6 mei 2025, 02:58:25

Bloedende valkparkiet

Gestart door AnnaTycoEnBo, 16 januari 2005, 14:48:37

« vorige - volgende »

AnnaTycoEnBo

Hey, ik ben het, AnnA, ik heb 2 valkparkieten, Tyco en Bo, ze hebben allebei al eens meegedaan aan valkparkiet van de maand. Bo is 1 keer 2e geworden. Maar nu het probleem : Vanmorgen ging ik hun kooi uitkuisen en OVERAL aan de rand hing er bloed! Van tyco , Bo had geen schrammetje.. Tyco is een lutino -rode ogen enz.- bloed hij omdat hij in paniek raakt als het donker is of vecht hij met Bo? Alleszins gaan we 1 van de 2 verkopen. Geïntresseerden in Bo mogen mailen naar wc_eendje_@hotmail.com.

Groetjes,
Anna

Lique

16 januari 2005, 14:52:36 #1 Last Edit: 16 januari 2005, 14:53:17 by Angelique
Ho iAnna,

Ik ga niet mailen, omdat hier velen wat van kunnen leren.

Waarom zou je er een verkopen, als je weet dat ze nachtblind kunnen zijn? Heb je wel een lampje aanstaan in de nacht?
Hier maak ik het ook regelmatig mee, maar dan ga ik de veroorzaker toch niet wegdoen :-/?Dat vind ik wel heel makkelijk gedacht...

dus denk eerst maar aan een lampje...

groetjes lique

AnnaTycoEnBo

Weet ik wel.. maar het is toch niet normaal dat hij dat dan zo af en toe heeft, dat ie bloed, moest hij nachtblind zijn zou hij het toch meerdere keren hebben? Nu ja, ik denk dat onze kooi ook een beetje te klein is voor 2 en we kunnen gewoon geen grotere aanschaffen.  :-X
Bo bijt trouwens mij, mn ouders en mn broer ook al.. Normaal? :o

Anna

Lique

De grootte van de kooi is nog net zo groot, als toen je besloot er nog een valkje bij te nemen. Vind het een beetje jammer, dat zoveel mensen eerst een valkje aanschaffen, en als hij dan bijt, of niet leuk genoeg is, dat ze hem weer weg gaan doen. Tegenwoordig willen sommigen er weinig moeite voor doen, om ze echt heel tam te krijgen. Ik heb over 1 onwijs wilde valk 4 jaar gedaan, om hem tam te maken. ik ben er nog steeds blij om. Waarom kan een ander deze tijd niet nemen...

Het is best normaal dat ze dat hebben, met name Ino's hebben er last van. Dat is ook algemeen bekend, en vrijwel iedereen die een lutino heeft, zal hiermee te maken hebben.

AnnaEnTyco

Heb ik gevraagd om me aan te valleN?! Nee! Doe het dan ook niet! Ik kan nog altijd zelf beslissen!  >:( ik vroeg om hulp! niet om kritiek!

Lique

16 januari 2005, 15:20:19 #5 Last Edit: 16 januari 2005, 15:33:39 by Angelique
Sorry hoor Anna, maar als je er nu pas achter komt, dat je kooi te klein is, dan vraag je er ook wel een beetje om.
Als je valkjes paniek in de kooi hebben, doordat ze nachtblind zijn, daar kunnen ze helemaal niets aan doen.
En dat je dan ook nog een valkje weg wilt doen, nee dat vind ik niet kunnen. Dat had je eerder ook wel kunnen bedenken...
Je weet niet eens of ze ruzie met elkaar maken, daar ga je maar van uit, omdat er bloed in de kooi is. Observeer je valkjes eens...
Daarbij ook nog, dat Bo geen lutino is , maar zo te zien een fallow.
En ik hoop dat dit onderwerp niet zo eindigd als je vorige onderwerp over dat je valkparkiet van de maand niet eerlijk vindt. Voor degene die dat niet gevolgd hebben hier de link:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=als;action=display;num=1096102234

AnnaTycoEnBo

16 januari 2005, 15:37:53 #6 Last Edit: 16 januari 2005, 15:44:03 by Angelique
IK VROEG OM HULP, NIET OM KRITIEK! DE KOOI IS TE KLEIN VOOR 2 DUS GAAT ER 1 WEG EN IK ZAL DAT ***** edit webmaster WEL ZELF BESLISSEN! HET IS TYCO DIE EEN LUTINO IS, NIET BO!

Lique

16 januari 2005, 15:43:19 #7 Last Edit: 16 januari 2005, 15:49:35 by Angelique
CitaatGeïntresseerden in Bo mogen mailen
Waar lijkt dit op dan? Volgens mij weet je niet eens, wat je wilt doen of niet...
En als je het niet erg vindt, kappen met die taal, anders hoef je hier niet meer terug te komen en zal je geblockt worden!
Jij vraagt om hulp, die krijg je, en als ik je kritiek wil leveren, dan doe ik dat. Als ik dat niet doe, zal vast en zeker een ander dat wel hebben gedaan!
Ik vind je maar een zielig meisje, wat alles doet voor een beetje aandacht. En als het niet gaat hoe jij dat wilt, dan begin je maar te schelden en te doen.
Kijk naar de vorige keer, bij de valkparkiet van de maand. Jouw valkje krijgt niet genoeg stemmen, dus ga je daar maar kritiek op zitten geven. En het altijd een ander zijn schuld, totdat je er zelf niet meer uitkomt, en geef je toe, dat je zelf stom bent geweest.
Je bent dan nogmaar 11, alleen op deze manier redt je het niet in de "grote mensen wereld".

