27 april 2024, 17:15:29

blazend geluid

Gestart door loonsel, 17 maart 2003, 14:52:40

« vorige - volgende »

loonsel

Hallo allemaal,

ik had al eerder ongeveer deze vraag gesteld en helaas nog geen antwoord gehad, maar ik wilde nog een poging wagen. Ons valkje zit heel vaak ergens ( maakt niet uit waar ) en dan begint ze ineens heel hard met het koppie te wiebelen en tegelijkertijd een soort van blazend geluid uit te stoten, het ziet er behoorlijk grappig uit en het klinkt ook niet agressief. Kan iemand dit gedrag verklaren. ik ben erg benieuwd

loonsel

Timmety

Eehm nee maar misschien moet ze ff haar energie kwijt???
Tim

Kolkkie

Hoi Loonsel.

De mijne doet het ook wel eens, vooral als hij naar zijn hoekjes gaat. Hij wiebeld met zijn hele lichaam heen en weer en gaat blazen. Vaak staat zijn kuif recht omhoog. Misschien komt het om jou uit de buurt te houden, of iemand anders. De mijne voelt zich dan fijn op die plek. Als ik dan naar hem wijs krijg ik een knouw. Ik denk dat het waarschijnlijk iets met 'territoriumafbakening' te maken heeft, zo van dit is mijn plek en daar blijven jullie vandaan.

Groetjes

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Peter

CitaatHallo allemaal,

ik had al eerder ongeveer deze vraag gesteld en helaas nog geen antwoord gehad, maar ik wilde nog een poging wagen. Ons valkje zit heel vaak ergens ( maakt niet uit waar ) en dan begint ze ineens heel hard met het koppie te wiebelen en tegelijkertijd een soort van blazend geluid uit te stoten, het ziet er behoorlijk grappig uit en het klinkt ook niet agressief. Kan iemand dit gedrag verklaren. ik ben erg benieuwd

loonsel
Hoi Loonsel,

Het lijkt er op dat je valkparkietje broeds is.

Groetjes,
Peter