8 mei 2025, 01:11:12

valkje met verstopte neus

Gestart door tommy, 17 januari 2005, 03:57:07

« vorige - volgende »

tommy

beatrice
Gast
  Re: Wie willen jullie raak vragen?  
« #80 Gepost op: 16. Jan 2005 om 18:08 »    

--------------------------------------------------------------------------------
Groot probleem voor mijn Cesar, zijn linker neusopening is dicht heb ik vandaag gezien. Wat moet ik doen, naar de dierenarts? hier in de ardennen zijn er niet zo veel voor vogels.
Hij verliest ook veel pluimpjes, daar heb ik wel vitamientjes voor gekocht.
Weet iemand wat ik moet doen met zijn neusje?
met dank
béa  

Ik las deze vraag bij nieuws.

Denk dat hij hier beter op ze plek staat.

grt Annemieke

Paul

Hallo Beatrice,

Dierenartsen die iets van vogels afweten is altijd een probleem helaas :-(
Dat Cesar zijn pluimen verliest dat kan komen doordat hij in de rui is.
Ze verliezen dan heel veel pluimen maar ze mogen er niet echt kaal uit gaan zien.
Dat is wel normaal dat ze dus veren verliezen en dat zal ongeveer na 6 weken weer
over zijn.
Als Cesar normaal alle vitamines binnenkrijgt met appel en wat groente zou dat ook al
voldoende zijn maar je mag ook altijd even wat extra vitamines geven in het drinkwater.
Dat zijn neusje dicht zit is niet fijn maar hoe zit het dicht?
Als er iets in zit gaat dat er vaak vanzelf wel uit maar als het door verkoudheid komt kan
je met een wattestaafje en eat gekookt water dat vaak wel schoonmaken.
Niest Cesar ook of maakt ie piepende geluiden met het ademhalen?
Als dat zo is moet je hem proberen warm neer te zetten en je kan een beetje druivesuiker door
zijn drinkwater doen daar krijgen ze wat extra energie door.
Dit mag je ongeveer 14 dagen achter elkaar geven en er daarna mee stoppen.
Ik heb zelf druivesuiker als poeder en op een halve liter water kan je ongeveer een eetlepen druivesuiker nemen dan heb je een idee hoeveel erin moet.
Hier kopen we dat gewoon bij de supermarkt van het merk zon natura maar ik weet niet
of dat in Belgie ook daar te krijgen is.
In elk geval kan je het soms ook in dierenwinkels kopen van het merk Cede
Soms staat er dextrose op in plaats van druivesuiker dat is het zelfde in elk geval alleen een andere naam.
Ik hoop dat Cesar snel weer de oude is maar het is een sterke vogel dus dat zal wel lukken.

Groetjes, Paul