En Tyco, of welke dan ook die je op de foto heb staan, is geen lutino, maar een fallow, zoals ik net ook al zei.

Rox4nne

Geef allebei de valkjes maar aan mij,
mijn kooi is groot genoeg, ik zal van ze houden en dat is voor mij al genoeg reden om ze niet (NOOOOOIT) weg te doen..!

Dus kom maar op met ze!   ;D hihi

Olga en Hans

Hoi Lique,

Wij zijn het helemaal met je eens.  Schaf eerst een grotere kooi aan, voordat je een valkje erbij neemt.
Dit is heel triest voor de valkjes en jammer dat Anna geen kritiek kan aanhoren, je kan er alleen maar van leren.
We hopen dat dit goed komt  :o.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Ivy

16 januari 2005, 17:41:43 #10 Last Edit: 16 januari 2005, 17:42:07 by Ivy
Anna.
Ik weet niet of je probeert om medelijden op te wekken voor jezelf, maar als je zo gaat gedragen, dan zal je alleen maar kritiek krijgen. Je mag dan maar een kind zijn maar het is geen excuus om zich als een verwende ... te gedragen.
De enige die medelijden krijgt zijn jouw valkjes.
Doe ze alsjeblieft allebei weg, dan krijgen ze een beter huis met iemand die wel weet hoe ze voor ze moet zorgen, want blijkbaar gaat het bij jou allemaal mis. Ik snap niet dat je ouders je valkjes laten hebben, je had eerst moeten oefenen met een paar pluche beertjes!
Met vriendelijke groeten,
Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Annouschka

Hoi,

zoals nog al eens gezegd, de ene doet ALLES voor zijn valkjes en die mag ze dan niet houden, jullie weten wel wat ik bedoel en JIJ.. >:( >:(
Verwend nest, alsjeblieft zeg, ik kan hier ook een heleboel lelijke woorden voor je verzamelen hoor maar ik hou het netjes en een forum dient toch om kritiek te geven niet??  Als je daar niet tegen kunt, kom hier dan aub niet meer terug! >:(

En je valkjes zouden blijkbaar beter af zijn bij iemand die echt WEL van ze houdt!
Ze zouden het eigenlijk moeten verbieden vind ik om aan kinders dieren te verkopen want een dier is niet zomaar een speeltje dat in de vuilbak gooit wanneer je het moe bent. >:(

Ach.. >:( >:( >:(

Irene

Pfff, ik kan hier ook wel wat nieuwe lelijke woorden voor bedenken, maar ik houd me in.
Ik vind het erg vreemd dat je er nu pas achterkomt dat je kooi te klein is. Hoe lang zitten ze al samen? Ik heb hier ook wel eens paniek snachts; heb  een echte lutino en heb gekozen voor een nachtlampje in plaast van er 1 weg te doen. Daarnaast  houd je dan de gene die snachts paniekt, dus wat wil je hier nu mee bereiken en wat schiet je ermee op?
Als je echt het beste wil voor je valkjes doe ze dan weg, want zo schiet het echt niet op. Ik heb dan idd ook geen medelijden met jou, maar met je valkjes.
De optie voor pluchen beertjes vond ik wel een goed alternatief ;D ;D
Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

AnnaTycoEnBo

Pff.. Dit is by the way de domste valkparkietensite en de meeste waar leugens op staan die ik ooit gekend heb.. Trouwens, Tyco IS een Lutino, de kweker heeft het gezegd en de dierenarts ook..wat zit je dan te beweren?! Ik heb gezegd geintresseerden (!) ja, voor het geval het door vechten kwam, dan zou ik 1 van de 2 verkopen.. :s ..
Omdat we anders mss nog lang moeten zoeken en het dan mss te laat is voor Tyco..  >:(

Ivy

Hoi wc-eendje.
Als ik het goed begrijp is het al eerder gebeurd dat je valkje onder bloed zat. Ik neem ook aan dat je dit steeds 's ochtends heb waargenomen. Waarom denk je, dat de andere valk wacht totdat jullie naar bed gaan en licht uit doen om zijn vriendje aan te vallen? Dan zou hij toch overdag ook vechten?
Als je fallow (want op die foto is een fallow en geen lutino) valkje nachtblind is hoef hij niet per se elke nacht schrikken en zich bezeren.
Laat gewoon een kleine licht aan en na een tijd kan je zien of hij nog steeds verwond raakt. Je heb ze nu al een tijd samen en het is voor de vogels niet prettig om uit elkaar te moeten gaan omdat jij geen zin heb om uit te zoeken wat er eigenlijk aan de hand is. Dat je valk je bijt - als je tegen hem net zo aardig ben als op deze forum dan verdien je dat.
En als je dit een domme site vind dan raad ik je aan om weg te blijven, dat is voor ons allemaal prettiger.

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie