hallo Allemaal,

Nou, ik moet zeggen, we zijn nu een paar dagen verder en er zit nu al verbetering in.

Ik ben eens gaan nadenken hoe het misschien kwam en ik denk dat het voornamelijk kwam omdat we net verhuisd zijn.
Nieuwe omgeving, daarnaast ben ik al 2 weken ziek en hij hoort mij dus in huis stommelen...
Maar we hebben een compromie gesloten.
Als ik 's-ochtends in de huiskamer ben mag ie er even uit....en dan vind ie het helemaal prima.
Hij heeft dan heerlijk aandacht en als ik weer in mijn bedje ga liggen dan is het ook weer goed. En dan mag ie er 's-avonds weer uit.
Ik denk dat door de verhuizing en het ziek zijn, zijn hele ritme verstoord was. Ik werk tenslotte nogmaal hele dagen en dan kom ik thuis en dan is ie de hele avond los.

Oftewel: niet alleen fout van het beessie, maar zekers ook van het vrouwtje... :D

Nogmaals heel erg bedankt voor alle tips.

Groetjes Judith & Sem

Gonda

Hoi allemaal,
Alle verhalen over verlatingsangst komen mij erg bekend voor.....Wij hebben Bailey met de pap groot gebracht en is dus ontzettend lief, maar ook ontzettend aanhankelijk. Zodra hij ons ziet is het enige dat hij wil bij ons zitten en gekroeld worden op zijn kopje. Nu is dat heel erg schattig en we zijn ook helemaal gek op hem, maar we hebben niet altijd tijd om hem te pakken. Zodra we hem die aandacht niet geven wordt hij helemaal gek en gaat hij onwijs hard schreeuwen......het is echt een frusterend geluid omdat hij je echt roept! Bailey ziet ons denken we als pappa en mamma. Het idee om er een ander valkje voor hem bij te kopen was ook al in ons op gekomen en hebben toen hij 2 maanden was een vrouwtje voor hem gekocht.....die negeert hij compleet en zit naar zijn idee alleen maar in de weg. Ze maken geen ruzie, maar Bailey geeft er geen seconde aandacht aan. Hij is nu anderhalfjaar en doet nog steeds precies hetzelfde.....We hebben er net weer 2 kleintjes bij genomen...wie weet is hij nu ouder en vindt hij ze nu wel leuk, maar helaas.........naar ons idee heeft hij gewoon niet door dat hij een vogel is zoals de andere drie.....De drie andere valkjes zoeken aandacht bij elkaar en vormen echt een "gezellig" trio;  wat gefluit en bij elkaar gekruip is heerlijk om naar te kijken en wij zouden zo graag zien dat ook Bailey zich wat meer "vogel" voelt. Helpt het echt om het geschreeuw compleet te negeren...????? Of heeft er nog iemand andere tips en trucs die wij kunnen proberen....
Alvast erg bedankt!
Gon&Dirk