7 mei 2025, 02:04:40

Valkparkiet

Gestart door Liesbeth de Groot, 12 januari 2005, 17:06:50

« vorige - volgende »

Liesbeth de Groot

Hallo,
Ik heb een valkparkiet welke nu een jaar of 7 is. Haar gedrag is normaal, zij is tam. Haar kleuren op de kop en de veren zijn weg, de rode wang en het geel rond de wang is egaal grijs geworden. Het is een wildkleur pop. Het wit op de vleugel is ook weg.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen (welk middeltje, of voer) dat zij haar kleuren weer terug krijgt.

Ook het volgend probleem is dat zij niet meer in staat is om te vliegen, ze wappert met haar vleugels in de kooi maar heeft niet genoeg kracht om te vliegen, weet iemand hier iets voor?

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen met mijn valkparkiet.

Groetjes.

Liesbeth :-*

carco

12 januari 2005, 19:05:50 #1 Last Edit: 12 januari 2005, 19:06:47 by carco
Hoi
Heb je wel eens een stukje wortel geprobeerd?
Dit komt de kleur van de wangvlek ten goede.
Misschien geef je je valk niet de juiste voeding?En / of vitaminen?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Joke

Hoi Liesbeth,

Dat jouw valkje geen kracht meer heeft om te vliegen lijkt me niet gezond. Eet en drinkt ze nog wel goed?
Ik zou hiervoor toch even navraag doen bij de vogelarts want zo niet meer kunnen vliegen is dus niet normaal.
Als ze voorheen altijd kon vliegen en nu ineens niet meer klopt dat niet. Omdat ze wel met de vleugels wappert lijkt het niet aan de vleugels te liggen (gebroken of iets anders) maar dat ze meer uit zwakheid dit niet meer kan.

Groetjes,
Joke

tommy

hoi

Als ik jou was zou ik even een dierenarts uit de lijst bellen.
Het klinkt niet goed dat je valkje te zwak is om te vliegen.
Dat haar kleurtjes valer worden is ook geen goed teken.
Een valkje kan makkelijk de 15 jaar halen, dus de jouwe is pas op de helft.

Laat even weten hoe het af loopt.

Je kan je trouwens gewoon registreren hoor. Kost niets en je krijgt er een heleboel lol voor terug.

Grt Annemieke

Paul

Hoi Liesbeth,

Wildkleur popjes hebben nou eenmaal minder kleur op hun kopje dus het kan best normaal zijn dat dat grijs geworden is.
Hoe zijn de staartveren zijn die nog wel mooi geel?
De oranje kleur is afkomstig van de kleurstof karoteen en dat zit inderdaad in wortels en paprika kan je ook geven.
Ik haal meestal een mix van geraspte wortel sla en stukjes paprika bij elkaar dat hebben ze bij Aldi en Lidl in elk geval.
Dat ze niet kan vliegen is inderdaad wel raar je zou het beste even contact daarover kunnen opnemen met een goeie vogelarts het duid meestal wel op een ziekte.
Is ze vaak uit de kooi om even een rondje te vliegen normaal want het kan als een vogel nooit los vliegt dat hij ook problemen kan krijgen met vliegen.

Groetjes, Paul

Liesbeth

:) Hoi,

Allereerst hartstikke bedankt voor jullie reactie's tot zover.
Ik ga het proberen wat jullie aanbevelen.

Ik hoop dat er nog meer tips komen.

groetjes
Liesbeth  :-*

Joke

Hoi Liesbeth,

Hoe is het nu met je valkje? Kan hij weer vliegen of nog steeds niet? Ben je al bij de DA daarvoor geweest?

Groetjes
Joke